Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018

Παρατείνεται το πολιτικό δράμα στην Καταλονία

n.gr | Deutsche Welle

Παρατείνεται το πολιτικό δράμα στην Καταλονία

Παρατείνεται το πολιτικό δράμα στην Καταλονία




Περίπου 1.000 δημοσιογράφοι απ΄ όλη την Ευρώπη παρακολούθησαν στο τοπικό κοινοβούλιο της Βαρκελώνης τη Δευτέρα ένα νέο επεισόδιο του γνωστού πολιτικού δράματος. Οι εκπρόσωποι των διεθνών μέσων ενημέρωσης ήλπιζαν είτε σε μια εκλογική διαδικασία ερήμην του έκπτωτου τοπικού πρωθυπουργού, είτε σε μια απροσδόκητη εμφάνιση του Κάρλες Πουτζντεμόν στη βουλή.

Τίποτα από όλα αυτά δεν συνέβη. Στις 10 π.μ. ο πρόεδρος του τοπικού κοινοβουλίου Ρότζερ Τορέντ ανακοίνωνε την αναβολή της εκλογικής διαδικασίας. Ταυτόχρονα δήλωνε ότι θα φθάσει μέχρι τα άκρα για να υπερασπιστεί τα δικαιώματα του Κάρλος Πουτζντεμόν. Ίσως ο πρώην πρωθυπουργός να ήλπιζε ότι οι βουλευτές θα αγνοούσαν την απόφαση του ισπανικού συνταγματικού δικαστηρίου, η οποία προϋποθέτει παρουσία του νεοεκλεγέντος πρωθυπουργού για την διεξαγωγή της εκλογικής διαδικασίας. Όμως ο πρόεδρος του κοινοβουλίου της Καταλονίας θέλει, όπως όλα δείχνουν, να κερδίσει χρόνο και έτσι ανέβαλε την διαδικασία χωρίς να ορίσει νέα ημερομηνία. Με την απόφαση αυτή παραβιάζει μεν τον κανονισμό της τοπικής βουλής που θέτει διορία μέχρι σήμερα, 31 Ιανουαρίου, όμως όλα αυτά είναι, όπως φαίνεται, "ψιλά γράμματα" για τους καταλανούς οπαδούς της ανεξαρτησίας.

Τριγμοί στους κόλπους της κυβερνητικής συμμαχίας

Την ώρα που τα τηλεοπτικά συνεργεία μάζευαν τον εξοπλισμό τους, ισπανοί δημοσιογράφοι κατέβαλλαν προσπάθειες να εξηγήσουν στο ισπανικό κοινό που οδηγεί η απόφαση του προέδρου του τοπικού κοινοβουλίου. Ο Αντόνιο Φερέρας από το τηλεοπτικό πρόγραμμα La Sexta εκτιμούσε σε ανταπόκρισή του, ότι ενδεχομένως η πολιτική συμμαχία υπέρ της ανεξάρτητης Καταλονίας να προχωρήσει τώρα αναγκαστικά σε καθορισμό νέου υποψηφίου για την πρωθυπουργία προκειμένου να μετουσιώσει, με κάποιο τρόπο, το εκλογικό αποτέλεσμα του Δεκεμβρίου. Σε διαφορετική περίπτωση δεν αποκλείεται και νέα προσφυγή των Καταλανών στις κάλπες.

Λίγες εκατοντάδες μέτρα πιο κάτω στη συνοικία El Born η ζωή συνεχίζεται. Ένα ζευγάρι επικρίνει ωστόσο τον πρώην πρωθυπουργό που ζει εξόριστος στις Βρυξέλλες: «Έκανε ένα μεγάλο λάθος και τώρα θα πρέπει να υποστεί τις συνέπειες. Παραβίασε τους νόμους, οπότε το μόνο που μένει τώρα είναι να παραιτηθεί για να ανοίξει ο δρόμος για ένα νέο υποψήφιο». Όμως οι οπαδοί της ανεξαρτησίας δεν πτοούνται. Στο τέλος η Καταλονία θα γίνει ανεξάρτητη, δηλώνει ο Ζορντί εκφράζοντας την ελπίδα ότι πολύ σύντομα ο Κάρλος Πουτζντεμόν θα επιστρέψει για να αναλάβει τα καθήκοντά του.

Η συνεχιζόμενη παράταση του πολιτικού δράματος κάνει ωστόσο εμφανή ρήγματα στον κυβερνητικό συνασπισμό. Την ώρα που μέλη του κόμματος του Πουτζντεμόν PDeCat και μερικοί αριστεροί βουλευτές του κόμματος CUP παρέμειναν χθες μέχρι αργά το μεσημέρι στην βουλή για να διαμαρτυρηθούν για την αναβολή της ψηφοφορίας, ο πρόεδρος της βουλής από το συγκυβερνών ERC εμμένει ότι η αναβολή ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή. Σύμφωνα με πληροφορίες Κ. Πουτζντεμόν και Ρ. Τορέντ δεν συνομιλούν πλέον μεταξύ τους. Συνεργάτες του προέδρου της βουλής διέδιδαν στους διαδρόμους του κοινοβουλίου ότι ο Ρ. Τορέντ προσπάθησε πέντε φορές να επικοινωνήσει μάταια με τον πρώην πρωθυπουργό για να πληροφορηθεί τα σχέδιά του. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλα αυτά δεν παραπέμπουν σε μια καλή πολιτική συνεργασία εντός του κυβερνητικού σιναπισμού.

Μπάρμπαρα Βέζελ, Βαρκελώνη / Στέφανος Γεωργακόπουλος  
Deutsche Welle

Στο συλλαλητήριο για την ΠΓΔΜ «Στις 4 Φλεβάρη μπορεί να χυθεί αίμα» προειδοποιεί ο Ρουβίκωνας

Στο συλλαλητήριο για την ΠΓΔΜ

«Στις 4 Φλεβάρη μπορεί να χυθεί αίμα» προειδοποιεί ο Ρουβίκωνας

«Στις 4 Φλεβάρη μπορεί να χυθεί αίμα» προειδοποιεί ο Ρουβίκωνας
«Στις 4 Φλεβάρη μπορεί να χυθεί αίμα» προειδοποιεί η αναρχική συλλογικότητα «Ρουβίκωνας» σχετικά με το συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί στο Σύνταγμα για το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ
(Φωτογραφία: Intime)


«Στις 4 Φλεβάρη μπορεί να χυθεί αίμα» προειδοποιεί η αναρχική συλλογικότητα «Ρουβίκωνας» σχετικά με το συλλαλητήριο που θα πραγματοποιηθεί στο Σύνταγμα για το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ.

Ειδικότερα, ένα από τα ιδρυτικά στελέχη του Ρουβίκωνα με ανάρτηση στην προσωπική του ιστοσελίδα στο Facebook, αναφέρει χαρακτηριστικά, δημιουργώντας ερωτήματα: «Στις 4 Φλεβάρη μπορεί να χυθεί αίμα. Καποιοι θα κρατάνε "σφουγγαρίστρες" και κάποιοι άλλοι μαχαίρια. Αλλοι θεωρούν ότι "θα είναι η μέρα τους" και κάποιοι άλλοι θέλουν "να περάσει η μέρα χωρίς απώλειες". Θα δείξει. Με πολύ θόρυβο και μάλλον με μεγάλο κόστος για όλους».

Την ίδια ώρα, ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Άδωνις Γεωργιάδης, κάνει λόγο για προσπάθεια εκφοβισμού του λαού προκειμένου να μην συμμετάσχει στο συλλαλητήριο.

Ο κ. Γεωργιάδης, με ανάρτησή του στο Twitter, τονίζει ότι «ο εκφοβισμός δεν θα καρποφορήσει και είναι ευθύνη της κυβέρνησης να εξασφαλίσει το δικαίωμά μας να διαδηλώσουμε. Αν οι κουκουλοφόροι των Εξαρχείων έρθουν να μας εμποδίσουν διά της βίας η ευθύνη στον κ. Τσίπρα».

in.gr

Εφτασε ο Νίμιτς στα Σκόπια -Με το όνομα GornaMakedonija ως πρόταση [εικόνες & βίντεο

ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ

Εφτασε ο Νίμιτς στα Σκόπια -Με το όνομα GornaMakedonija ως πρόταση [εικόνες & βίντεο]


Φωτογραφία: Томислав Георгиев
Στα Σκόπια έφτασε ο Μάθιου Νίμιτς όπου θα έχει συναντήσεις με την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της ΠΓΔΜ.
Ο ειδικός διαμεσολαβητής του ΟΗΕ κατά την άφιξή του στα Σκόπια δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων МИА «είχαμε καλές συναντήσεις στην Αθήνα. Ελπίζουμε πως θα έχουμε καλές επαφές και εδώ. Ανυπομονώ για τις συναντήσεις με την κυβέρνηση και τους άλλους ηγέτες».
Ο κ. Νίμιτς θα έχει την Πέμπτη διαδοχικές συναντήσεις με τον πρόεδρο της ΠΓΔΜ, Γκιόργκι Ιβάνοφ, τον πρωθυπουργό, Ζόραν Ζάεφ, τον υπουργό Εξωτερικών, Νίκολα Ντιμιτρόφ, τον αρχηγό του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης (VMRO-DPMNE), Χρίστιαν Μίτσκοσκι και τον αρχηγό του μεγαλύτερου αλβανικού κόμματος της χώρας, Αλί Αχμέτι.
Ο Ζάεφ επιμένει για το δημοψήφισμα 
Ο πρωθυπουργός των Σκοπίων, Ζόραν Ζάεφ δήλωσε πάντως την Τετάρτη ότι η στάση του κόμματός του (Σοσιαλδημοκρατική Ένωση Μακεδονίας – SDSM) είναι ότι πρέπει τελικά να διεξαχθεί δημοψήφισμα στη γείτονα, παρά τις ενστάσεις του κυβερνητικού εταίρου του DUI (Δημοκρατική Ένωση για την Ενσωμάτωση) Αλί Αχμέτι. 
«Δεν θεωρώ αυτό το θέμα ως εμπόδιο. Το θεωρώ ως μια πρόσθετη εγγύηση για την Ελλάδα ότι η λύση θα είναι μόνιμη και θα παραμείνει έτσι μια για πάντα. Δεν είναι κάτι τόσο τρομακτικό ή τραγικό ή αδύνατο επειδή τα δημοψηφίσματα διεξάγονται σύμφωνα με το νόμο και με ταχεία διαδικασία» είπε ο πρωθυπουργός των Σκοπίων.
Το αμετάφραστο Republika GornaMakedonija προκρίνεται
Όπως αποκάλυψε το iefimerida.gr, το Republika GornaMakedonija (Δημοκρατία της Άνω Μακεδονίας) είναι η ονομασία της γειτονικής χώρας που προκρίνεται τελικά ως λύση. Μάλιστα δεν θα υπάρξει μετάφραση και η ονομασία όχι μόνο θα είναι σλαβική αλλά θα εκφωνείται και σε μια λέξη, «GornaMakedonija», ώστε να μην υπάρχει ποτέ ο όρος «Μακεδονία» σκέτος.
Αρχικά η σκοπιανή πλευρά είχε ζητήσει την ονομασία Republika Nova Makedonija (Δημοκρατία της Νέας Μακεδονίας), ενώ η ελληνική πλευρά είχε προτείνει η γειτονική χώρα να ονομάζεται Republika Vardarska Makedonija (Δημοκρατία της Μακεδονίας του Βαρδάρη). Οι δύο πλευρές κατέληξαν τελικά σε μια ενδιάμεση, τρίτη λύση.
Η συμφωνία που θα υπογραφεί θα περιγράφει αναλυτικά και τις οικονομικές και αναπτυξιακές σχέσεις των δύο χωρών. Πηγές που έχουν γνώση του φακέλου αναφέρουν, μάλιστα, ότι «η ΠΓΔΜ θα εξελιχθεί σε ένα είδος καντονίου για την Ελλάδα, με ειδικές αναπτυξιακές ρήτρες, οικονομικών και εμπορικών συναλλαγών».
Πρώτα το όνομα, μετά το Σύνταγμα, με ρήτρες
Οι πληροφορίες επιμένουν ότι το σύμφωνο Ελλάδας-ΠΓΔΜ έχουν ήδη επεξεργαστεί και οι δύο χώρες και έχουν συμφωνήσει σε όλα: στο επόμενο διάστημα θα υπογραφεί συμφωνία που θα αφορά στο όνομα, στην αλλαγή του συντάγματος και στα αλυτρωτικά. Στη συμφωνία θα αναφέρεται ρητά ότι η ΠΓΔΜ θα αλλάξει το Σύνταγμα και τα αλυτρωτικά άρθρα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Ως τις 20 Μαρτίου η συμφωνία θα κατατεθεί στον ΟΗΕ, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.
«Αρχιεπισκοπή Αχρίδος»
Προσθέτουν, μάλιστα, ότι έχει βρεθεί λύση και στο θέμα της Εκκλησίας. Η αυτοαποκαλούμενη και μη αναγνωρισμένη «Μακεδονική» Εκκλησία, η οποία στο παρελθόν είχε επιχειρήσει να ζητήσει να αναγνωριστεί από άλλες ορθόδοξες Εκκλησίες, θα ονομάζεται στο εξής «Αρχιεπισκοπή Αχρίδος», εγκαταλείποντας έτσι κάθε αλυτρωτική επιδίωξη. Η λύση αυτή έχει συζητηθεί μεταξύ του Αλέξη Τσίπρα και του Αρχιεπισκόπου, κατά την πρόσφατη συνάντησή τους, και βρίσκει σύμφωνο τον κ. Ιερώνυμο.
«Θα έχουμε πλειοψηφία στη Βουλή»
Σε περίπτωση λύσης, τόνισε ο κ. Κοτζιάς, εάν υπάρξει συμφωνία αυτή θα πρέπει να εγκριθεί από την ελληνική Βουλή και εκτίμησε ότι μια καλή κυβερνητική πρόταση για το ονοματολογικό θα συγκεντρώσει την πλειοψηφία στη Βουλή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το όνομα Republika GornaMakedonija -που φαίνεται να προκρίνεται- τυγχάνει της αποδοχής βουλευτών και άλλων κομμάτων, οι οποίο φέρονται έτοιμοι να υπερψηφίσουν στη Βουλή.
Μάλιστα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας φέρεται να έχει διαβεβαιώσει δύο τουλάχιστον παράγοντες ότι σε περίπτωση που το Σκοπιανό έρθει στη Βουλή, διαθέτει τουλάχιστον την ελάχιστη απαιτούμενη θεσμικά κοινοβουλευτική πλειοψηφία.


Πηγή: Εφτασε ο Νίμιτς στα Σκόπια -Με το όνομα GornaMakedonija ως πρόταση [εικόνες & βίντεο] | iefimerida.gr 

ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ !!Αθώος ο δήμαρχος Πατρέων για την υπόθεση των συμβασιούχων

Αθώος ο δήμαρχος Πατρέων για την υπόθεση των συμβασιούχων

kostas-peletidis.jpg

Κώστας ΠελετίδηςΟ δήμαρχος της Πάτρας, Κώστας Πελετίδης | ΕUROKINISSI
Ο δήμαρχος της Πάτρας Κώστας Πελετίδης αθωώθηκε από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πατρών για το αδίκημα παράβασης καθήκοντος, για το οποίο κατηγορούνταν επειδή είχε αρνηθεί να αποστείλει τους φακέλους συμβασιούχων δημοτικών υπαλλήλων προς αξιολόγηση επί συγκυβέρνησης Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ.
Η απόφαση εκδόθηκε έπειτα από σειρά αναβολών εκδίκασης της υπόθεσης.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, από την άρνηση του δημάρχου να επιτρέψει τον «επανέλεγχο» μετατροπής συμβάσεων των εργαζομένων του δήμου του, που θα μπορούσε να οδηγήσει στην απόλυσή τους, προέκυπτε «παράνομο όφελος».
Την απόφαση για μη αποστολή των φακέλων είχε λάβει το δημοτικό συμβούλιο Πατρέων (405/24-9-2014 ) και στην οποία αναφερόταν ότι «(…)κανένα στοιχείο και φάκελοι εργαζόμενων να μη δοθούν με οποιοδήποτε τρόπο και να μην αποσταλούν ώστε να διευκολυνθεί ο στόχος της κυβέρνησης για απολύσεις (…) στηρίζουμε τους αγώνες των εργαζόμενων (…)».
Όλα αυτά συνέβησαν επί υπουργικής θητείας του Κυρ. Μητσοτάκη, που αναζητούσε υποψήφιους προς απόλυση υπαλλήλους στο Δημόσιο.
Καταθέτοντας στο δικαστήριο ο δήμαρχος ανέφερε ότι «οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, που τους φακέλους τους ζητούσε η τότε κυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ, μέσα από προσχηματικό έλεγχο, θα οδηγούνταν σε απόλυση», προσθέτοντας ότι «οι συμβάσεις τους είχαν μετατραπεί σε αορίστου χρόνου από το 2004 μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ».
Βγαίνοντας από το δικαστικό μέγαρο ο κ. Πελετίδης είπε μεταξύ άλλων: «Έληξε κι αυτό το δικαστήριο με αθωωτική απόφαση. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας, που είναι για το δίκιο και την προκοπή του λαού μας. Συνεχίζουμε σε αυτό το δρόμο ενωμένοι, μακριά από τα "ζιζάνια" που θέλουν να σπείρουν τη διχόνοια ανάμεσά μας. Προχωρούμε και υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα των εργαζομένων».

Το μακεδονικό συλλαλητήριο και η μηδενιστική κριτική

Κάποιες περικεφαλαίες, λίγοι καβαλάρηδες και σκόρπιες φασιστικές βιαιότητες- τις οποίες αντιμετώπισαν απλοί πολίτες- στο μακεδονικό συλλαλητήριο, ήταν αρκετές για να ξεκινήσει η λοιδορία, οι κάθε είδους συκοφαντίες και μια ισοπεδωτική δημαγωγία, από πολλούς ανθρώπους και κομματικούς σχηματισμούς.
Έτσι, όποιος συμμετείχε ήταν ή αγνά παραπλανημένος ή συντηρητικός ή εθνικιστής και φασίστας, επειδή πεζοπορούσε αντάμα με όντως πολλές γραφικές ή ακραίες φιγούρες, που είναι αδύνατον να μην υπάρχουν σε οποιαδήποτε μαζική εκδήλωση του λαού. Ας θυμηθούμε,τους εξίσου νάρκισσους κουκουλοφόρους, οι οποίοι μαζί με κρατικούς προβοκάτορες, δυναμίτιζαν τις ογκώδεις διαμαρτυρίες των αντιμνημονιακών απεργιών και των αγανακτισμένων και διέλυαν με τελετουργικό τρόπο τις πορείες, κατά το μεσημεράκι, στέλνοντας τον λαό στο σπίτι του.
Και ασφαλώς είναι επικίνδυνο ένας μέρος μιας κατάστασης να χαρακτηρίζει το όλον. Το ίδιο δηλαδή, που συμβαίνει και στο ζήτημα της ονομασίας τηςFYROM, με το γειτονικό κράτος να γενικεύει μια μερική γεωγραφική πραγματικότητα προκειμένου να καθιερώσει μικροϊμπεριαλιστικούς στόχους, ενταγμένους στη γεωπολιτική σκακιέρα των ισχυρών δυνάμεων για τα Βαλκάνια.
Η ταύτιση και η συνεπαγωγή αυτή, μπορεί να εξηγηθεί εν μέρει μέσα από την εφαρμογή της φράκταλ γεωμετρίας στα ανθρώπινα συστήματα σχέσεων, όπου μια βασική δομή εννοιών ή συμπεριφορών, αναπαράγεται σε μερικότερα ανθρώπινα σύνολα και πλευρές της ζωής. Πιο απλά, θα λέγαμε ότι το ζήτημα και η λογική του Σκοπιανού, αναπαράγεται σε μικροκλίμακα στον εξουσιαστικό λόγο του ΣΥΡΙΖΑ, στα περισσότερα γκρουπούσκουλα της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, στους δήθεν αντεξουσιαστές μηδενιστές, στους αποδομητές ντήλερς των «ατομικών δικαιωμάτων», στους δεξιούς νεοφιλελεύθερους, τους αεθνικούς -πολυεθνικούς μπίζνεσμανς, σε πολιτικούς αγύρτες που εκμεταλλεύονται τη συγκυρία, κ.α.

Η «αντιπατριωτική», αντικοινωνική νεολαία, εκφράζει μηδενιστικά και νευρωτικά την «προδοσία» των γονιών της από την συλλογική κοινότητα

Και βέβαια, αυτό δεν συμβαίνει με τρόπο μαγικό, για τους όψιμους θιασώτες μιας μηδενιστικής αριστεράς που βιάζεται να μετατρέψει τους πολίτες σε πλήθος και την ιστορία σε σκόνη, προκειμένου να επέλθει η βασιλεία ενός δήθεν πλουραλιστικού «κομμουνισμού», ως καρναβαλική μάσκα, του παγκόσμιου μονοδιάστατου καπιταλισμού. Τις αντιδράσεις της μηδενιστικής αριστεράς θα προσεγγίσουμε εδώ. Ο έτερος φασιστικός μηδενισμός που αρέσκεται στην πατριδοκαπηλία και στην προβοκάτσια προκειμένου ο αντιφασιστικόςπατριωτισμός να ταυτιστεί με τον φασιστικό εθνικισμό, αποτελώντας στοιχείο της αντιανθρώπινης συμμοριτικής πολιτικής ψυχολογίας τους, θα μας απασχολήσει σε επόμενο άρθρο μας

Το ιδεολογικό αφήγημα

Βασικό αφήγημα, της αποδομητικής νεοφιλελεύθερης αριστεράς, το οποίο αρδεύεται από μια ιδεολογική ερμηνεία της εξέλιξης των ανθρωπιστικών θεωριών και ιδιαίτερα του κοινωνικού κονστραξιονισμού, είναι η έννοια της κοινωνικής κατασκευής. Εν συντομία, περιγράφει, ότι οι ιδέες, τα νοήματα, οι αφηγήσεις, οι λέξεις, ο άνθρωπος «κατασκευάζουν» την πραγματικότητά. Το πρόβλημα ξεκινά από τη στιγμή, που το πραγματικό γεγονός, ότι ο άνθρωπος αν όχι κατασκευάζει, σίγουρα συν-κατασκευάζει την ζωή του, καταλήγει σε ιδεολογική πεποίθηση, ότι ο μετανεωτερικός άνθρωπος, εντάσσοντας φαντασιακά τον ιστορικό χρόνο στο διαρκές παρόν και στο μεσσιανικό μέλλον, θα οδηγηθεί στην χειραφέτηση ταυτιζόμενος με το μηδέν, ελεύθερος από οποιονδήποτε περιορισμό και προσδιορισμό.
Έτσι όμως, υπερισχύει μια συλλογιστική, όπου όλα έχουν την ίδια αξία και τίποτα δεν έχει αξία, γιατί απλώς το ιστορικό βάθος είναι άχρονο και όλοι παίζουμε κάποιους παροντικούς και αντιφατικούς ρόλους και επειδή όλα είναι «κοινωνικές κατασκευές» (ιστορία, γλώσσα, ταυτότητα, λαοί, έθνη, φύλο, τάξεις, κλπ. Βέβαια, αυτό είναι η άλλη όψη της απόλυτης ανελευθερίας. Ο πλουραλισμός του ατομικισμού δεν είναι πλουραλισμός, αλλά ένα νέο αντιανθρώπινο δόγμα: «Τα πάντα μέσα στο μηδέν».
Η «πολιτική ορθότητα» και ο «επαναπροσδιορισμός» της πολλαπλής ταυτότητας των ανθρώπων, είναι δυο ενδεικτικές εφαρμογές της ιδεολογικοπολιτικής εκμετάλλευσης των επιστημονικών εννοιών. Στο πλαίσιο αυτό, το όνομα είτε ως ουδέτερη θετική λέξη, είτε ως ταυτότητα, δημιουργεί κοινωνικές συνθήκες αλλά και νόμους, Δίκαιο. Γι’αυτό και στην επικοινωνία του σύγχρονου κόσμου κυριαρχεί ο «πόλεμος των λέξεων» και των ταυτοτήτων (ενδεικτικό παράδειγμα το κίνημα για τη διεύρυνση του φύλου του ανθρώπου μέσω νέων προσδιοριστικών λέξεων που θα δημιουργήσουν τόσο προστατευτικό δίκαιο, όσο και κοινωνικές αλλαγές).
Συνακόλουθα, οι μηδενιστές αριστεροί, θεωρούν ότι οι Σκοπιανοί, απλά «κατασκευάζουν» εθνική οντότητα και ιστορία, προϋπόθεση της οποίας είναι το όνομα. Σ’αυτό, είναι ειλικρινείς, καθώς ασπάζονται τη δυτική αποικιοκρατική θεώρηση της εθνογένεσης, κατά την οποία το κράτος, δημιουργεί το έθνος. Είναι απολύτως κουτοπόνηροι και υποκριτές, όμως, όταν ισχυρίζονται ότι το όνομα δεν υποκρύπτει καμιά άλλη σημαντική λεπτομέρεια και γεωπολιτική ισχύ. Καταπατώντας λογική τους, που τους οδηγεί να ξιφουλκούν ότι τα «ατομικά δικαιώματα» και το «Δίκαιο» δηλαδή οι νόμοι, ξεκινάνε από τις συμβολικές λέξεις που καθιερώνουν. Και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο!
Πώς όμως η αριστερά που μεγαλούργησε, μόνο όταν ζυμώθηκε με τα λαϊκά και πατριωτικά χαρακτηριστικά ενός αντιστασιακού ελληνικού βίου (κατά τον ιστορικό Νίκο Σβορώνο), ντύθηκε τα ταξικά ρούχα της καπιταλιστικής ελίτ;

Μια ερμηνεία

Η αποεδαφικοποίηση της «αριστεράς» και η ενοχοποίηση των πατριωτικών χαρακτηριστικών της, ξεκινά τη δεκαετία του ΄90. Η σχετικότητα της ιστορίας, η ελληνική α-συνέχεια, η απαξίωση των εθίμων, η αποθέωση των εισαγόμενων ιδεών, κ.α αποτέλεσαν τον «εκσυγχρονιστικό» της μύθο, με πολλές υλικές απολαβές.
Ο νεοφιλελεύθερος καπιταλισμός, κατέκτησε το πνευματικό υλικό της αριστεράς, η οποία εξύψωσε τον μηδενισμό του ατόμου ως απόλυτη εξέγερση και «χειραφέτηση», στην ουσία ενάντια σε παραδοσιακούς θεσμούς και βίο που εμπεριέχουν τον αρχαίο Δήμο των κοινών.

Η ενοχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας, η υποτίμηση του λαϊκού βίου...η ποινικοποίηση της κοινωνική συνοχής, εκφράζεται ενάντια στην κοινωνία που και αυτή ανήκει, εκφράζεται δηλαδή ως επίθεση στον εαυτό. Είναι αυτοκαταστροφική εκδήλωση.

Η αλλοτρίωση αυτή, χαρακτηρίζεται από την εξουσιαστική ενοχοποίηση όσων νιώθουν πατριώτες, ταυτίζοντας τους με τους εθνικιστές, κάτι που προβοκατόρικα κάνει κατ’αναλογία και η Χ.Α. Το φαινόμενο, αποκτά χαρακτηριστικά ταξικής νεύρωσης, που δημιουργείται όταν ο άνθρωπος, αλλάζει κοινωνική θέση, όταν μετατοπίζεται από μια σχετικά σταθερή κοινωνική ομάδα (τάξη) σε μια άλλη κοινωνική ή επαγγελματική θέση (Vincent de Gaulejac– Η ταξική νεύρωση – Εκδόσεις Παπαζήση – 1987). Η κατάσταση αυτή, διαμορφώνεται όταν αλλάζει η κοινωνική ομάδα και συντρέχουν παράλληλα ψυχοσυναισθηματικές συγκρούσεις.
Στη σημερινή Ελλάδα, ο «αντιπατριωτικός» λόγος εκφέρεται πλειοψηφικά από την μεσοστρωματική «αριστερά». Άτομα, που ανελίχθηκαν οικονομικά και επαγγελματικά την εποχή του παρασιτικού εκσυγχρονισμού ή από τα παιδιά τους, που ζουν το παράλογο της αφθονίας εμπορευμάτων, των αντιφατικών πολιτισμικών μηνυμάτων και την απουσία οράματος. Στον αντίποδα, συνήθως ο εθνικιστικός και ρατσιστικός λόγος, θεριεύει κατά βάση στην μικροαστική τάξη, που προλεταροποιείται και χάνει την κοινωνική της θέση, όπως μας έδειξε η εμπειρία του μεσοπολέμου.
Οι αριστεροί γονείς, παιδιά μιας εργατικής ή αγροτικής τάξης, του ΄50 και του ΄60, που μορφώθηκαν, ανελίχθηκαν και «πέτυχαν», βιώνουν την απώλεια της οικογενειακής ταυτότητάς και ασφάλειας της τάξης των γονιών τους. Θαρρείς και φθονούν ασυνείδητα την προηγούμενη γενιά, που θεωρούν ότι τους ώθησε στο δρόμο της ατομικιστικής ανέλιξης. Ορφανοί από κάποιο συλλογικό όραμα, σ’εναν κόσμο που «κανείς δεν ανήκει πουθενά». Η τρίτη γενιά, από την άλλη, γενεαλογικά εκφράζει το δικό τους τραύμα και το θυμό για ό,τι χάνεται.
Η «αντιπατριωτική», αντικοινωνική νεολαία, εκφράζει μηδενιστικά και νευρωτικά την «προδοσία» των γονιών της από την συλλογική κοινότητα. Η ενοχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας, η υποτίμηση του λαϊκού βίου, η λοιδορία για κάθε εντοπιότητα, η ποινικοποίηση της κοινωνική συνοχής, κ.α , εκφράζεται ενάντια στην κοινωνία που και αυτή ανήκει, εκφράζεται δηλαδή ως επίθεση στον εαυτό.Είναι αυτοκαταστροφική εκδήλωση.«Μισώ αυτό στο οποίο ανήκω γιατί νιώθω ότι δεν ανήκω πραγματικά, ενώ έχω ανάγκη να ανήκω».Έκφραση τραύματος και υπαρξιακού αδιεξόδου.
Σε επίπεδο πολιτικής ψυχολογίας, είναι εκδήλωση της «ψυχολογίας του αποικιοκρατούμενου» (κατά τον αντιαποικιοκράτη ψυχίατρο Φρανς Φανόν), όπου η διάλυση των ατομικών, κοινωνικών και εθνικών δεσμών είναι η υιοθέτηση της ιδεολογίας του δυνάστη, ακόμα και σε εκδηλώσεις που χαρακτηρίζονται «αντικομφορμιστικές».
Οι «μάζες στην ιστορία»
Κλείνοντας, θεωρώ πολύτιμο οδηγό ανάγνωσης του μακεδονικού συλλαλητηρίου τη σκέψη του φιλόσοφου Κώστα Παπαϊωάννου, ελπίζοντας να σηματοδοτήσει την απαρχή της κατ’ουσίαν δημοκρατίας των ανωνύμων απλών ανθρώπων. Της «μάζας» δηλαδή, που ο Παπαϊωάννου, αντιπαρέθετε στη μαζική κοινωνία της κατανάλωσης και της υποταγής. Της «μάζας», που η έννοιά της δεν είναι ποσοτική, αλλά ποιοτική και ορίζεται από τον αυξημένο ρόλο των ανθρώπων στην διαμόρφωση της ανθρώπινης ιστορίας και της μοίρας τους και η απόσταση λαού και ηγεσίας, εκμηδενίζεται, ενοποιείται, κάτω από ένα συνεκτικό όραμα δημοκρατίας και απελευθέρωσης.

Δημήτρης ΓιαννάτοςΚοινωνιολόγος, Σύμβουλος απεξάρτησης στο Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων ατόμων (ΚΕΘΕΑ)

Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση που ανατίναζε ΑΤΜ - Ο τρόπος δράσης

Εξαρθρώθηκε, από το Τμήμα Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, σε συνεργασία με το Τμήμα Ασφάλειας Λαμίας, εγκληματική οργάνωση διεθνικού χαρακτήρα, τα μέλη της οποίας διέπρατταν εκρήξεις σε ΑΤΜμε τη μέθοδο PLOFKRAAK.

Διαβάστε επίσης


Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο οργανωμένης επιχείρησης,συνελήφθησαν νωρίς το πρωί της Δευτέρας, σε διάφορες περιοχές του Κέντρου Αθηνών, οκτώ μέλη του κυκλώματος εκ των οποίων τρείς ημεδαποί, ηλικίας 25 έως 36 ετών και πέντε υπήκοοι Μολδαβίας, ηλικίας από 20 έως 29 ετών.
Σε βάρος τους σχηματίστηκε ποινική δικογραφία για τα αδικήματα της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης, των διακεκριμένων κλοπών κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση, της πλαστογραφίας, των διακεκριμένων περιπτώσεων φθοράς καθώς και για παραβάσεις σχετικές με τις εκρήξεις, τις εκρηκτικές ύλες και του Νόμου περί όπλων.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Πιθανότατα ο πλανήτης K2-18b είναι κατοικήσιμος! – Διαθέτει όλες τις ενδείξεις ότι υπάρχει εξωγήινη ζωή σε αυτόν! Έχει όγκο 8,6 φορές μεγαλύτερο από τον όγκο της Γης 28.04.2024 | 20:00

  Ο πλανήτης K2-18b φαίνεται ότι διαθέτει… ζωή! Οι πρώτες ενδείξεις ζωής στον εξωηλιακό πλανήτη ήταν το 2019, όταν τα εργαστήρια της NASA εί...