Όλο και πιο κοντά βρισκόμαστε σε τελική συμφωνία με τη Γαλλία για χρηματοδότηση του προγράμματος ναυπήγησης των φρεγατών τύπου Belharra, με το Παρίσι να προχωρά σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για βρεθεί η λύση σύντομα.
Την ώρα που η Αθήνα βρίσκεται εν αναμονή για το πράσινο φως από το Παρίσι, που θα σημαίνει ότι οι Γάλλοι έτρεξαν με ταχείς ρυθμούς το μείζον ζήτημα εξεύρεσης πόρων ώστε να χρηματοδοτηθεί το Ελληνικό πρόγραμμα ναυπήγησης των δυο φρεγατών τύπου «Belharra», στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας μαρτυράται το ενδιαφέρον και το προχωρημένο των συζητήσεων με τους Γάλλους.
Πριν από 48 ώρες ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος δέχτηκε στο γραφείο του ένα σημαντικό πρόσωπο που σχετίζεται με τις εξοπλιστικές σχέσεις της Γαλλίας με άλλες χώρες. Πρόκειται για τον επικεφαλής της Διεύθυνσης Διεθνών Σχέσεων της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών (DGA) του Γαλλικού υπουργείου Άμυνας, Στρατηγό Thierry Carlier. Οι δυο άνδρες σύμφωνα με την ανακοίνωση, συζήτησαν θέματα περαιτέρω ενίσχυσης και υλοποίησης διμερούς αμυντικό-τεχνικής συνεργασίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στην ατζέντα φυσικά υπήρξαν οι φρεγάτες για τις οποίες πολύ πρόσφατα η Γαλλία πήρε στα χέρια της Ελληνική υπογραφή- μη δεσμευτική- με την οποία ουσιαστικά πέταξε το γάντι στους Γάλλους ώστε να πραγματοποιήσουν την απαραίτητη έρευνα αγοράς στα πιστωτικά ιδρύματα του Παρισιού για το ποιο θα δεχτεί να χρηματοδοτήσει το Ελληνικό πρόγραμμα, με εγγυητές το Γαλλικό δημόσιο.
Ο Στρατηγός Thierry Carlier, έχει συνεργαστεί πολλές ώρες με τον Έλληνα ομόλογό του Ναύαρχο ε.α. Κυριάκο Κυριακίδη ώστε να δώσουν από κοινού λύσεις σε προβλήματα που ανέκυπταν είτε για το ζήτημα των φρεγατών είτε για τα Mirage ή και γι’ άλλα θέματα με οπλικά συστήματα που η χώρα μας έχει προμηθευτεί από την Γαλλία.
Ευρεία σύσκεψη για τις Belharra την εβδομάδα που έρχεται
Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο, στα μέσα της επόμενης εβδομάδας θα βρεθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι που θα πάρουν αποφάσεις για τις «Belharra» σε μια ευρεία σύσκεψη υπό τον Νίκο Παναγιωτόπουλο στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.Στην αίθουσα συσκέψεων σύμφωνα με τις ίδιες πηγές θα βρεθούν ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου, ο Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης εξοπλισμών, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού με το Ναύαρχο της Διεύθυνσης Εξοπλισμών του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ την πύλη της Μεσογείων αναμένεται πως θα περάσει και ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας Ναύαρχος Αλέξανδρος Διακόπουλος, ο οποίος είχε βρεθεί με τον ομόλογο του κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Παρίσι και είχαν συζητήσει για τις φρεγάτες «Belharra».
Πηγές του υπουργείου πάντως επισημαίνουν ότι μετά το τετ α τετ Μητσοτάκη- Μακρόν στην Γαλλία, ακολούθησε δεύτερη συζήτηση του Έλληνα υπουργού Εθνικής Άμυνας με την Γαλλίδα ομόλογό του στο Ελσίνκι στο περιθώριο της άτυπης συνόδου υπουργών άμυνας της ΕΕ. Οι αποφάσεις που πάρθηκαν εκεί, αφορούν την επίσπευση των συζητήσεων σε κάθε επίπεδο ώστε μόλις βρεθεί το χρηματοδοτικό να είναι τα πάντα έτοιμα να προχωρήσουν.
Η σύσκεψη αυτή στο υπουργείο την ερχόμενη εβδομάδα, πιθανότατα θα προετοιμάσει και τις συζητήσεις που αναμένονται να γίνουν περί τα τέλη Σεπτεμβρίου με ανώτατα στελέχη της Group Naval (εταιρία σχεδίασης και κατασκευής των Belharra) τα οποία θα φτάσουν στην Ελλάδα από το Παρίσι, γεγονός που δείχνει ότι «το πράγμα τρέχει» αρκετά.
Πάντως ανώτατες πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό σημειώνουν ότι πρώτα πρέπει να διασφαλιστούν τα χρήματα, ώστε να αποφασιστεί στη συνέχεια «το τι καράβι θέλουμε» κι αυτό το λένε διότι η βάση για την αρχή της ναυπήγησης και του εξοπλισμού της νέας φρεγάτας είναι το τι ποσά θα διατεθούν και για τα δυο πλοία, ώστε να μην είναι το ίδιο με το Γαλλικό καράβι μιας και η χώρα μας έχει άλλες ιδιομορφίες στα επιχειρησιακά της σχέδια.
Ο δρόμος δείχνει ακόμη μακρύς με την πίεση να έγκειται στο γεγονός ότι για να μπει και η Ελλάδα στην σειρά αναμονής για την κατασκευή του δικού της πλοίου, θα πρέπει μέχρι τον ερχόμενο Ιανουάριο να έχουν βρεθεί τα χρήματα, να μπουν οι υπογραφές και να δοθούν τα χέρια ώστε να προχωρήσει χωρίς καθυστέρηση το πρόγραμμα των Ελληνικών φρεγατών.
Η πίεση χρόνου εδώ που έχουμε φτάσει υπάρχει:
- Πρώτον γιατί απαιτούνται το ταχύτερο δυνατό νέα πλοία αυτού του βεληνεκούς για το Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο,
- Δεύτερον διότι οι διαπραγματεύσεις έχουν φτάσει στην τελική ευθεία αλλά υπάρχουν αρκετές ακόμη ασάφειες και ενστάσεις, όπως για παράδειγμα η Ελληνική συμμετοχή σε αυτό το πρόγραμμα ναυπήγησης και
- Τρίτον οι ίδιες πηγές λένε πως με την πίεση χρόνου ικανοποιούνται τα «θέλω» των Γάλλων και όχι τα δικά μας.
- pentapostagma.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου