Αν συμφωνία
οριστικοποιηθεί, θα προβλέπεται η ναυπήγηση των δύο πρώτων στη Γαλλία
και των άλλων δύο δεύτερο χρόνο σε ελληνικά ναυπηγεία.
Σε ένα επιπλέον βήμα για την ενίσχυση του Στόλου προχωράει η κυβέρνηση αφού «κλείδωσε» η απόφαση για μία συμφωνία έως το τέλος του έτους απόκτησης και ένταξης στο Πολεμικό Ναυτικό τεσσάρων κορβετών. Επισημαίνεται ότι από την ώρα που συμφωνήθηκε η αγορά των τεσσάρων φρεγατών Belharra, οι Γάλλοι είχαν διατυπώσει και μία επίσης δελεαστική πρόταση για τρεις κορβέτες Gowind (με οption για αγορά ακόμη μίας) και οι συζητήσεις ανάμεσα σε Αθήνα και Παρίσι ήταν ήδη από τότε αρκετά προχωρημένες. Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, η κυβέρνηση κατέληξε στην απόφαση να προμηθευτεί τέσσερις κορβέτες, με τις γαλλικές Gowind να έχουν το προβάδισμα, μετά και τις εισηγήσεις του ΓΕΝ για το μεγάλο πλεονέκτημα που θα προσφέρουν στο Ναυτικό σε συνδυασμό και με τις φρεγάτες.
Εφόσον η συμφωνία οριστικοποιηθεί, θα προβλέπει – κατά τις ίδιες πληροφορίες – οι δύο πρώτες κορβέτες να ναυπηγηθούν στη Γαλλία και οι άλλες δύο να ναυπηγηθούν σε δεύτερο χρόνο σε ελληνικά ναυπηγεία. Το σχήμα παράδοσης των κορβετών δεν θα διαφέρει πολύ σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των φρεγατών Belharra. Τουλάχιστον οι δύο πρώτες θα παραδοθούν ταχύτατα. Για την πρώτη ο χρόνος παράδοσης είναι το 2025 και η δεύτερη πιθανότατα την επόμενη χρονιά.
Επιδίωξη του υπουργείου Αμυνας αλλά και του Μαξίμου είναι έως το 2027 να έχει ολοκληρωθεί σε μεγάλο ποσοστό μία ριζική ανανέωση και ενίσχυση σε Ναυτικό, Αεροπορία και Στρατό Ξηράς, ώστε οι Ενοπλες Δυνάμεις να αυξήσουν ακόμη περισσότερο την αποτρεπτική τους ικανότητα.
Oι κορβέτες που θα αποκτηθούν θα φέρουν πλήρη «φόρτο» οπλισμού. Θα διαθέτουν δηλαδή τους αντιπλοϊκούς πυραύλους Exocet, εκτοξευτές αντιαεροπορικών πυραύλων MICA, θα μπορούν να μεταφέρουν ελικόπτερο αλλά και μη επανδρωμένο αερόχημα. Αναμένεται επίσης να υπάρχει η ίδια πρόβλεψη όπως και για τις φρεγάτες δηλαδή η συμφωνία απόκτησης των 4 κορβετών να περιλαμβάνει και την υποστήριξη για τη συντήρησή τους (Follow on Support) για τρία χρόνια.
H ελληνική πλευρά πάντως με στόχο την αναζωογόνηση των ναυπηγείων και της αμυντικής βιομηχανίας επιδίωξε και την ναυπήγηση κορβετών επί ελληνικού εδάφους αλλά και κάτι ακόμη. Είναι πολύ πιθανόν η Ελλάδα να πάρει όχι μόνο την άδεια ναυπήγησης των δύο κορβετών αλλά της εξαγωγής τους σε άλλες χώρες στη συνέχεια. Τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν δείξει ότι μπορούν να ναυπηγήσουν πλοία τέτοιου μεγέθους. Αλλά βέβαια το κρίσιμο της υπόθεσης είναι τα ναυπηγεία να είναι «υγιή» και λειτουργικά ώστε οι παραδόσεις να γίνονται στην ώρα τους.
Εποπτεία όλου του Αιγαίου
Πάντως, στρατιωτικές πηγές είχαν σημειώσει στα «ΝΕΑ» πως εφόσον καταφέρουμε να αποκτήσουμε σύντομα 8 καράβια (δηλαδή 4 φρεγάτες Belharra αλλά και 4 κορβέτες Gowind) θα είμαστε σε εξαιρετική κατάσταση. Και πρόσθεταν πως η μεγάλη αλλαγή δεν είναι ότι το Πολεμικό Ναυτικό θα βρεθεί σύντομα με 8 σύγχρονα πλοία στο δυναμικό του. Η δύναμη κρούσης που θα έχουν και οι φρεγάτες αλλά και οι κορβέτες Gowind (πλοία λίγο μικρότερα από τις φρεγάτες) είναι αυτό που θα κάνει τη μεγάλη διαφορά. Θα έχουν τη δυνατότητα να πλήξουν στόχους από πολύ μεγάλες αποστάσεις. Πρόκειται δηλαδή για μία σημαντική ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού σε σύγκριση με τις δυνατότητες που έχει έως τώρα και προφανώς αυτό στέλνει πολλαπλά μηνύματα σε όσους προκαλούν.
Επιπλέον, δεν θα πρέπει να λησμονείται πως όταν αυτά τα σύγχρονα πλοία έχουν δυνατότητες να «κλειδώνουν» στόχους σε μεγάλες αποστάσεις, τότε αυτό σημαίνει ότι ο Ελληνικός Στόλος θα μπορεί να ελέγχει το Αιγαίο αλλά και μεγάλο κομμάτι στην Ανατολική Μεσόγειο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου