Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2016

Ο ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΕΒΕΙ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ Σκηνές από κρίση Ιμίων στην Κω: Προσάραξε τουρκικό φορτηγό - Αρνείται βοήθεια

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
Ο ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΕΒΕΙ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ

Translate this page: EN FR DE ES RU AR
του Πέτρου Αναστασίου
Μια κατάσταση που θυμίζει πολύ την αρχή της κρίσης στα Ιμια βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και λίγες ώρες: Tουρκικό πλοίο προσάραξε σε απόσταση μόλις σαράντα μέτρων από την βορειοδυτική ακτή της Κω, στην περιοχή Αμμόγλωσσα.
 
Οπως και στην περίπτωση των Ιμίων τα Χριστούγεννα του 1995, ο πλοίαρχος του σκάφους αρνήθηκε να δεχθεί ελληνική βοήθεια και ζήτησε να έρθει ρυμουλκό από την Τουρκία, καθώς λέει ότι αρμόδιες είναι οι τουρκικές αρχές, ωστόσο κάτι τέτοιο απορρίφθηκε από τις ελληνικές αρχές, αφού το πλοίο βρίσκεται σε περιοχή ελληνικής κυριαρχίας.
 
Επίσης ο πλοίαρχος απαγόρευσε (!) στο Λιμενικό να ανέβει στο πλοίο.
 
Δεν είναι γνωστό τι ακριβώς εμπόρευμα μεταφέρει το πλοίο. Ο καπετάνιος του πλοίου στην επικοινωνία του με τις ελληνικές αρχές ισχυρίστηκε ότι το πλοίο μεταφέρει σκάλες και άλλα υλικά.
 
Τα μέλη του πληρώματος του πλοίου αρνούνται α το εκκενώσουν προκειμένου να ρυμπυλκηθεί από τις ελληνικές αρχές.
 
Για την εξέλιξη της κατάστασης ενημερώνεται το ΓΕΕΘΑ και υπάρχει, όχι ακριβώς ανησυχία, αλλά επαγρύπνηση αν η κατάσταση κλιμακωθεί.
 
Το πλοίο που φέρει το όνομα «Alcatras» προσέκρουσε σε βράχια τα ξημερώματα σήμερα, καθώς στην περιοχή έπνεαν άνεμοι εντάσεως 6-7 μποφόρ, με αποτέλεσμα να προκληθεί ρήγμα.
 
Αμεσα στο σημείο μετέβησαν σκάφος του Λιμενικού Σώματος Κω και η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης, η οποία βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τις Αρχές.
 
Δύτης προσέγγισε το πλοίο αλλά λόγω των κακών καιρικών συνθηκών δεν κατάφερε να δει το ρήγμα.
 
Στις 25 Δεκεμβρίου 1995 το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Φιγκέν Ακάτ» προσαράζει σε αβαθή ύδατα κοντά στην Ανατολική Ίμια και εκπέμπει σήμα κινδύνου. Ο πλοίαρχός του αρνείται βοήθεια από το Λιμενικό, υποστηρίζοντας ότι βρισκόταν σε τουρκική περιοχή και ότι οι μόνες αρμόδιες είναι οι αρχές της χώρας του, όπως ακριβώς λέει τώρα ο πλοίαρχος του Alcatras.
 
Στις 26 Δεκεμβρίου 1995 tο Λιμεναρχείο Καλύμνου ενημερώνει το Υπουργείο Εξωτερικών και αυτό με τη σειρά του το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών ότι αν δεν παρέμβει ρυμουλκό, το τουρκικό πλοίο θα κινδυνεύσει.
 
Στις 27 Δεκεμβρίου 1995 το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών ενημερώνει την ελληνική πρεσβεία ότι, ανεξαρτήτως του ποιος θα ανελάμβανε τη διάσωση του πλοίου, υπήρχε θέμα γενικότερα.
 
Από εκεί και πέρα ξεκίνησε η κρίση...
Να θυμίσουμε την προσάραξη στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή, της ναυαρχίδας του τουρκικού στόλου της φρεγάτας «Γιαβούζ» το καλοκαίρι του 1996, λίγους μόλις μήνες μετά την κρίση των Ιμίων, όπου είχε πρωταγωνιστικό ρόλο. Η εν λόγω φρεγάτα αποκολλήθηκε με τη βοήθεια μέσων του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και στη συνέχεια έπλευσε στον τουρκικό ναύσταθμο του Ακσάζ, για επισκευές
 pro news

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Οι Ρώσοι εξέδωσαν χάρτη στόχων στην Ευρώπη για τον διηπειρωτικό RS-26 Oreshnik – Σε πόσο χρόνο θα έφτανε Αλεξανδρούπολη Παραδέχονται ότι είναι διηπειρωτικός με ακτίνα δράσης 5.500 χλμ. 22.11.2024 | 21:28

  Newsroom  |  email: info@pronews.gr H Mόσχα εξέδωσε χάρτη που κοινοποιεί την ταχύτητα του διηπειρωτικού βλήματος RS-26 Oreshnik και τους χ...