Περιχαρακώθηκαν τελικά τα κόμματα της αντιπολίτευσης και κυρίως ο ΣΥΡΙΖΑ, αφού δεν κατάφεραν σε βασικά θέματα - πλην της ψήφου των ομογενών που ψηφίστηκε στο αναθεωρητέο Σύνταγμα με ψήφους πέραν της κυβερνητικής πλειοψηφίας - να βρουν κοινό βηματισμό και να απεγκλωβιστούν από τις άγονες αντιπαραθέσεις.
Ωστόσο, η διάταξη που αποσυνδέει τη διάλυση της βουλής από την εκλογή ή μη του Προέδρου Δημοκρατίας ψηφίστηκε μόνο από τη Νέα Δημοκρατία με 158 βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος και όχι από τον ΣΥΡΙΖΑ που στήριξε χωρίς ψηφοφορία τη δική του πρόταση.
Και πώς θα μπορούσε, άλλωστε, να γίνει αυτό, όταν μόλις πριν από λίγα χρόνια το «όχημα» της μη εκλογής προέδρου χρησιμοποιήθηκε από την τότε κυβέρνηση που είναι σήμερα αξιωματική αντιπολίτευση για να ρίξει την κυβέρνηση Σαμαρά οδηγώντας τη χώρα σε πρόωρες εκλογές.
Όπως έλεγαν βουλευτές της Ν.Δ, με την καταψήφιση τού συγκεκριμένου άρθρου, ο ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά παραμένει πιστός στην ιδεολογική του προσέγγιση για τον τρόπο εκλογής του Προέδρου Δημοκρατίας.
Τελικά, ο νέος τρόπος εκλογής Προέδρου Δημοκρατίας που δεν θα επηρεάζει τον κυβερνητικό βίο της εκάστοτε κυβέρνησης και δεν θα διαλύεται η βουλή, ψηφίστηκε μόνο από τη Νέα Δημοκρατία και δεν ψηφίστηκε - εκτός από τον ΣΥΡΙΖΑ - κι από ΚΙΝΑΛ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ5.
Αντίθετα, για να μην κατηγορηθούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης ότι δεν επιθυμούν να ψηφίζουν στον τόπο κατοικίας του οι Έλληνες ομογενείς που ζουν εκτός της ελληνικής επικράτειας και προφανώς για να μην υπάρξει αναντιστοιχία λόγων και πράξεων, η σχετική διάταξη ψηφίστηκε με ευρεία συναίνεση φτάνοντας τις 212 ψήφους. Και πάλι, όμως, η σχετική διάταξη δεν ψηφίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Η συναίνεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αντιπολίτευση εκφράστηκε διαδοχικά κατά περιόδους και σε διαφορετικά θέματα. Συναίνεση «α λα καρτ» κάτι που δείχνει ότι η πολιτική που ακολουθούν μέχρι τώρα όλα τα κόμματα, θα συνεχιστεί. Με αντιπαραθέσεις σε ίδιους τόνους, κόντρες με προσωπικές αναφορές και συγκρούσεις μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Το σκηνικό δεν αλλάζει και η προσπάθεια να βρεθεί κοινός βηματισμός για την αντιμετώπιση μεγάλων θεμάτων μέσα από το νέο Συνταγματικό χάρτη, πήγε περίπατο αφού και κατά την ίδια τη συζήτηση που διεξήχθη στη βουλή, οι τόνοι ανάμεσα σε Μητσοτάκη, Τσίπρα και Γεννηματά, ήταν αρκετά υψηλοί.
Ωστόσο, παρότι η ψηφοφορία για εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας δεν έγινε με την σύμφωνη γνώμη και ψήφο των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης για πρώτη φορά από το βήμα της βουλής, αναφέρθηκε στο θέμα λέγοντας ότι θα πρέπει το πρόσωπο να είναι ευρείας αποδοχής.
Από την ψηφοφορία έλειπαν οι βουλευτές Νίκος Φίλης και Μανόλης Θραψανιώτης από τον ΣΥΡΙΖΑ καθώς και ο Θανάσης Παφίλης από το ΚΚΕ.
Θετικές ψήφους έλαβαν οι διατάξεις που αφορούν:
- Την κατοχύρωση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (190 ψήφους)
- Τον τρόπο εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας (158 ψήφους)
- Την ψήφο των αποδήμων Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό (212 ψήφους)
- Την θέσπιση λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας (254 ψήφους)
- Τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας (179 ψήφους)
- Την κατάργηση της σύντομης παραγραφής των υπουργικών αδικημάτων (274 ψήφους)
- Την δυνατότητα εξεταστικών επιτροπών από τις μειοψηφίες (189 ψήφους)
- Την εξομοίωση τακτικών και στρατιωτικών δικαστών (189 ψήφους)
- Την εκλογή μελών ανεξάρτητων αρχών (158 ψήφους)
- Την θέσπιση λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας (254 ψήφους)
- Τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας (179 ψήφους)
- Την κατάργηση της σύντομης παραγραφής των υπουργικών αδικημάτων (274 ψήφους)
- Την δυνατότητα εξεταστικών επιτροπών από τις μειοψηφίες (189 ψήφους)
- Την εξομοίωση τακτικών και στρατιωτικών δικαστών (189 ψήφους)
- Την εκλογή μελών ανεξάρτητων αρχών (158 ψήφους)
Και πώς θα μπορούσε, άλλωστε, να γίνει αυτό, όταν μόλις πριν από λίγα χρόνια το «όχημα» της μη εκλογής προέδρου χρησιμοποιήθηκε από την τότε κυβέρνηση που είναι σήμερα αξιωματική αντιπολίτευση για να ρίξει την κυβέρνηση Σαμαρά οδηγώντας τη χώρα σε πρόωρες εκλογές.
Όπως έλεγαν βουλευτές της Ν.Δ, με την καταψήφιση τού συγκεκριμένου άρθρου, ο ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά παραμένει πιστός στην ιδεολογική του προσέγγιση για τον τρόπο εκλογής του Προέδρου Δημοκρατίας.
Πρόεδρος χαμηλού κύρους
Βέβαια, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αντιτείνουν το πώς είναι δυνατόν ο ανώτατος πολιτειακός παράγοντας να εκλέγεται ακόμη και με ψήφους κάτω των 151 βουλευτών. Ποιο κύρος θα έχει, ποια κοινωνική βάση και τι διεθνή «ακτινοβολία» με την πρόταση της κυβερνητικής πλειοψηφίας διερωτώνται και είναι αλήθεια, ότι το συγκεκριμένο επιχείρημα - έστω και αν χρησιμοποιείται - ως δικαιολογία έχει νομιμοποιητική βάση.Τελικά, ο νέος τρόπος εκλογής Προέδρου Δημοκρατίας που δεν θα επηρεάζει τον κυβερνητικό βίο της εκάστοτε κυβέρνησης και δεν θα διαλύεται η βουλή, ψηφίστηκε μόνο από τη Νέα Δημοκρατία και δεν ψηφίστηκε - εκτός από τον ΣΥΡΙΖΑ - κι από ΚΙΝΑΛ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ5.
Αντίθετα, για να μην κατηγορηθούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης ότι δεν επιθυμούν να ψηφίζουν στον τόπο κατοικίας του οι Έλληνες ομογενείς που ζουν εκτός της ελληνικής επικράτειας και προφανώς για να μην υπάρξει αναντιστοιχία λόγων και πράξεων, η σχετική διάταξη ψηφίστηκε με ευρεία συναίνεση φτάνοντας τις 212 ψήφους. Και πάλι, όμως, η σχετική διάταξη δεν ψηφίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Η συναίνεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αντιπολίτευση εκφράστηκε διαδοχικά κατά περιόδους και σε διαφορετικά θέματα. Συναίνεση «α λα καρτ» κάτι που δείχνει ότι η πολιτική που ακολουθούν μέχρι τώρα όλα τα κόμματα, θα συνεχιστεί. Με αντιπαραθέσεις σε ίδιους τόνους, κόντρες με προσωπικές αναφορές και συγκρούσεις μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Το σκηνικό δεν αλλάζει και η προσπάθεια να βρεθεί κοινός βηματισμός για την αντιμετώπιση μεγάλων θεμάτων μέσα από το νέο Συνταγματικό χάρτη, πήγε περίπατο αφού και κατά την ίδια τη συζήτηση που διεξήχθη στη βουλή, οι τόνοι ανάμεσα σε Μητσοτάκη, Τσίπρα και Γεννηματά, ήταν αρκετά υψηλοί.
Πρόσωπο ευρείας αποδοχής ο ΠτΔ
Συνολικά, οι αναθεωρητέες διατάξεις που ψηφίστηκαν και συμπεριλήφθηκαν στο νέο Σύνταγμα ήταν 49 και αφορούσαν 28 άρθρα.Ωστόσο, παρότι η ψηφοφορία για εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας δεν έγινε με την σύμφωνη γνώμη και ψήφο των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης για πρώτη φορά από το βήμα της βουλής, αναφέρθηκε στο θέμα λέγοντας ότι θα πρέπει το πρόσωπο να είναι ευρείας αποδοχής.
Από την ψηφοφορία έλειπαν οι βουλευτές Νίκος Φίλης και Μανόλης Θραψανιώτης από τον ΣΥΡΙΖΑ καθώς και ο Θανάσης Παφίλης από το ΚΚΕ.
Θετικές ψήφους έλαβαν οι διατάξεις που αφορούν:
- Την κατοχύρωση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (190 ψήφους)
- Τον τρόπο εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας (158 ψήφους)
- Την ψήφο των αποδήμων Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό (212 ψήφους)
- Την θέσπιση λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας (254 ψήφους)
- Τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας (179 ψήφους)
- Την κατάργηση της σύντομης παραγραφής των υπουργικών αδικημάτων (274 ψήφους)
- Την δυνατότητα εξεταστικών επιτροπών από τις μειοψηφίες (189 ψήφους)
- Την εξομοίωση τακτικών και στρατιωτικών δικαστών (189 ψήφους)
- Την εκλογή μελών ανεξάρτητων αρχών (158 ψήφους)
- Την θέσπιση λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας (254 ψήφους)
- Τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας (179 ψήφους)
- Την κατάργηση της σύντομης παραγραφής των υπουργικών αδικημάτων (274 ψήφους)
- Την δυνατότητα εξεταστικών επιτροπών από τις μειοψηφίες (189 ψήφους)
- Την εξομοίωση τακτικών και στρατιωτικών δικαστών (189 ψήφους)
- Την εκλογή μελών ανεξάρτητων αρχών (158 ψήφους)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου