Παρασκευή 26 Αυγούστου 2022

Καταγγελία για... γαλέρα

 

Αντί για κατάλληλους χώρους ανάπαυσης, κοιτώνες με κλιματισμό, κλίνες και χώρους υγιεινής, παρέχονται... φουσκωτά επιστρώματα

 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Σωρεία παραβάσεων διαπιστώθηκε στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champion Jet 1» σε έκτακτο έλεγχο από μικτό κλιμάκιο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ● Σύμφωνα με τον Εμ. Τσικαλάκη, γ.γ. ΠΝΟ, «τα μέλη του πληρώματος δουλεύουν 17 ώρες καθημερινά χωρίς να αμείβονται για την υπέρβαση του ωραρίου τους».

Σωρεία παραβάσεων, που αφορούν τις εργασιακές συνθήκες των ναυτεργατών, διαπίστωσε κλιμάκιο της ΠΝΟ έπειτα από έκτακτο έλεγχο που έκανε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champion Jet 1» προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση ή όχι της κείμενης νομοθεσίας, των ΣΣΕ και των διεθνών συμβάσεων εργασίας για τα μέλη του πληρώματος του πλοίου. Στο κλιμάκιο που πραγματοποίησε τον έλεγχο, εκτός από τους εκπροσώπους της ΠΝΟ, συμμετείχαν λιμενικά όργανα και εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΝΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΦΕΝ.

Σύμφωνα με την ΠΝΟ και τον γενικό γραμματέα της Εμ. Τσικαλάκη, κατά τη διάρκεια του ελέγχου διαπιστώθηκε σωρεία παραβάσεων αλλά και παρανομιών, όπως: Το πλήρωμα απασχολείται επί 17 ώρες ημερησίως, κατά παράβαση του μέγιστου χρόνου απασχόλησης των πληρωμάτων των ταχύπλοων πλοίων και μάλιστα χωρίς να αμείβονται για την υπέρβαση αυτή του ωραρίου τους.

Κατά την τετράωρη διακοπή δεν παρέχονται στα μέλη του πληρώματος οι κατάλληλοι χώροι για την ανάπαυσή τους, κοιτώνες με κλιματισμό, κλίνες και χώροι υγιεινής, αντίθετα τους χορηγούνται φουσκωτά επιστρώματα.

Ο έλεγχος του κλιμακίου έδειξε ακόμα ότι για την «κάλυψη» της εβδομαδιαίας υπέρβασης της μέγιστης απασχόλησης των 70 ωρών και την αποφυγή του διπλού πληρώματος, δηλαδή σύνολο 54 ατόμων, προσλαμβάνονται επιπλέον μόνο 12 μέλη του πληρώματος και μάλιστα για μία ημέρα την εβδομάδα, γεγονός, όπως επισημαίνει η ΠΝΟ, παράνομο, ανεπίτρεπτο και ενάντια ακόμη και στους όρους της υπουργικής απόφασης με την οποία χορηγήθηκε η άδεια στο πλοίο και η οποία ρητά ορίζει ότι με τη σύνθεση του πλοίου θα πρέπει να διασφαλίζονται τα χρονικά όρια μέγιστης απασχόλησης του προσωπικού.

Επίσης, σύμφωνα πάντα με την Ομοσπονδία, οι ατομικές συμβάσεις του προσωπικού του πληρώματος περιέχουν καταχρηστικούς όρους, μεταξύ των οποίων το αποκλειστικό δικαίωμα του πλοιοκτήτη να μεταφέρει τον ναυτικό από πλοίο σε πλοίο της ίδιας εταιρείας ανεξαρτήτως δρομολογίων και τυχόν βλαπτικής μεταβολής. Ακόμα διαπιστώθηκε ότι δεν καταβάλλονται τα μεταφορικά στον τροφοδότη του πλοίου και δεν αποδίδονται στην Ομοσπονδία οι εισπραττόμενες υπέρ αυτής εισφορές από τα μέλη του πληρώματος.

Η ΠΝΟ τονίζει ότι το υπουργείο Ναυτιλίας θα πρέπει να σταματήσει να εγκρίνει τέτοιου είδους δρομολόγια χωρίς προηγουμένως να εξασφαλίζει, αλλά και να ελέγχει συνεχώς, την τήρηση της υφιστάμενης νομοθεσίας και των όρων των ΣΣΕ και ζητά την άμεση παρέμβαση του υπουργείου και των αρμόδιων υπηρεσιών για την αποκατάσταση της νομιμότητας από κάθε άποψη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Οι Ρώσοι εξέδωσαν χάρτη στόχων στην Ευρώπη για τον διηπειρωτικό RS-26 Oreshnik – Σε πόσο χρόνο θα έφτανε Αλεξανδρούπολη Παραδέχονται ότι είναι διηπειρωτικός με ακτίνα δράσης 5.500 χλμ. 22.11.2024 | 21:28

  Newsroom  |  email: info@pronews.gr H Mόσχα εξέδωσε χάρτη που κοινοποιεί την ταχύτητα του διηπειρωτικού βλήματος RS-26 Oreshnik και τους χ...