Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022

Χρυσή απειλή για το περιβάλλον

 

 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Νέα καταγγελία στον εισαγγελέα και στους επιθεωρητές Περιβάλλοντος για τις δραστηριότητες της «Ελληνικός Χρυσός» και τους σοβαρούς περιβαλλοντικούς κινδύνους που προκύπτουν για τη δυτική Θεσσαλονίκη αυτή τη φορά ● Στην υπόθεση εμπλέκεται Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία που έχει αναλάβει τη μεταφορά επικίνδυνων υλικών, στην οποία ένας από τους συνεταίρους είναι πρώην εργαζόμενος των μεταλλείων και κουμπάρος του υπ. Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη ● Σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα, τα επικίνδυνα τοξικά υλικά μεταφέρονται σε μάντρες και χώρους μη αδειοδοτημένους, ενώ πρέπει να διερευνηθεί αν τα φορτηγά και τα κοντέινερ που χρησιμοποιούνται διαθέτουν τις απαραίτητες προδιαγραφές.

Χρυσές κουμπαριές με... περιβαλλοντικές επιπτώσεις; Στα χέρια εισαγγελέα και επιθεωρητών περιβάλλοντος βρίσκεται μια καταγγελία γύρω από τις δραστηριότητες της εταιρείας χρυσού στη Χαλκιδική, που καταδεικνύουν σοβαρούς περιβαλλοντικούς κινδύνους για τη δυτική Θεσσαλονίκη. «Ω, τι πρωτότυπο!», θ’ αναφωνούσε κάποιος που παρακολουθεί χρόνια τώρα το σίριαλ της συγκεκριμένης επιχείρησης με τις αμφιλεγόμενες δραστηριότητες και τις αποικιοκρατικές συμβάσεις, μόνο που σ’ αυτό το επεισόδιο εμπλέκεται το όνομα του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνη Γεωργιάδη.

Ποιος δεν θυμάται σε Χαλκιδική και Θεσσαλονίκη τα περιβόητα «τοξικά ατυχήματα» φορτηγών αυτοκινήτων που μετέφεραν επικίνδυνα υλικά της «Ελληνικός Χρυσός»;

 Τον Μάρτιο του 2018, στον επαρχιακό δρόμο Ολυμπιάδος - Στρατωνίου.
 Το πρώτο ατύχημα, τον Σεπτέμβριο του 2013, στην περιοχή της Ρεντίνας.
 Τον Οκτώβριο του 2013, άλλο ατύχημα σε φορτίο της εταιρείας, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όταν ο καπετάνιος του πλοίου paris.gr αρνήθηκε να φορτώσει εμπορευματοκιβώτια με φορτίο της εταιρείας, λόγω διαρροής.
 Στις 21 Νοεμβρίου 2013, με άλλο φορτηγό στην παλιά εθνική οδό Ρεντίνας - Θεσσαλονίκης.

Θα περίμενε κανείς έπειτα από τόσες περιπέτειες η εταιρεία χρυσού να αλλάξει φιλοσοφία, τουλάχιστον στο θέμα της μεταφοράς επικίνδυνων υλικών. Και θα χαιρόταν να πληροφορηθεί ο ενδιαφερόμενος ότι, από 1ης Δεκεμβρίου 2022, άλλαξε εργολάβο και συνεργάζεται πλέον με Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (ΙΚΕ) της Θεσσαλονίκης για την παραλαβή, μεταφορά, αποθήκευση, συσκευασία και ανεφοδιασμό υλικών και εμπορευμάτων της. Μόνο που στη συνέχεια θα «έπεφτε απ’ τα σύννεφα», βλέποντας ότι η εν λόγω ΙΚΕ έχει ως δραστηριότητα το χονδρεμπόριο υλικών και ειδών υγιεινής!

Μια δεύτερη έκπληξη, όπως αναφέρουν άνθρωποι της αυτοδιοίκησης στη Χαλκιδική, προέρχεται απ’ την πληροφορία ότι ο ένας εκ των συνεταίρων της ΙΚΕ είναι πρώην εργαζόμενος στα μεταλλεία και… «έχει κουμπαριά με τον Αδωνη Γεωργιάδη». Θυμούνται, μάλιστα, παλαιότερη επίσκεψη του υπουργού για να δει τον κουμπάρο του στην περιοχή!

Μ’ αυτά και μ’ εκείνα, προ ημερών, στάλθηκε επώνυμη καταγγελία στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, στους επιθεωρητές περιβάλλοντος και σε μια ακόμη σειρά από συναρμόδιες υπηρεσίες, με την οποία θέτει προς διερεύνηση εάν η καταγγελλόμενη ΙΚΕ «είναι εξασφαλισμένη με τις σχετικές νόμιμες άδειες που απαιτούνται και αν τηρεί όλες τις νόμιμες διαδικασίες για φόρτωση και μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων της Ελληνικός Χρυσός».

Οπως αναφέρει, λόγω της ιδιαιτερότητας του τομέα στον οποίο υπάρχει άμεση επαφή με επικίνδυνα για την υγεία και το περιβάλλον προϊόντα κι εμπορεύματα, απαιτείται όχι μόνο σωστή προετοιμασία κι εφοδιασμός των ατόμων που αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας τις σχετικές εργασίες, αλλά και η απαραίτητη αδειοδότηση και επισήμανση όλων των σχετιζόμενων αποθηκευτικών χώρων και οχημάτων.

Για παράδειγμα, οι χώροι υποδοχής και εναπόθεσης επικίνδυνων εμπορευμάτων πρέπει να διαθέτουν άδεια SEVESO. Λόγω ακριβώς της επικινδυνότητας, πρέπει να ενημερώνεται η τοπική κοινωνία και οι δημοτικοί και άλλοι φορείς για τη λειτουργία ενός τέτοιου χώρου.

Τα οχήματα που είναι επιφορτισμένα με τη μεταφορά των εμπορευμάτων από τον χώρο φόρτωσης του εργοστασίου (σημείο Ελιά) στον χώρο υποδοχής πρέπει να είναι εφοδιασμένα με όλες τις αναγκαίες ετικέτες που υποδεικνύουν τόσο την κατηγορία των εμπορευμάτων όσο και την επικινδυνότητά τους.

Οι οδηγοί των φορτηγών πρέπει να έχουν τις κατάλληλες άδειες (ADS και MSDS), ενώ το υπόλοιπο προσωπικό πρέπει να είναι καταλλήλως εφοδιασμένο με τον σωστό εξοπλισμό, όπως μάσκες, γαλότσες, κράνη κ.λπ., δεδομένης της επαφής με τέτοιου ειδους υλικά.

Η εν λόγω ΙΚΕ, σύμφωνα πάντα με τον καταγγέλλοντα, εναποθέτει τα εμπορεύματα της εταιρείας (σ.σ.: εννοεί την «Ελληνικός Χρυσός») σε μάντρες και χώρους μη αδειοδοτημένους και, συνεπώς, πλήρως ακατάλληλους για την εναπόθεση των εμπορευμάτων, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα για τη νομιμότητα της δραστηριότητας της ίδιας της εταιρείας αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος και ειδικότερα: 12 κοντέινερ παρέλαβε ο (σ.σ.: κατονομάζει την εταιρεία) στο Καλοχώρι και τα κρύβουν ανάμεσα σε άλλα κοντέινερ, ενώ 2 κοντέινερ παρέλαβε ο (σ.σ.: τον κατονομάζει) ως μεταφορέας αποθηκευτής, στο Καλοχώρι επίσης.

Πρέπει να διερευνηθεί, λοιπόν, αν τα φορτηγά αλλά και τα κοντέινερ τα οποία χρησιμοποιεί η ΙΚΕ που αναφέρονται στα δελτία αποστολής έχουν την απαραίτητη σήμανση, αν τα λοιπά μηχανήματα στον χώρο φόρτωσης φέρουν πινακίδες και τις απαραίτητες ειδικές άδειες και ασφάλειες και αν έχουν την έγκριση ανυψωτικής ικανότητας που απαιτείται. Επίσης, αν οι χειριστές τους έχουν το κατάλληλο δίπλωμα, οι οδηγοί φορτηγών τις απαραίτητες άδειες και οι εργαζόμενοι είναι νομίμως δηλωμένοι και με τον προβλεπόμενο εξοπλισμό.

Το θέμα ανέκυψε καθώς, έπειτα από ισχυρή βροχόπτωση στη Χαλκιδική και τη Θεσσαλονίκη, η εν λογω ΙΚΕ καταγγέλλεται ότι φόρτωσε τα επικίνδυνα εμπορεύματα από το εργοστάσιο της Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. για να τα μεταφέρει και αποθέσει σε τρεις διαφορετικές μάντρες στο Καλοχώρι. Είναι, όμως, σαφές ότι δεν γίνεται σωστή φόρτωση όταν βρέχει, διότι υπάρχει κίνδυνος διαρροής των υλικών μέσα στα κοντέινερ και διοχέτευση στο περιβαλλον, σύμφωνα με την καταγγελία.

Καθώς ο καταγγέλλων επισυνάπτει στη μηνυτήρια αναφορά του πλήθος παραστατικών και φωτογραφιών (βρίσκονται στη διάθεση της «Εφ.Συν.»), τονίζει πως η εταιρεία δεν γίνεται να έλαβε κάποια προστασία των εμπορευμάτων, αφού σε επισυναπτόμενες φωτογραφίες φαίνονται διάσπαρτα στον χώρο φόρτωσης του εργοστασίου, δίπλα σε ποτάμι με προφανή κίνδυνο να διαρρεύσουν παντού, λόγω της βροχής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Εκτός Ουκρανίας αλλά και εκτός Ελλάδας η εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων F-16 από Έλληνες

  «Η Αθήνα υπέγραψε διμερή συμφωνία ασφαλείας με το Κίεβο και ανακοίνωσε ότι θα επιταχύνει την εκπαίδευση των F-16 για Ουκρανούς πιλότους κα...