ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ουρές» στην οδό Φίλωνος στον Πειραιά, στην Καλλιθέα, στον Διόνυσο και στη Γλυφάδα έχει η κατάσχεση του φορτηγού πλοίου «BLUME» με σημαία Τόγκο, ανοιχτά της Τενερίφης από ειδικό σκάφος της ισπανικής ακτοφυλακής, την περασμένη Τετάρτη 18 Ιανουαρίου, όταν βρέθηκε φορτίο 4,5 τόνων κοκαΐνης.
Το BLUME (IMO 8649993) είχε απενεργοποιήσει το δορυφορικό στίγμα AIS και ταξίδεψε σχεδόν αόρατο από τη Βραζιλία και τον Ατλαντικό στο πλάι της Αφρικής.
Η πορεία του όμως ήταν ήδη στο στόχαστρο των Ισπανών που αναζητούσαν μετά από πληροφορίες διεθνούς συνεργασίας πλοίο που μετέφερε κοκαΐνη από τη Βραζιλία στην Ευρώπη.
Η έφοδος των Ισπανών στο ύποπτο πλοίο απέδωσε συνολικά 4,5 τόνους κοκαΐνης, συσκευασμένης σε βαρελάκια, που βρέθηκαν σε αποθήκη με πυροσβεστικά μέσα κοντά στο πιλοτήριο. Συνελήφθησαν συνολικά 15 μέλη του πληρώματος, μεταξύ των οποίων δύο υπήκοοι Αλβανίας και 13 από το Πακιστάν και την Αίγυπτο.
Το πλοίο παραμένει υπό κράτηση στην Τενερίφη καθώς συνεχίζεται η έρευνα τόσο στο ίδιο πλοίο, όσο και για... άλλα ύποπτα πλοία στην ευρύτερη περιοχή, καθώς δεν είναι σπάνιο σε αυτά τα νερά να περνούν και πλοία με μεγαλύτερα φορτία.
Ακολουθεί το βίντεο της Ισπανικής Εθνοφυλακής με την επιχείρηση στο πλοίο
Έχει ενδιαφέρον πάντως ότι τις προηγούμενες ημέρες εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν 4 άτομα στην Αθήνα για τη μεταφορά 33 κιλών κοκαΐνης με ταξί από το λιμάνι του Πειραιά. Για τον εντοπισμό τους σύμφωνα με πληροφορίες συνεργάστηκαν η αμερικανική DEA, με το ΣΔΟΕ και το Λιμενικό αναζητώντας στην Ελλάδα ίχνη κυκλώματος που μετέφερε κοκαΐνη από τη Βραζιλία σε διάφορους ευρωπαϊκούς προορισμούς, κρυμμένη μέσα σε εμπορικά φορτηγά πλοία.
Λίγες ημέρες αργότερα ακολούθησε ο εντοπισμός του BLUME.
Δημοσιεύματα του ξένου Τύπου αποκάλυψαν ότι διαχειριστής του πλοίου είναι η Dignatio Corp (δεν έχει άλλη δραστηριότητα) και ιδιοκτήτης η αγνώστων λοιπών στοιχείων Rentoor Chartering, η έδρα των οποίων βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά.
Οι δύο εταιρείες έχουν κοινή έδρα, στους πάνω ορόφους ενός ξεχασμένου 7ώροφου κτηρίου γραφείων στην οδό Φίλωνος 129. Το κτήριο έχει εικόνα εγκατάλειψης, ένα πωλητήριο στην είσοδο και ένα ενοικιαστήριο, αλλά στα κουδούνια της εισόδου είναι εμφανές το όνομα της Dignatio.
Σύμφωνα με επαγγελματίες της περιοχής, το κτήριο τα προηγούμενα χρόνια στέγαζε αρκετά γραφεία, αλλά τους τελευταίους μήνες μοιάζει άδειο. Μόνο στο διαδίκτυο εμφανίζονται ονόματα 2-3 επιχειρήσεων να το δηλώνουν ως έδρα.
Η Dignatio Corp είναι μια Μονοπρόσωπη ΙΚΕ (ΓΕΜΗ 166103607000) η οποία ιδρύθηκε μόλις στις 3 Οκτωβρίου 2022 με μοναδικό εταίρο τον 22χρονο άνεργο Δ.Τ. κάτοικο Καλλιθέας χωρίς ποινικό μητρώο και έχει ως Chief Operator την Ο-Θ.Κ. (κατά δήλωσή της στο LinkedIn)- κάτοικο Διονύσου ή Γλυφάδας, με εμπειρία πάνω από 20 χρόνια σε ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Για την Rentoor Chartering (φέρεται ως ιδιοκτήτρια του πλοίου BLUMΕ) δεν υπάρχουν στοιχεία ίδρυσης, ούτε στην Ελλάδα, ούτε σε διεθνείς βάσεις δεδομένων και από σύντομη έρευνα διαπιστώθηκε ότι τα τελευταία 15 χρόνια δεν καταγράφεται η ίδρυση ή λειτουργία εταιρείας του νόμου '89 (ειδικό καθεστώς ναυτιλιακών επιχειρήσεων). Φαίνεται πάντως ότι αγόρασε το πλοίο από μια ναυτιλιακή με έδρα το Hong Kong που το χρησιμοποιούσε τα τελευταία χρόνια (με διάφορα ονόματα και σημαίες).
Είναι ενδιαφέρον πάντως ότι για μια εταιρεία «ειδικού σκοπού» προτιμήθηκε ο Πειραιάς, αντί μιας εξωτικής ναυτιλιακής έδρας, με φανερά στοιχεία στελεχών.
Το φορτηγό πλοίο μήκους 97 μέτρων κατασκευάστηκε το 2005 και το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητάς του καταγράφεται στην ευρύτερη Ασία και Αφρική. Έχει αλλάξει δεκάδες σημαίες ή ονόματα και αρκετούς ιδιοκτήτες, ενώ το 2018 είχε αποφύγει την ολική βύθιση επειδή ο καπετάνιος πρόλαβε και το κόλλησε στα αβαθή, στην Ιαπωνία.
Τότε είχε δηλώσει σημαία Φίτζι, αλλά η απάντηση από τη χώρα δεν επιβεβαίωσε τους ισχυρισμούς του πλοιάρχου, ενώ στο πρακτικό του περιστατικού το οποίο είναι στη διάθεση της «Εφ.Συν.» καταγράφονται ενδιαφέροντα στοιχεία για το φορτίο, την κατάσταση του πλοίου και για τις πρακτικές διαχείρισής του.
Μετά την επισκευή του (είχε γεμίσει νερά σχεδόν μέχρι το κατάστρωμα), η κατάστασή του παρέμενε άθλια, με ελάχιστη συντήρηση και είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 βεβαιώθηκαν δεκάδες παραβάσεις του σε δύο επιθεωρήσεις, στην Τουρκία και στη Ρωσία.
Το BLUME τράβηξε την προσοχή της ειδικής μονάδας της ισπανικής ακτοφυλακής καθώς δήλωνε φορτίο καφέ μόλις 200 τόνων από το λιμάνι Santos της Βραζιλίας, ενώ έχει τουλάχιστον 10πλάσια δυνατότητα φορτίου.
Είναι εμφανές ότι το ελληνικό σκέλος αυτής της υπόθεσης μόλις τώρα ξεκινά, καθώς όπως μάθαμε, η Δίωξη Ναρκωτικών και το Λιμενικό δηλώνουν ότι δεν έχουν κάνει τα τελευταία 24ωρα συλλήψεις που να σχετίζονται με την υπόθεση του BLUME
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου