ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Σε μερική αναδίπλωση κατόπιν εορτής υποχρεώθηκε να προχωρήσει χθες ο πρωθυπουργός, αφού διαπίστωσε ότι το αφήγημά του για την τραγωδία στα Τέμπη και η προσπάθειά του να αποσείσει τις κυβερνητικές ευθύνες και να υποδείξει ως αποδιοπομπαίο τράγο τον σταθμάρχη όχι μόνο δεν πείθουν αλλά έχουν κάνει ακόμα πιο δεινή για την κυβέρνηση τη θέση στην οποία έχει περιέλθει.
Ετσι, μετά την περιβόητη τηλεοπτική του δήλωση (1.3.2023) στην οποία είχε προλάβει να αποφανθεί ότι το τραγικό δυστύχημα οφείλεται «κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος», προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερη θύελλα αντιδράσεων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναγκάστηκε τώρα να κάνει νέα δήλωση, μέσω ανάρτησής του στα σόσιαλ μίντια, με την οποία επιχείρησε να αναπροσαρμόσει το αφήγημά του.
Τι είπε τώρα; Οτι «ως πρωθυπουργός, οφείλω σε όλους, αλλά πάνω από όλα στους συγγενείς των θυμάτων, μια μεγάλη ΣΥΓΓΝΩΜΗ. Τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια. Γιατί, πράγματι, στην Ελλάδα του 2023, δεν γίνεται δυο τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς» και υποστήριξε ότι «δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα. Αν το έργο της Τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί, αυτό το δυστύχημα θα ήταν πρακτικά αδύνατο να είχε συμβεί». Αλλά ακόμα και την όψιμη «συγγνώμη» που υποχρεώνεται να ζητήσει εντέλει, με κεφαλαία, ο πρωθυπουργός -ομολογώντας έτσι τις κυβερνητικές ευθύνες- δεν την ζητάει αποκλειστικά για τις πράξεις και τις παραλείψεις της κυβέρνησής του, αλλά «και στο όνομα» των προηγούμενων πρωθυπουργών, επιμένοντας έτσι στην ίδια τακτική να προσπαθεί να διαμοιράσει τις ευθύνες για την τραγωδία στις προηγούμενες κυβερνήσεις μέσω της επίκλησης «διαχρονικών παθογενειών».
Παράλληλα, θέλοντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για τα όσα δεν έχει επιτύχει η κυβέρνησή του στο θέμα των σιδηροδρόμων, είπε ότι «τις επόμενες μέρες ο αρμόδιος υπουργός θα ανακοινώσει παρεμβάσεις άμεσης βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μέχρι να ολοκληρωθεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διοίκησης» και κυρίως ότι ο ίδιος θα ζητήσει «αμέσως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από φίλες χώρες τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, ώστε να αποκτήσουμε, επιτέλους, σύγχρονα τρένα. Και θα αγωνιστώ για να έχουμε πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο». Μόνο που είναι η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που παρέπεμψε (15 Φεβρουαρίου) την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ε.Ε. επειδή ακριβώς δεν συμμορφωνόταν με τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Και ο πρωθυπουργός βέβαια δεν είπε ποιος θα αναλάβει την ευθύνη αυτή για τη μη συμμόρφωση της χώρας.
Διακομματική
Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης είπε πως θα προτείνει σε όλα τα κόμματα να δεσμευτούν ότι, στην επόμενη Βουλή, θα συσταθεί Ειδική Επιτροπή που θα διερευνήσει την ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων την τελευταία εικοσαετία, προκαλώντας την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ρώτησε: «Αφού θα προτείνει διακομματική επιτροπή για να ερευνήσει τα αίτια μετά τις εκλογές, τι ακριβώς θα κάνει η τριμελής επιτροπή;», προσθέτοντας πως «όχι μόνο διορίζουν τον ελεγκτή τους, ενώ είναι ελεγχόμενοι, αλλά μαρτυρούν κιόλας ότι στόχος τους είναι να υποκαταστήσουν τη Δικαιοσύνη και να προκαταλάβουν το έργο της».
Κάλεσε δε τον Κυρ. Μητσοτάκη «να αναιρέσει άμεσα τη μονομερή του απόφαση για συγκρότηση επιτροπής που θα προκαταλάβει τις έρευνες της Δικαιοσύνης». Νωρίτερα η εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, Πόπη Τσαπανίδου, είχε κάνει λόγο για «συγγνώμη» που τον Κυρ. Μητσοτάκη «ανάγκασαν να γράψει» οι επικοινωνιολόγοι του «αργώντας πέντε ημέρες», καταλογίζοντάς του ότι «σπεύδει να τη μοιραστεί με όσους κυβέρνησαν πριν από αυτόν για να μην αναμετρηθεί ποτέ με τις δικές του ευθύνες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου