Ο Σχολαστικός ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα έγραψαν ότι η κατεδάφιση του τμήματος που έπεσε ήταν ελεγχόμενη. Προφανώς για να υπογραμμίσουν ότι οι εταιρείες δεν έχουν ευθύνη
Ας μιλήσουμε λίγο σήμερα για τη γέφυρα στην Πάτρα που κατέρρευσε.
Η γέφυρα αυτή φτιάχτηκε το 2000. Και από την πρώτη στιγμή, όπως λέει το ρεπορτάζ, διαπιστώθηκε ότι παρουσίαζε στατικά προβλήματα.
Να πούμε εδώ ένα μεγάλο μπράβο στη διακυβέρνηση Σημίτη. Για το πώς γίνονταν τότε τα δημόσια έργα και πόσο τα πληρώναμε.
Πριν από τρία χρόνια αποφασίστηκε η γέφυρα να γκρεμιστεί. Το έργο ανέλαβαν η Ολυμπία Οδός και η κατασκευαστική Άβαξ, που είναι μέτοχος.
Απ’ ό,τι γράφτηκε, το χρονοδιάγραμμα ήταν να έχει γκρεμιστεί η γέφυρα μέχρι την περασμένη Κυριακή. Και επειδή είχαν αργήσει, δούλευαν πυρετωδώς.
Με αποτέλεσμα ένα κομμάτι της γέφυρας να πέσει και να πλακώσει ανθρώπους που ήταν από κάτω.
Υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα.
Πρώτον: Γίνονταν εργασίες την ώρα που έπεσε η γέφυρα; Γιατί την ώρα εκείνη οι εργασίες στην ύπαιθρο απαγορεύονταν λόγω καύσωνα.
Η Ολυμπία Οδός και η Άβαξ, σε πανομοιότυπες ανακοινώσεις που εξέδωσαν, λένε ότι το τμήμα της γέφυρας έπεσε ενώ οι εργασίες είχαν διακοπεί.
Αυτό όμως το λένε και το τονίζουν γιατί να δείξουν ότι ήταν νόμιμες. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας λέει άλλα. Το Συνδικάτο Οικοδόμων επίσης.
Οτι οι εργασίες διεξάγονταν πυρετωδώς λόγω των πιεστικών χρονοδιαγραμμάτων. Και ότι την προηγούμενη ημέρα είχαν σταματήσει περασμένα μεσάνυχτα.
Δεύτερον: Πώς διάολο γκρεμίζονται οι γέφυρες;
Τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα έγραψαν ότι η κατεδάφιση του τμήματος που έπεσε ήταν ελεγχόμενη. Προφανώς για να υπογραμμίσουν ότι οι εταιρείες δεν έχουν ευθύνη.
Αν όμως κοιτάξει κανείς τις φωτογραφίες, βλέπει ότι μαζί με το κομμάτι της γέφυρας έχει πέσει και το μηχάνημα που την γκρέμιζε.
Αυτό σημαίνει ότι δεν τηρούνταν κανένας κανόνας ασφαλείας. Τα μηχανήματα που γκρέμιζαν ήταν πάνω στη γέφυρα και κοπανάγανε, όπως κάποιος πριονίζει το κλαδί στο οποίο κάθεται.
Και επομένως η γέφυρα έπεσε χωρίς να υπάρχει πρόθεση να τη ρίξουν. Αυτό σημαίνει τεράστιες ευθύνες.
Τρίτον: Πώς διάολο γκρεμίζεται μια γέφυρα και δεν έχει διασφαλιστεί να μην υπάρχουν από κάτω άνθρωποι;
Εδώ η λίστα Πέτσα πάει να ρίξει την ευθύνη στους Ρομά.
Εντάξει, ας υποθέσουμε πως υπήρχαν απαγορευτικά και τα αγνόησαν. Εσύ τι κάνεις; Συνεχίζεις τη δουλειά κανονικά; Δεν φωνάζεις την αστυνομία;
Και το πιο εξωφρενικό: είχαν πάει, λέει, να κλέψουν σίδερα από τα μπετά και προκάλεσαν την πτώση της γέφυρας.
Ας σημειωθεί πάντως ότι κανείς δεν πάει να κλέψει σίδερα από υλικά κατεδάφισης την ώρα της κατεδάφισης.
Και ότι το να πάρεις σίδερα από κατεδαφισμένα τσιμέντα δεν είναι καθόλου απλή ιστορία.
Οσο για το ότι έπεσε όλο αυτό το πράγμα επειδή ένα ανθρώπινο χέρι αφαίρεσε κάτι είναι τουλάχιστον γελοίο.
Και πρέπει να είσαι ακραία νεοφιλελεύθερα μισάνθρωπος και εταιρειόδουλος για να το γράψεις στο Twitter.
Το πιθανότερο είναι ότι οι άνθρωποι είχαν πάει κάτω από τη γέφυρα για να βρουν σκιά.
Κι ας ελπίσουμε να μην υπάρχουν άλλοι μέσα στα μπάζα. Και κυρίως παιδάκια.
Αν η εταιρεία δεν ήξερε ότι βρίσκονταν από κάτω, έχει τεράστια ευθύνη. Αν ήξερε και συνέχιζε να δουλεύει, οι ευθύνες της είναι εγκληματικές.
Και τέλος: ακούγονται πάρα πολλά για το γεγονός ότι η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, βουλευτής Αχαΐας, που πήγε να χειριστεί την κατάσταση, έχει σχέσεις με την εταιρεία Άβαξ.
Αλλά δεν φανταζόμαστε να κουκουλωθεί η υπόθεση και να μην καταλογιστούν ευθύνες. Γίνονται τέτοια πράγματα στην Ελλάδα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου