Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2017

Μετά από χρόνια, αύξηση στον τζίρο της εορταστικής αγοράς… Αύξηση 2,5% βλέπουν οι έμποροι με τις μεγάλες επιχειρήσεις να κερδίζουν την πίττα του λέοντο

Μετά από χρόνια, αύξηση στον τζίρο της εορταστικής αγοράς…

Αύξηση 2,5% βλέπουν οι έμποροι με τις μεγάλες επιχειρήσεις να κερδίζουν την πίττα του λέοντος

Ευχάριστα είναι τα μηνύματα από την πραγματική οικονομία σε σχέση με πέρσι. Η μικρή αύξηση του τζίρου δεν φτάνει για να επανέλθει η αγορά στα προ κρίσης επίπεδα, δείχνει όμως ότι επιτέλους κάτι κινείται. Οι πρώτες διαπιστώσεις της έρευνας του ΙΝΕΜΥ για την εμπορική κίνηση της αγοράς των Χριστουγέννων δείχνουν τα εξής:
1. Η βασική διαπίστωση είναι ότι η αγορά κινήθηκε σε γενικές γραμμές θετικά. Υπήρξαν όμως διαφοροποιήσεις μεταξύ τύπου καταστημάτων, περιοχών, είδους προϊόντων και food και non-food αγαθών.
2. Συνολικά η αύξηση σε σχέση με πέρσι ήταν περίπου της τάξης του +2,5%. Ωστόσο οι μεγάλες επιχειρήσεις έφτασαν ακόμα και το 5-6%, ενώ πολλές επιχειρήσεις ένδυσης δήλωσαν μειώσεις ακόμα και μέχρι -12%, ίσως λόγω των επικείμενων εκπτώσεων, που είναι πολύ κοντά στην εορταστική περίοδο.
3. Σε ορισμένες «κατηγορίες» ειδών όπως π.χ. λευκές συσκευές η αύξηση ήταν ίσως μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, όπως και σε είδη με πολύ χαμηλές τιμές, καθώς και τα παιχνίδια και βιβλία. Για τα περιφερειακά και συνοικιακά εμπορικά καταστήματα και εκείνα με ακριβότερα είδη τα πράγματα ήταν δυσμενέστερα.
4. Στον κλάδο των τροφίμων είναι πολύ δύσκολο να διαμορφωθεί μια καθαρή εκτίμηση της εικόνας εξαιτίας δύο δεδομένων: οι «τεκτονικές» αλλαγές που προκλήθηκαν από τις εξαγορές μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ καθώς και το γεγονός ότι πολλοί «Αθηναίοι» μετακινήθηκαν στην περιφέρεια και έτσι έκαναν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τροφίμων σε τοπικές αγορές.
5. Η πρώτη προτίμηση για δώρα στις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ήταν για άλλη μία χρονιά τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, η δεύτερη το φαγητό και το ποτό και η τρίτη κατηγορία κατά σειρά επιλογής ήταν τα βιβλία και τα παιχνίδια, ενώ ακολούθησαν τα καλλυντικά και οι ηλεκτρονικές συσκευές.
6. Όσοι αναφέρθηκαν σε μία ουτοπική αύξηση χριστουγεννιάτικου τζίρου 20-25%, μάλλον τους διέφυγε η υποδιαστολή, αφού το 2,5% είναι πιο ρεαλιστικό. Τόσο υψηλά ποσοστά δεν υπάρχουν στην αγορά και εάν προέκυπταν θα ήταν χριστουγεννιάτικο θαύμα.
7. Τέλος, το 15% των Ελλήνων δυστυχώς δεν μπόρεσε να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνά κανείς. Πάντως παρά τη παρατεταμένη οικονομική κρίση, και όσων έχουν υποστεί οι Έλληνες τα τελευταία οκτώ χρόνια, είναι γεγονός ότι οι γιορτινές μέρες άλλαξαν έστω και για λίγο τη ψυχολογία του κόσμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Τώρα ο Κ.Μητσοτάκης «προμοτάρει» την πολιτική Ν.Τραμπ για τις αμυντικές δαπάνες: «Το 2% του ΑΕΠ για το ΝΑΤΟ δεν αρκεί, να αυξηθεί» «Να αλληλοεπιδράσουμε με τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ» 22.12.2024 | 15:23

  Στην άτυπη σύνοδο Βορρά-Νότου που  πραγματοποιήθηκε το σαββατοκύριακο στη Φινλανδία , ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μίλησε ...