Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020

Πρώην Α/ΓΕΝ: «Η Ελλάδα δεν επενδύει στις ΕΔ γιατί θέλει διπλωματική λύση - Θα βυθίζαμε τον τουρκικό Στόλο 2 φορές»ΠΡΩΤΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΑΔΙΟ ΠΡΩΤΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/07/2020

Ο Γράφει: Θεόφραστος Ανδρεόπουλος
email: andreopoulos@pronews.gπρώην αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Ναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης αποκάλυψε στο Ράδιο Πρώτο της Κύπρου πως το ελληνικό πολιτικό σύστημα δεν επενδύει στις ΕΔ όπως και το κυπριακό στην Εθνοφρουρά γιατί επιζητούν «διπλωματική λύση».
Πρόσθεσε μάλιστα πως με τους νυν πυραύλους που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό μπορεί να βυθίσει τον τουρκικό Στόλο τουλάχιστον δύο φορές.
Συγκεκριμένα αναφέρει: 
«Η Ελλάδα για πολλά χρόνια δεν έχει επενδύσει στις ένοπλες δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένης και της περιόδου του μνημονίου. Δεν είναι θέμα αλλαγής ισχύος. Δεν πίστευα ποτέ στους αριθμούς. Δεν είμαι πολεμοχαρής - ασχέτως αν πρέπει να είμαστε απολύτως έτοιμοι- αλλά θα πω ένα περιστατικό: 
Οι πύραυλοι που έχει ο Ελληνισμός (Κύπρος-Ελλάδα) μπορούν να βυθίσουν τον τουρκικό στόλο δύο φορές. Είμαστε πολύ καλά εκπαιδευμένοι. Δεν πρέπει να υπάρχει ανησυχία, όμως η απαξίωση των Ενόπλων Δυνάμεων στο θέμα της αρνήσεως επενδύσεων στην Άμυνα από την Ελλάδα και Κύπρο σε μεγάλο βαθμό σημαίνει ότι ζητούμε τη διπλωματική λύση. Να το πω διαφορετικά ότι μπορεί να έχουνε γίνει συζητήσεις τύπου Ζυρίχης-Λονδίνου για να πάμε να βρούμε με τον Α ή Β΄τρόπο, συζητήσεις τέτοιες που στο παρελθόν ήταν καταστροφικές».
Προφανώς, αναφέρεται στους πυραύλους Exocet MM-40 Block III που διαθέτει το ΠΝ με βεληνεκές 180 χλμ.
Αναλυτικά τα όσα είπε και δημοσίευσε το κυπριακό sigmalive:
«Θυμίζει λίγο η αντίδραση το 1987. Να θυμίσω πως τότε ο Τούρκος Πρόεδρος Οζάλ είχε βγει ο ίδιος στα ΜΜΕ λέγοντας "Ιf it’s gonna be a war, is gonna be his fault (Αν θα γίνει πόλεμος θα είναι δική του ευθύνη).
H κίνηση που έκανε το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, ο Ελληνισμός, δηλαδή ήταν μια πολύ δυναμική αντίδραση με αποτέλεσμα ο Καλίν να αιφνιδιαστεί και να πει ότι "ήταν υπερβολική αντίδραση". Η αντίδραση ήταν φυσιολογική» τόνισε. Όπως σημείωσε, η τακτική που θα πρέπει να ακολουθηθεί είναι η τακτική της αποτροπής.
«Δεν είναι θέμα να βυθιστεί το Χόρα ή το Γιαβούζ, αλλά να καταλάβει η Τουρκία ότι αυτό δεν είναι αποδεκτό. Μέσα σε αυτή την λογική υπάρχουν πολλές αντιδράσεις»  υπογράμμισε ο Ναύαρχος . "Ενδιάμεσα από τα μηνύματα ότι κίνηση εντός υφαλοκρυπίδας/ΑΟΖ δεν γίνεται αποδεκτή, μέχρι το βυθίσατε το Χόρα, υπάρχουν τουλάχιστο 20 στάδια καταγεγραμμένα για το Πολεμικό Ναυτικό», συμπλήρωσε.
«Αν οι Τούρκοι επιμένουν και εμείς θα πρέπει να επιμένουμε ότι αυτό δεν θα πρέπει να γίνει αποδεκτό. Θα υπάρξει άρα μια σταδιακή κλιμάκωση. Κατά την άποψή μου οι Τούρκοι θα επιμείνουν, αλλά το θέμα είναι να επιμείνουμε κι εμείς και να τους δώσουμε την αίσθηση ότι σαν Ελληνισμός, Κύπρος και Ελλάδα, έχουμε ισχυρή αποτροπή» ανέφερε.
Ο Ναύαρχος Χριστίδης μίλησε για στρατιωτικές συνεργασίες στην περιοχή και τόνισε την ανάγκη να προχωρήσουμε από το Ενιαίο Αμυντικό Δόγμα στο Ενιαίο Δόγμα της Ανατολικής Μεσογείου με εμπλοκή και άλλων δυνάμεων όπως την Γαλλία, το Ισραήλ και την Αίγυπτο. Πρέπει να σφυρηλατηθεί στην ψυχή μας ότι ναι είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε.
Ερωτηθείς αν υπάρχει κίνδυνος τα επόμενα χρόνια να ανατραπεί η ισορροπία ισχύος στο Αιγαίο και η υφιστάμενη υπεροχή των Ελλήνων ναυτικών δυνάμεων υπέρ της Τουρκίας, ο κ. Χρηστίδης είπε: «Η Ελλάδα για πολλά χρόνια δεν έχει επενδύσει στις ένοπλες δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένης και της περιόδου του μνημονίου. Δεν είναι θέμα αλλαγής ισχύος. Δεν πίστευα ποτέ στους αριθμούς. Δεν είμαι πολεμοχαρής - ασχέτως αν πρέπει να είμαστε απολύτως έτοιμοι- αλλά θα πω ένα περιστατικό: 
Οι πύραυλοι που έχει ο Ελληνισμός (Κύπρος-Ελλάδα) μπορούν να βυθίσουν τον τουρκικό στόλο δύο φορές. Είμαστε πολύ καλά εκπαιδευμένοι. Δεν πρέπει να υπάρχει ανησυχία, όμως η απαξίωση των Ενόπλων Δυνάμεων στο θέμα της αρνήσεως επενδύσεων στην Άμυνα από την Ελλάδα και Κύπρο σε μεγάλο βαθμό σημαίνει ότι ζητούμε τη διπλωματική λύση. Να το πω διαφορετικά ότι μπορεί να έχουνε γίνει συζητήσεις τύπου Ζυρίχης-Λονδίνου για να πάμε να βρούμε με τον Α ή Β΄τρόπο, συζητήσεις τέτοιες που στο παρελθόν ήταν καταστροφικές».
Αναφορικά με την σύγκλιση του ΚΥΣΕΑ είπε πως αυτό συγκαλείται όταν η κατάσταση είναι κρίσιμη αλλά αυτό δεν σημαίνει αυτόματα την στρατιωτικοποίηση της κρίσης. «Σίγουρα όμως όταν μαζεύεται το ΚΥΣΕΑ στο ΓΕΕΘΑ σημαίνει ένα μεγάλο προβληματισμό αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ανησυχεί. Εκτός και αν η φιλοσοφία της πολιτικής ηγεσίας είναι του τύπου Ίμια», είπε.
Το όνομα Exocet προέρχεται από την ελληνική λέξη «εξώκητος», δηλαδή ένα κήτος εκτός του νερού. Η ονομασία ανταποκρίνεται στη λειτουργία του πυραύλου, καθώς σε όλη τη διάρκεια της πτήσης του σχεδόν εφάπτεται με το νερό σε ελάχιστο ύψος από αυτό, αλλά πάντα εκτός αυτού.
Μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί σε τέσσερις εκδόσεις: την έκδοση επιφανείας- επιφανείας MM38, την αέρος-επιφανείας έκδοση ΑM39, την ξηράς-επιφανείας έκδοση ΜΜ40 και, τέλος, την έκδοση SM39, που εξαπολύεται μέσα σε κάψουλα από υποβρύχια.
Η χώρα μας διαθέτει τις τρεις πρώτες εκδόσεις στο οπλοστάσιό της, ενώ η Εθνική Φρουρά της Κύπρου διαθέτει την έκδοση ξηράς-επιφανείας ΜΜ40. Οι πιο πρόσφατες εκδόσεις φέρουν και αυτές την κωδικοποίηση ΜΜ40. 
Το νέο βλήμα, που έλαβε την κωδικοποίηση Block ΙΙΙ, έχει πια ολοκληρώσει την ανάπτυξη πλήρους κλίμακας και εξοπλίζει τις νέες πυραυλακάτους κλάσης "Ρουσέν".
Πλέον ενσωματώνεται σειρά βελτιώσεων σε σύγκριση με την έκδοση Block ΙΙ, στις οποίες περιλαμβάνεται η τοποθέτηση νέου συστήματος προώθησης με στροβιλοκινητήρα (turbojet) αντί για πυραυλοκινητήρα, χάρη στο οποίο υπερδιπλασιάζεται το επιχειρησιακό βεληνεκές του βλήματος (180 χλμ.), η αεροδυναμική βελτιστοποίηση της σχεδίασης της ατράκτου, καθώς και η υιοθέτηση προηγμένου συστήματος ναυτιλίας-καθοδήγησης.
Συγκεκριμένα, το νέο βλήμα διαθέτει πλέον 4 εισαγωγές αέρα, σε κάθε πλευρά της ατράκτου, ώστε να διασφαλίζεται η κατά το δυνατόν απρόσκοπτη ροή αέρα ακόμα και σε φάσεις απότομων τερματικών ελιγμών. Για σύγκριση, ο NSM της Kongsberg διαθέτει μία και μόνο εισαγωγή, μεγαλύτερου μεγέθους, στο κάτω μέρος της ατράκτου.
Κρούση στόχων ξηράς: Η ποιοτική διαφορά σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις
Οι αντιπλοϊκοί πύραυλοι Exocet γράφουν τη δική τους ιστορία αρκετές δεκαετίες τώρα. Αρχικά, προορίζονταν για την ικανοποίηση των επιχειρησιακών αναγκών του γαλλικού Ναυτικού, αλλά στην πορεία υπήρξαν από τις σημαντικότερες εξαγωγικές επιτυχίες της γαλλικής Aerospatiale και μετέπειτα και της MBDA ενώ βρίσκονται ακόμα στην αγορά έχοντας εξελιχθεί σημαντικά ενσωματώνοντας τόσο τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις όσο και τα διδάγματα από τις πολεμικές συγκρούσεις όπου έχουν λάβει μέρος.
Ο Exocet είναι ένα εξαιρετικά προηγμένο βλήμα, ιδανικό για το Αιγαίο αφενός λόγω βεληνεκούς και αφετέρου λόγω τρόπου λειτουργίας. Συγκεκριμένα, ο πύραυλος εκτοξεύεται με αδρανειακά δεδομένα ενώ, όταν φτάσει σε κοντινή απόσταση από την προκαθορισμένη εκτιμώμενη περιοχή του στόχου, χωρίς πρακτικά να έχει εντοπιστεί, τότε και μόνο ενεργοποιεί το ραντάρ του εντοπίζοντας και κλειδώνοντας το στόχο, αφήνοντας έτσι τα ελάχιστα δυνατά περιθώρια αντίδρασης.
Ακόμα και στην περίπτωση που ο στόχος προλάβει να ενεργοποιήσει τα συστήματα ηλεκτρονικών παρεμβολών (ECM), ο πύραυλος «κλειδώνει» στην τελευταία θέση του στόχου και, υπολογίζοντας την προβλεπόμενη μελλοντική του θέση με βάση την τελευταία γνωστή πορεία και ταχύτητα, εκτελεί την αποστολή του.
Οι Exocet είχαν διάφορα προβλήματα με τους πυροσωλήνες τους, τα οποία οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι, χάρη ακριβώς στα διδάγματα του παρελθόντος, διορθώθηκαν. Μάλιστα, αυτή ακριβώς τη βελτίωση των αδυναμιών την παρουσιάζουν -και όχι άδικα- ως ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του πυραύλου, ο οποίος είναι από τους ελάχιστους στον κόσμο δοκιμασμένους σε πραγματικές συνθήκες πυραύλους.
Πρέπει να διευκρινιστεί βέβαια ότι σε όλες τις περιπτώσεις που δεν πυροδοτήθηκε η πολεμική κεφαλή κατά την πρόσκρουση, η κινητική ενέργεια του βλήματος, σε συνδυασμό με τα καύσιμα που δεν είχαν καταναλωθεί και τον κινητήρα που λειτουργούσε ακόμη, προξένη- σαν τεράστια ζημιά στους στόχους τους. Ειδικά τα μεταγωγικά κλάσης Amazon του βασιλικού Ναυτικού που ήταν ως επί το πλείστον φτιαγμένα από αλουμίνιο, κάηκαν στη στιγμή. Σήμερα βέβαια σχεδόν όλοι οι πύραυλοι χρησιμοποιούν τα εναπομείναντα καύσιμα για ενίσχυση της έκρηξης, οπότε τα αποτελέσματα είναι ακόμη πιο φονικά.
Ωστόσο, ακόμα και στην περίπτωση που τα 120 κιλά εκρηκτικής ύλης της πολεμικής κεφαλής δεν αποδειχθούν ικανά να βυθίσουν αύτανδρο ένα πλοίο, είναι βέβαιο ότι θα του προξενήσουν σημα- ντικές ζημιές, τέτοιες που πρακτικά να το βγάλουν εκτός μάχης.
Υπενθυμίζεται στο σημείο αυτό η περίπτωση του κατά λάθος πλήγματος του τουρκικού αντιτορπιλικού «TCG Muavenet» (DM 357) από δύο αντιαεροπορικούς (!) πύραυλους Sea Sparrow που εκτοξεύτηκαν από το αμερικανικό αεροπλανοφόρο «Saratoga» κατά τη διάρκεια άσκησης τον Οκτώβριο του 1992. Οι δυο πολεμικές κεφαλές βάρους μόλις 40 κιλών έκαστη, και σχεδιασμένες όχι για εκτόνωση αλλά για θραυσματοποίηση, ήταν αρκετές για να αχρηστεύσουν το αντιτορπιλικό, το οποίο αποσύρθηκε στη συνέχεια από την ενεργό υπηρεσία.
Επιχειρησιακές δυνατότητες
Ο νέος στροβιλοκινητήρας, σε συνδυασμό με τον απορριπτόμενο πυραυλο- κινητήρα επιτάχυνσης (rocket booster), που αναλαμβάνει την εξαπόλυση από το κάνιστρο εκτόξευσης, αναμένεται να προσφέρει στο βλήμα την απαιτούμενη επιχειρησιακή ευελιξία για την εμπλοκή μια ευρείας γκάμας στόχων. Ταυτόχρονα η έκδοση Block ΙΙΙ θα ενσωματώνει προ- ηγμένο λογισμικό σχεδίασης αποστολής για την υποβοήθηση της επιχειρησιακής σχεδίασης των εμπλοκών, καθώς και νέο σύστημα αδρανειακής ναυτιλίας (ΙΝS) με γυροσκόπια λέιζερ (Gyro-laser). Οι συγκεκριμένες τροποποιήσεις αποσκοπούν εκτός των άλλων και στη βελτίωση της ικανότητας αντιμετώπισης των αντιβληματικών αμυντικών συστημάτων εγγύς αεράμυνας του στόχου.
Για την τερματική του καθοδήγηση το βλήμα θα χρησιμοποιεί προηγμένης τεχνολογίας ενεργό ερευνητή ραντάρ, ο οποίος θα λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων J και, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, παρουσιάζει αυξημένη αντοχή στις ηλεκτρονικές παρεμβολές (ΕCM). Ούτως ή άλλως, όμως, ακόμα και στην περίπτωση που γίνει επιτυχής παρεμβολή του ερευνητή, αυτός θα έχει κλειδώσει στην τελευταία γνωστή θέση του πλοίου- στόχου… Ο συγκεκριμένος ερευνητής αναμένεται να χρησιμοποιεί διαμορφώσεις έρευνας προσαρμόσιμες στις εκάστοτε επιχειρησιακές απαιτήσεις, ενώ θα διαθέτει εξαιρετική ικανότητα διάκρισης και επιλογής στόχων ευρισκόμενων όχι μόνο στη θάλασσα αλλά και επί της ακτογραμμής.
Η προσβολή των επιλεγμένων χερσαίων στόχων από το βλήμα θα εξασφαλίζεται με τη βοήθεια του δέκτη του δορυφορικού συστήματος προσδιορισμού θέσης GPS, που έχει ολοκληρωθεί στο σύστημα καθοδήγησης του Exocet. Την δε τερματική καθοδήγηση και σε αυτή την περίπτωση αναλαμβάνει ο ενεργός ερευνητής ραντάρ του βλήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

ΕΛΣΤΑΤ: 6 στις 10 επιχειρήσεις με μοναδικό εργαζόμενο τον ιδιοκτήτη τους

  Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ Οι 6 στις 10 επιχειρήσεις στην Ελλάδα δεν έχουν κανέναν εργαζόμενο εκτός από τον ιδιοκτήτη...