Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2022

ΗΠΑ: Νέα τροπολογία-«μπλόκο» για την προμήθεια F-16 από την Τουρκία

 


ΗΠΑ: Νέα τροπολογία-«μπλόκο» για την προμήθεια F-16 από την Τουρκία
Μεταξύ άλλων ζητείται να διασφαλιστεί ότι τέτοια F-16 δεν θα χρησιμοποιηθούν από την Τουρκία για τις επαναλαμβανόμενες μη εξουσιοδοτημένες υπερπτήσεις πάνω από την ΕλλάδαAP Photo/Petros Karadjias

Μετά την τροπολογία Μενέντεζ, και δεύτερη τροπολογία αυτή τη φορά από τον γερουσιαστή Κρις Βαν Χόλεν βάζει εμπόδια στην Τουρκία για την προμήθεια F-16 από τις ΗΠΑ.

Η τροπολογία αναφέρει χαρακτηριστικά, σύμφωνα με την ΕΡΤ, ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ δεν μπορεί να πουλήσει ή να εγκρίνει άδεια για την εξαγωγή νέων αεροσκαφών F-16 ή τεχνολογία αναβάθμισης ή κιτ εκσυγχρονισμού F-16 σε οποιαδήποτε αρχή, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Νόμου περί Ελέγχου Αμυντικών Εξαγωγών, στην κυβέρνηση της Τουρκίας ή σε οποιονδήποτε οργανισμό ή όργανο της Τουρκίας, εκτός εάν ο Πρόεδρος πιστοποιήσει στην Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων της Γερουσίας και στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων και στις Επιτροπές Άμυνας του Κογκρέσου ότι:

  • μια τέτοια πώληση είναι προς το συμφέρον των ΗΠΑ
  • περιλαμβάνεται λεπτομερής περιγραφή των συγκεκριμένων μέτρων που έχουν ληφθεί για να διασφαλιστεί ότι τέτοια F-16 δεν θα χρησιμοποιηθούν από την Τουρκία για τις επαναλαμβανόμενες μη εξουσιοδοτημένες υπερπτήσεις πάνω από την Ελλάδα και εναντίον στρατιωτικών επιχειρήσεων κατά συμμάχων των ΗΠΑ συμπεριλαμβανομένου του SDF για την εκστρατεία κατά του ISIS
  • καμία εξαγωγή νέων αεροσκαφών F-16 ή τεχνολογία αναβάθμισης ή κιτ εκσυγχρονισμού F-16 δεν δύναται να πραγματοποιηθεί πριν από την ημερομηνία που η Τουρκία επικυρώσει την ένταξη Σουηδιας και Φινλανδιας στο ΝΑΤΟ.
  • λογική και έρχεται σε αντίθεση με τη συμμαχία (σ.σ. τη νατοϊκή συμμαχία).

Σταϊκούρας: Στο 7% θα φτάσει η αύξηση στις συντάξεις το 2023

 


Σταϊκούρας: Στο 7% θα φτάσει η αύξηση στις συντάξεις το 2023
Για τον κατώτατο μισθό είπε ότι στόχος είναι να υπάρξει και τρίτη αύξηση, και αυτό να γίνει από τον ΜάιοΑΝΤΩΝΙΟΥ ΓΟΥΛΙΕΛΜΟΣ/INTIME (Φωτογραφία αρχείου)

Η αύξηση στις συντάξεις από το 2023 θα φτάνει το 7% εκτιμά ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας επισημαίνοντας πως θα αφορά το 1,5 εκατ. συνταξιούχους  ενώ το κόστος για τον προϋπολογισμό θα φτάσει τα 830 εκατ. ευρώ.

Όπως είπε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός, ένα εκατομμύριο συνταξιούχοι θα ωφεληθούν και θα δουν αύξηση από την κατάργηση της έκτακτης εισφοράς.

Συνολικά, όπως είπε, το κόστος από τις αυξήσεις στις συντάξεις θα φτάσει το 1,1 δισ. ευρώ και θα αφορά σε μόνιμη βελτίωση από το 2023

Πετρέλαιο κίνησης: Δυσάρεστη έκπληξη σήμερα - Γιατί ανεβαίνει η τιμή

 


Δυσάρεστη έκπληξη για τους οδηγούς σήμερα. Η τιμή στο πετρέλαιο κίνησης χωρίς επιδότηση.

    

06:17 - 01/10/2022
Τελευταία ενημέρωση: 00:57 - 01/10/2022

Οι καθημερινές ανατιμήσεις «βομβαρδίζουν» τα νοικοκυριά, και από σήμερα οι οδηγοί οχημάτων που κινούνται με πετρέλαιο κίνησης θα επωμιστούν νέες αυξήσεις στην τσέπη τους. Και αυτό, γιατί από σήμερα, τελειώνει η απευθείας επιδότηση στα πρατήρια για το diesel κίνησης, με αποτέλεσμα η τιμή να ξεπεράσει και εκείνη της βενζίνης, με το ράλι στις τιμές της ενέργειας να μην έχει σταματημό.

Τα ποσά που θα σταματήσουν να χορηγούνται για τα οχήματα, θα περάσουν στο επίδομα θέρμανσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να «ρίξει» στην επιδότηση για θέρμανση περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ.

Η νέα τιμή σήμερα στο diesel κίνησης

Αναμένεται να ξεπεράσει τη τιμή της αμόλυβδης, καθώς εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί στο 1,97 ευρώ/ανά λίτρο. Σύμφωνα με το δελτίο επισκόπησης τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης η τιμή της αμόλυβδης στις 28/9 διαμορφώθηκε στο 1,951 ευρώ ανά λίτρο. Υπενθυμίζεται ότι η επιδότηση στην αντλία ανερχόταν στα 15 λεπτά.

Πότε λήγει το Fuel Pass

Μέχρι τις 31 Οκτωβρίου έχουν τη δυνατότητα να κάνουν χρήση της ψηφιακής κάρτας Fuel Pass 2, οι δικαιούχοι που δεν έχουν προχωρήσει ήδη στην εξαργύρωσή της. Όπως αναφέρεται στη σχετική πλατφόρμα η άυλη ψηφιακή κάρτα – η εγκατάσταση και χρήση της οποίας απαιτούν υποχρεωτικά την κατοχή smartphone που υποστηρίζει απαραιτήτως την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών ΝFC – χρησιμοποιείται σε POS σε όλα τα πρατήρια καυσίμων της χώρας, όπως οποιαδήποτε ανάλογη κάρτα, έως τις 31/10/2022.

Πρόσφατα, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, αναφέρθηκε στο εάν θα συνεχιστεί η επιδότηση για το diesel ή αν θα υπάρξει και Fuel Pass 3, βάζοντας όμως «φρένο» σε οποιοδήποτε σενάριο:

«Δεν έχει πει κάτι ο πρωθυπουργός και σας θυμίζω ότι έχει πέσει σημαντικά η τιμή των καυσίμων».

Η αίτηση για επίδομα θέρμανσης

Το οικονομικό επιτελείο ανακοίνωσε αυξάνονται τα εισοδηματικά κριτήρια φέτος για το επίδομα θέρμανσης. Θα δοθεί σε 1,3 εκατ. δικαιούχους. Συγκεκριμένα, τα εισοδηματικά κριτήρια διαμορφώνονται ως εξής:

  • από τα 14.000 ευρώ στα 16.000 ευρώ για τον άγαμο και
  • στα 24.000 για τον έγγαμο

Τα παραπάνω προσαυξάνονται κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί.

Η πλατφόρμα myΘέρμανση (πατήστε ΕΔΩ) της ΑΑΔΕ θα δεχτεί και φέτος την υποβολή των αιτήσεων. Πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

  • Είσοδος στην πλατφόρμα
  • Εκδήλωση ενδιαφέροντος
  • Επιλέγω αν διαμένω σε μονοκατοικία ή πολυκατοικία
  • Επιλέγω αν είμαι ιδιοκτήτης ή ένοικος οπότε συμπληρώνω τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη
  • Επιλέγω είδος καυσίμου
  • Συμπληρώνω τον Αριθμό παροχής ρεύματος
  • Επιλέγω οικισμό
  • Συμπληρώνω τα τ.μ. της κατοικίας
  • Συμπληρώνω τον IBAN στο myAADE

Προσωπικός γιατρος: Ανοίγει το σύστημα ηλεκτρονικών ραντεβού- Ποιοι έχουν προτεραιότητα

 


Προσωπικός γιατρος: Ανοίγει το σύστημα ηλεκτρονικών ραντεβού- Ποιοι έχουν προτεραιότητα

Από σήμερα 1η Οκτωβρίου ενεργοποιείται το σύστημα των ηλεκτρονικών ραντεβού στον προσωπικό γιατρό, μια διαδικασία εύκολη και γνώριμη για τους πολίτες καθώς με τον ίδιο τρόπο έκλειναν το ραντεβού για εμβολιασμό κατά της Covid-19.


Το πρώτο ραντεβού θα έχει διάρκεια 30 λεπτά και θα συνδυαστεί και με ένα πακέτο δωρεάν εξετάσεων, για να ξεκινήσει να γράφεται ο ιατρικός φάκελος. Η διάρκεια των επόμενων ραντεβού θα είναι 15 λεπτά.

Υποχρέωση όλων των προσωπικών γιατρών είναι να επικοινωνήσουν με τους εγγεγραμμένους πολίτες για να συμπληρώσουν τον ιατρικό τους φάκελο, ακόμη και σε περίπτωση που δεν προσέλθουν για ραντεβού.

Στόχος είναι όλος ο πληθυσμός, ο υγιής πληθυσμός, όχι αναγκαστικά οι άνθρωποι που είναι ασθενείς, από νωρίς να μπουν σε μια διαδικασία να έχουν έναν γιατρό να κάνουν δωρεάν χωρίς συμμετοχή προληπτικές εξετάσεις και να σχηματιστεί ένας φάκελος. Ο προσωπικός γιατρός παρέχει ολοκληρωμένη και συνεχής φροντίδα στο άτομο με σκοπό την πρόληψη των ασθενειών και την προαγωγή της υγείας.

Στους δύο μήνες εφαρμογής του θεσμού του προσωπικού γιατρού έχουν εγγραφεί στο σύστημα πάνω από 4.200.000 πολίτες άνω των 16 ετών και 3.400 γιατροί, οι 1.200 του ιδιωτικού τομέα οι 2.200 του δημοσίου τομέα.

Το υπουργείο Υγείας προχώρησε στην ένταξη στο θεσμό του προσωπικού γιατρού -πέρα από παθολόγους και γενικούς γιατρούς- όλων των παθολογικών ειδικοτήτων και αρχές Οκτωβρίου θα είναι έτοιμες και οι συμβάσεις, ώστε να υπάρχει επάρκεια γιατρών. Σύμφωνα με την απόφαση ως Προσωπικοί Ιατροί, ορίζονται και οι ιατροί ειδικότητας με βασική εκπαίδευση Παθολογία και συγκεκριμένα: α) αιματολογίας, β) γαστρεντερολογίας, γ) ενδοκρινολογίας-διαβητολογίας, δ) καρδιολογίας, ε) νευρολογίας, στ) νεφρολογίας, ζ) ρευματολογίας, η) παθολογικής ογκολογίας, θ) πνευμονολογίας-φυματιολογίας και ι) φυσικής ιατρικής και αποκατάστασης, οι οποίοι ασκούν ελευθέριο επάγγελμα και διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο.

Σημειώνεται ότι δίνεται παράταση στην εφαρμογή των αντικινήτρων για τη μη εγγραφή στον προσωπικό γιατρό για την 1η Δεκεμβρίου. Δηλαδή θα έχει πρόσθετη συμμετοχή κατά ποσοστό 10%, επιπλέον του καθορισμένου κατά περίπτωση ποσοστού συμμετοχής του, στη φαρμακευτική δαπάνη στις εργαστηριακές και διαγνωστικές εξετάσεις και πράξεις, στα νοσήλια σε ιδιωτικές κλινικές και στις λοιπές παροχές. Από την 1/1/2023 τα ανωτέρω προβλεπόμενα προσαυξάνονται κατά ποσοστό 10%.

Όσοι εγγραφούν θα έχουν προτεραιότητα από 1/1/2023, κατά τον προγραμματισμό των επισκέψεών τους στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία σε δημόσιες μονάδες δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας φροντίδας υγείας.

Ο πολίτης εγγράφεται με ελεύθερη επιλογή σε Προσωπικό Ιατρό, μέσω της πλατφόρμας εγγραφής σε προσωπικό ιατρό (https://ehealth.gov.gr/p-rv/p), όπου η είσοδος γίνεται με τους κωδικούς taxisnet και τον ΑΜΚΑ του πολίτη, αυτοπροσώπως σε δομή υγείας Π.Φ.Υ. ή σε προσωπικό ιατρό, μέσω των φαρμακείω

Πέθανε ο Σταμάτης Κόκοτας

 


Πέθανε ο Σταμάτης Κόκοτας
O αγαπημένος καλλιτέχνης έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 85 ετώνΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ / INTIME

Πέθανε τα ξημερώματα του Σαββάτου ο αγαπημένος τραγουδιστής Σταμάτης Κόκοτας σε ηλικία 85 ετών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, απεβίωσε στο Ασκληπιειό Βούλας μετά από ραγδαία επιδείνωση της υγείας του.

Ο Σταμάτης Κόκοτας γεννήθηκε στην Αθήνα, στις 23 Μαρτίου 1937.

Αντιολισθητικές αλυσίδες: Υποχρεωτικές από σήμερα έως τον Απρίλιο στα οχήματα – Πρόστιμα έως 80 ευρώ

 


Αντιολισθητικές αλυσίδες: Υποχρεωτικές από σήμερα έως τον Απρίλιο στα οχήματα – Πρόστιμα έως 80 ευρώ
Ο οδηγός εάν δεν συμμορφώνεται στο μέτρο του υπουργείου θα τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 80 ευρώINTIME/ (Φωτογραφία αρχείου)

Υποχρεωτικές είναι από σήμερα 1η Οκτωβρίου οι αντιολισθητικές αλυσίδες για όλα τα αυτοκίνητα, σύμφωνα με τη σχετική Απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Συγκεκριμένα, επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών η υποχρέωση εφοδιασμού των οχημάτων τους με αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα, όπως χιονοκουβέρτες ελαστικών και χιονολάστιχα (που φέρουν την ειδική σήμανση του «αλπικού» συμβόλου με την ένδειξη M+S).

Yποχρεωτική είναι η τήρηση των ανωτέρω αντιολισθητικών μέσων μόνο όταν και εφόσον εκδοθούν αποφάσεις από τις αρμόδιες αρχές, που προβλέπουν ότι οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες επιβάλλουν οι οδηγοί να φροντίζουν για τον εφοδιασμό των οχημάτων που οδηγούν με κατάλληλα αντιολισθητικά μέσα.

Συνεπώς, όταν οι κλιματολογικές συνθήκες δεν το απαιτούν και εφόσον δεν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις από τις παραπάνω αρμόδιες αρχές, οι οδηγοί δεν έχουν την υποχρέωση να φέρουν τα αντιολισθητικά μέσα στα οχήματα τους.

Ο οδηγός εάν δεν συμμορφώνεται στο μέτρο του υπουργείου θα τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.

Πώς τοποθετούνται οι αντιολισθητικές αλυσίδες

Τα αντιολισθητικά μέσα πρέπει είναι κατάλληλα για το συγκεκριμένο όχημα και τις διαστάσεις των ελαστικών στις οποίες τοποθετούνται.

Τα αντιολισθητικά τοποθετούνται:

Και στα δυο ελαστικά του κινητήριου άξονα του οχήματος. Εφόσον το όχημα διαθέτει κίνηση σε παραπάνω από έναν άξονα, τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος.

-Εφόσον δεν υφίστανται οδηγίες και είναι διαθέσιμο μόνο ένα ζευγάρι αντιολισθητικών, τα αντιολισθητικά τοποθετούνται στον εμπρόσθιο άξονα. Αν υπάρχει και δεύτερο ζευγάρι, αυτά τοποθετούνται ταυτόχρονα και στον οπίσθιο άξονα.

-Εφόσον το όχημα διαθέτει διπλά ελαστικά στον κινητήριο άξονα (4 ελαστικά στον άξονα) τα αντιολισθητικά τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή οχήματος ή αν δεν υφίστανται τέτοιες, στα εξωτερικά ελαστικά της κάθε πλευράς.

Πρέπει να τοποθετούνται σε κατάλληλο και ασφαλές σημείο του οδικού δικτύου που δεν δημιουργεί εμπόδια στην οδική κυκλοφορία λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. (π.χ. προειδοποιητικό τρίγωνο σε ικανή απόσταση).

Πρέπει να τοποθετούνται άμεσα μόλις ο οδηγός αντιληφθεί ότι το οδόστρωμα είναι ολισθηρό και όχι αφού ακινητοποιηθεί ή εκτραπεί το όχημα λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος.

Τύποι αλυσίδων και τιμές

Οι αντιολισθητικές αλυσίδες χωρίζονται σε 4 κατηγορίες που καθορίζονται από την διαδικασία τοποθέτησής τους, το κόστος τους και τα αυτοκίνητα στα οποία προορίζονται να τοποθετηθούν.

Συμβατικές
Οι συμβατικές αλυσίδες με το συρματόσχοινο είναι από τις πιο αξιόπιστες (αν τοποθετηθούν σωστά), είναι κατάλληλες για όλους τους τύπους αυτοκινήτων και σπάνια θα «προδώσουν» τον οδηγό. Οι αλυσίδες αυτές καθορίζονται από το πάχος των κρίκων τους και έτσι έχουμε δύο κατηγορίες: τις αλυσίδες των 16 χλστ. και εκείνες των 9 χλστ., με τις δεύτερες να χρησιμοποιούνται για αυτοκίνητα που διαθέτουν ελαστικό χαμηλού προφίλ ή βελτιωμένη ανάρτηση.

«Kουβέρτες»
Οι αλυσίδες «κουβέρτα» είναι κατασκευασμένες από ένα ύφασμα ειδικής σχεδίασης, το οποίο αυξάνει την τριβή στον πάγο και στο χιόνι. Ωστόσο, πρέπει να πατούν μόνο πάνω σε χιόνι, καθώς όπως έχει αποδειχθεί, φθείρονται ή σκίζονται εύκολα όταν κινούνται σε καθαρό οδόστρωμα. Αυτές οι αλυσίδες είναι πιο εύκολες στην τοποθέτηση, ενώ αποτελούν την μοναδική λύση για σπορ αυτοκίνητα.

«Aράχνη»
Οι πιο ακριβές αλλά συνάμα και οι πιο καλές αλυσίδες που μπορεί να βρει κανείς, είναι οι αλυσίδες τύπου αράχνης. Αυτές διαθέτουν ένα σταθερό τμήμα, που τοποθετείται στα μπουλόνια του κάθε τροχού (τα οποία πρέπει να αφαιρεθούν για την τοποθέτησή του) και πάνω σε εκείνο εφαρμόζει το υπόλοιπο σύστημα. Οι αράχνες μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα τα αυτοκίνητα.

Aλυσίδες με καρφιά
Οι αλυσίδες με καρφιά ενδείκνυνται για υπερβολικά δύσκολες συνθήκες και προσφέρουν καλή πρόσφυση πάνω σε πάγο. Έρχονται σε απόλυτη επαφή με τον τροχό, συνδυάζοντας καουτσούκ και ατσαλένιες τάπες, ενώ ταυτόχρονα το σχήμα πενταγώνου που διαθέτουν, ισχυροποιεί το κράτημα προς κάθε κατεύθυνση.

Οι πιο οικονομικές αλυσίδες της αγοράς για ένα μέσο ΙΧ κοστίζει κατά μέσο όρο περίπου 50 ευρώ. Μπορεί να ξεκινούν από τα 22 ευρώ και να φτάσουν μέχρι και 320 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του λάστιχου. Έτσι, σε ένα αυτοκίνητο τύπου τζιπ μπορεί να φτάσει και τη διπλάσια τιμή. Για τα φορτηγά, δε, οι αλυσίδες μπορεί να φτάσουν και στα 3000 ευρώ.

Αντίστοιχα, οι χιονοκουβέρτες ξεκινούν με τιμή περίπου στα 15 ευρώ και μπορεί να φτάσουν και τα 200 ευρώ περίπου, ανάλογα το μέγεθος των λάστιχων.

Οι άλλες δυο επιλογές που αναφέρθηκαν και παραπάνω είναι λίγο πιο ακριβές καθώς οι αλυσίδες «αράχνη» είναι οι πιο ακριβές με κόστος που ξεκινά από τα 150 ευρώ περίπου ενώ λίγο φθηνότερες υπάρχουν στην αγορά οι αλυσίδες με πλαστικά μέρη που ενσωματώνουν καρφιά.

Νέες αυξήσεις - φωτιά στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο

 


Νέες αυξήσεις - φωτιά στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο
Οι καταναλωτές θα βρεθούν για ακόμη μία φορά τους τελευταίους μήνες αντιμέτωποι με αυξήσεις οι οποίες σε συγκεκριμένα προϊόντα αναμένεται να είναι και διψήφιες, της τάξεως του 10%-12%pixabay

Το ράλι ανόδου των τιμών σε βασικά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ δεν αναμένεται να σταματήσει ούτε τον Οκτώβριο παρά το γεγονός ότι οι ανατιμήσεις συνεχίστηκαν τόσο τους καλοκαιρινούς μήνες όσο και τον Σεπτέμβριο.

Οι καταναλωτές θα βρεθούν για ακόμη μία φορά τους τελευταίους μήνες αντιμέτωποι με αυξήσεις οι οποίες σε συγκεκριμένα προϊόντα αναμένεται να είναι και διψήφιες, της τάξεως του 10%-12%.

Άλλωστε οι νέοι τιμοκατάλογοι που έχουν φτάσει από τους προμηθευτές στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το τελευταίο διάστημα περιλαμβάνουν αυξήσεις σε κωδικούς προϊόντων ακόμη και κατά 30%, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς. Στη συνέχεια, από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις που διαμορφώνουν τις τιμές στο ράφι αναμένεται να περάσουν τμηματικά το επόμενο διάστημα και ανάλογα με τα αποθέματα που διαθέτουν στις αποθήκες τους, μέρος των αυξήσεων αυτών στον τελικό καταναλωτή.Ανάμεσα στα προϊόντα που «πρωταγωνιστούν» στη λίστα των ανατιμήσεων βρίσκονται και βασικά είδη πρώτης ανάγκης τα οποία μάλιστα ήδη έχουν υποστεί σημαντικές αυξήσεις από την αρχή της ενεργειακής κρίσης, όπως έλαια, γαλακτοκομικά και άλευρα.

Στα γαλακτοκομικά το πρόβλημα της μειωμένης παραγωγής που οδηγεί σε συνεχή άνοδο των τιμών παραμένει, ενώ στα άλευρα η διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία -με τη Ρωσία και την Ουκρανία να αποτελούν τους μεγαλύτερους προμηθευτές της Ευρώπη σε σιτηρά- δεν έχει κοπάσει.

Νέες ανατιμήσεις αναμένονται και στο κρέας αλλά και τα αλλαντικά καθώς οι κτηνοτρόφοι καλούνται να διαχειριστούν το υψηλό κόστος παραγωγής λόγω των πολύ αυξημένων τιμών των ζωοτροφών.

Αυξήσεις όμως αναμένονται και σε χαρτικά και πάνες, καθώς το ενεργειακό κόστος για την παραγωγή τους έχει εκτοξευτεί με τις επιχειρήσεις να μετακυλίουν μέρος των αυξήσεων στο τελικό προϊόν.

Επίσης άνοδο στις τιμές εμφανίζουν και τα αυγά, κονσέρβες, κατηγορίες κατεψυγμένων προϊόντων αλλά και απορρυπαντικά.

Με την ακρίβεια να καλπάζει οι καταναλωτές, προχωρούν σε όλο και μεγαλύτερες περικοπές στις αγορές τους ακόμη και στα βασικά αγαθά ενώ παράλληλα υιοθετούν νέες καταναλωτικές συνήθειες προκειμένου να συγκρατήσουν την άνοδο του κόστους. Ενδεικτικό είναι ότι αρκετοί στρέφονται προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία εμφανίζουν φέτος ανάπτυξη κοντά στα επίπεδα της περιόδου της οικονομικής κρίσης ενώ οι περισσότεροι ψωνίζουν πλέον με βασικότερο κριτήριο την τιμή του προϊόντος.