Δημοσιογραφική κατρακύλα στο βωμό των κλικ
Τη στιγμή που συνεχίζουμε να μετράμε νεκρούς από την καταστροφή, τη στιγμή που γονείς θρηνούν τα παιδιά τους και αναζητούν απαντήσεις στα πολλά «γιατί» της τραγωδίας, «δημοσιογράφοι» βρίσκουν την ευκαιρία να διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις.
Όλα για τα κλικ, όλα για τα λάικ, όλα για να «πάει μπροστά η δημοσιογραφία και το λειτούργημα» και το μαγαζί να είναι καλά λοιπόν.
Όχι, δυστυχώς δεν βρέθηκε παιδάκι ζωντανό μέσα σε μισοκαμένο αυτοκίνητο, ούτε διακομίσθηκε σε νοσοκομείο. Είναι απλώς ακόμη μία ψευδής είδηση που την αναπαράγουν άνθρωποι που θέλουν να λογίζονται δημοσιογράφοι.
Η ψευδής είδηση διαδόθηκε αρχικά μέσω Facebook, αλλά από πότε το κείμενο κάποιου χρήστη του facebook ερμηνεύεται από έναν δημοσιογράφο ως «πληροφορία»;
Από πότε μία ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναπαράγεται χωρίς επιβεβαίωση, χωρίς έλεγχο, χωρίς διασταύρωση;
Από πότε η δημοσιογραφική αξιοπιστία υπολογίζεται με το επίθετο «ανεπιβεβαίωτες» μπροστά από τη λέξη πληροφορίες; Από πότε η αναλγησία διαγράφεται μόλις αλλάξει ο τίτλος από «πληροφορίες» σε «δεν επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες»;
Μόλις προχθές η ΕΣΗΕΑ έστειλε μήνυμα ζητώντας σεβασμό και διακριτικότητα απέναντι στους δοκιμαζόμενους συνανθρώπους μας.
Ευχή όλων είναι να προκύψει μία τέτοια είδηση. Ένα «θαύμα» που θα μπορούσε να προσφέρει μερική ψυχολογική ανάταση μετά από δέκα σχεδόν ημέρες θλίψης και οργής στα αποκαΐδια.
Αλλά ακόμη και μία τέτοια όμορφη είδηση να προκύψει, δυστυχώς, θα βρεθούν εκείνοι οι «συνάδελφοι» (πιθανόν οι ίδιοι που αναπαρήγαγαν το ψέμα) να την εκμεταλλευτούν, να την κιτρινίσουν, να τη... σκυλεύσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου