Κυριακή 23 Αυγούστου 2020

ΟΠΛΙΤΗΣ'': Το Ελληνικό τεθωρακισμένο 4×4 της EODH

| ΙΝΤΙΜΕΝEWS Ελλάδα Φταίει και η κυβέρνηση για το ξέσπασμα του κορονοϊού; Οι εμπειρογνώμονες απαντούν Μέλη της επιστημονικής επιτροπής για την Covid-19 υποδεικνύουν, μιλώντας στην «Καθημερινή της Κυριακής» και τις ευθύνες του κρατικού μηχανισμού για την ανησυχητική έξαρση της επιδημίας στη χώρα Protagon Team Protagon Team 23 Αυγούστου 2020, 12:01 facebook twitter email Ευθύνες και στην κυβέρνηση για το νέο ξέσπασμα του κορονοϊού στη χώρα, καθώς καταγράφονται επί ημέρες περισσότερα από 200 επιβεβαιωμένα κρούσματα καθημερινά, ρίχνουν επιστήμονες της επιτροπής εμπειρογνωμόνων οι οποίοι μίλησαν στην «Καθημερινή της Κυριακής», εκφράζοντας παράλληλα την αγωνία τους για το δεύτερο κύμα του κορονοϊού. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι εμπειρογνώμονες δεν μασούν τα λόγια τους. Εμφανίζονται να μην αποδέχονται το αφήγημα περί σχεδόν αποκλειστικής ευθύνης των νέων —που όντως παραβίασαν μαζικά τους κανόνες προστασίας— για το νέο ξέσπασμα της επιδυκνείες και υποδεικνύουν ευθύνες σε συγκεκριμένους τομείς της κυβερνητικής λειτουργίας κατά τις εβδομάδες που μεσολάβησαν από τον εφησυχασμό της επιτυχημένης αντιμετώπισης του πρώτου κύματος της Covid-19 μέχρι τώρα που σήμανε ξανά συναγερμός από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Η μάσκα στα σχολεία και οι «μανούλες του Facebook» Πατήστε εδώ Στο πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της «Καθημερινής» είναι εμφανής ο προβληματισμός για το λάθος μήνυμα που εστάλη στον κόσμο και οι εμπειρογνώμονες σε αυτό στέκονται. Αναφέρουν πχ. ως λάθος την αναίρεση της χρήσης μάσκας στα εμπορικά κέντρα, υποστηρίζοντας μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «εμείς δεν ρωτηθήκαμε σχετικά». Αυτή η απόφαση, που ελήφθη στις 8 Ιουλίου (εδώ) είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης, δηλαδή του Αδωνι Γεωργιάδη και του Νίκου Παπαθανάση, ο οποίος ως γνωστόν αναβαθμίστηκε σε αναπληρωτή υπουργό στις τελευταίες αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα. Ένα άλλο σημείο τριβής, είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπου όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της «Καθημερινής της Κυριακής», με τις απόψεις των εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, το μοντέλο «αστόχησε». Αυτό δεν είναι κάτι νέο βέβαια. Ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας στις αρχές Αυγούστου, είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα κρυφτεί πίσω από το δάχτυλό του και είχε αποδεχτεί μέρος της ευθύνης λέγοντας ότι έγινε λάθος υπολογισμός στο θέμα των αδειών των εργαζομένων με αποτέλεσμα να αραιώσουν τα δρομολόγια και να δημιουργηθεί συνωστισμός (εδώ). Τρίτο σημείο, ο ΕΟΔΥ, στον οποίο επίσης οι εμπειρογνώμονες ρίχνουν ευθύνες. Η εφημερίδα γράφει ότι η γραμμή επικοινωνίας με τον ΕΟΔΥ είχε «παράσιτα». Εδώ είναι ένα θέμα που θα πρέπει να απαντήσει ο πρόεδρος του Οργανισμού Παναγιώτης Αρκουμανέας και ο πολιτικός προϊστάμενος, υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας. Είναι χαρακτηριστικά τα λεγόμενου ενός εκ των μελών της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων: «Εγώ δεν θα ρίξω το φταίξιμο στους πολίτες, χωρίς να αρνηθώ ότι έχουν μερίδιο ευθύνης όσοι δεν τηρούν τα μέτρα. Ας είμαστε ειλικρινείς: η πολιτεία φταίει που δεν μπόρεσε να τους πείσει. Υπήρξαν όμως κι άλλες δυσλειτουργίες του κρατικού μηχανισμού. Ο ΕΟΔΥ έπρεπε να κάνει περισσότερους ελέγχους ώστε να γνωρίζουμε ποια είναι η ακριβής επίπτωση της COVID-19, σε κάθε νομό, σε κάθε πόλη… Και κάτι άλλο: δεν ξέραμε τι συμβαίνει κάθε καλοκαίρι στη Μύκονο και στην Πάρο;» Πηγή: Protagon.gr

 

Οπλικά συστήματα
Ενημερώθηκε στις:

''ΟΠΛΙΤΗΣ'': Το Ελληνικό τεθωρακισμένο 4×4 της EODH

H ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μας έχει μετατραπεί σε μία από τις πιο κρίσιμες προτεραιότητες για την Ελλάδα, ενόψει των αυξανόμενων απειλών στην περιοχή μας και την ανάγκη αναβάθμισης της αποτρεπτικής δύναμης.
 
H Eλλάδα όταν θέλει μπορεί. Η χώρα μας μπορεί να κατασκευάσει από όπλα, μέχρι πολεμικά πλοία και drone, όμως συμφέροντα τόσο εσωτερικά, όσο και εξωτερικά δεν μας το επιτρέπουν τόσα χρόνια.  

H Aθήνα ''ψωνίζει'' κυρίως από Γερμανία και ΗΠΑ, την στιγμή που η Τουρκία έχει δημιουργήσει την δική της αμυντική βιομηχανία. Πλέον η Άγκυρα εξάγει τα όπλα της, κυρίως σε χώρες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για αγορά ακριβών συστημάτων. Αυτό πρέπει να κάνει και η Ελλάδα, αλλά χρειάζεται σχέδιο. 

Το Πενταπόσταγμα το ''φωνάζει εδώ και χρόνια. Υπάρχουν τα ''μυαλά'', αλλά γραφειοκρατία και ''μεσάζοντες'' βάζουν ''τρικλοποδιές'' 

Το Ελληνικό τεθωρακισμένο 4×4 της EODH 

Την αντιπροσωπευτική και διεθνώς εμβληματική ονομασία ΟΠΛΙΤΗΣ (HOPLITE), έδωσε η ελληνική EODΗ στο τεθωρακισμένο όχημα (4×4) που σχεδίασε και το οποίο μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει επισήμως στο ΓΕΣ και το ΓΕΕΦ, σύμφωνα με το doureios.com και τον Σάββα Δ. Βλάσση

Το τεθωρακισμένο όχημα ΟΠΛΙΤΗΣ (4×4) αναπτύχθηκε με πόρους της EODH για την κάλυψη εθνικών και διεθνών αναγκών σε τεθωρακισμένα οχήματα μεγάλης ευκινησίας πολλαπλού ρόλου. Πρόκειται για νέας γενιάς όχημα, σπονδυλωτής σχεδίασης και υψηλών επιδόσεων, κατάλληλο να καλύψει μια ευρεία γκάμα αποστολών Στρατιωτικής και Αστυνομικής φύσεως. Η σχεδιαστική ομάδα της EODH, βασίσθηκε σε δοκιμασμένα απάρτια από εξειδικευμένες εταιρείες εγνωσμένου κύρους, για να σχεδιάσει ένα όχημα υψηλής επιχειρησιακής αξίας, που ξεχωρίζει για μια πληθώρα καινοτομιών και ταυτόχρονα ενσωματώνει κορυφαίο επίπεδο προστασίας για την κατηγορία του.

'

Κύρια επιδίωξη της νέας σχεδίασης είναι η δημιουργία μιας βασικής πλατφόρμας μέγιστου μικτού βάρους 12 τόννων με ωφέλιμο φορτίο 2 τόννων, ευκολοπροσάρμοστης σε διαφορετικούς ρόλους, με κύρια χαρακτηριστικά την Στρατηγική και Τακτική ευκινησία, την μεγάλη αξιοπιστία και επιχειρησιακή ετοιμότητα με τις μικρότερες δυνατές απαιτήσεις σε Διοικητική Μέριμνα, την υψηλή επιβιωσημότητα και την δυνατότητα διεξαγωγής επιχειρήσεων κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Η EODH υποστηρίζει ότι το τελικό προϊόν προσφέρεται με απολύτως λογικό κόστος και χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση, την ασφάλεια και την εργονομία για το πλήρωμα και την μεταφερόμενη ομάδα.


Aπό πλευράς γενικών χαρακτηριστικών: 

• Το όχημα βασίζεται σε ένα βαρέως τύπου, αυτοφερόμενο σκάφος ειδικά σχεδιασμένο για αντοχή σε εκρήξεις, προετοιμασμένο εκτενώς για σκληρή στρατιωτική χρήση.
• Στο άνω μέρος αυτού του άκαμπτου σκάφους εδράζεται μια πλήρως προστατευμένη καμπίνα (κάψουλα αποστολής), βελτιστοποιημένη για μέγιστο εσωτερικό χώρο και ευελιξία στην αποστολή.
• Η καμπίνα είναι προσθαφαιρούμενη, συνδέεται με το βασικό σκάφος με ταχυσυνδέσμους και μπορεί να αντικαθίσταται σε ελάχιστο χρόνο ακόμη και σε συνθήκες πεδίου.
• Χρησιμοποιώντας το ίδιο σκάφος με διαφορετική κάψουλα αποστολής, μπορεί το όχημα να αλλάζει ρόλο σε ελάχιστο χρόνο ανάλογα με τις υφιστάμενες ανάγκες.
• Επιπλέον, η καμπίνα μπορεί να ανασηκώνεται υδραυλικά σε πλευρική θέση για να παρέχει εύκολη πρόσβαση στο συγκρότημα ισχύος και μετάδοσης κίνησης.
• Το όχημα έχει σχεδιαστεί για απρόσκοπτη λειτουργία σε ακραίες συνθήκες περιβάλλοντος (-23°C έως +49 °C).
• Προσφέρει πολλές δυνατότητες διαφορετικής διαμόρφωσης βασισμένες σε παραλλαγές του βασικού σχεδίου καμπίνας, διατηρώντας όμως ένα κοινό πλαίσιο.
• Η στάνταρ καμπίνα διαθέτει 5 πόρτες και επίπεδη οροφή.
• Διατίθενται παραλλαγές με 2, 3 και 4 θύρες σε επίπεδες ή ψηλές οροφές.
• Στο οπίσθιο μέρος η καμπίνα μπορεί να δεχθεί φορτία ή διαφόρους τύπους οπλικών συστημάτων, αισθητήρων και τυποποιημένων κλωβών.
• Η βασική έκδοση έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να μεταφέρει πλήρωμα 8 ατόμων.


 
Στον κρίσιμο τομέα της προστασίας – επιβιωσημότητας, που αντιπροσωπεύει και πεδίο εξειδικεύσεως της EODH, η ελληνική εταιρεία έχει αποδώσει ιδιαίτερη σημασία, με τις παρακάτω προβλέψεις.

  •  Το παρεχόμενο επίπεδο προστασίας για τους επιβαίνοντες είναι κατηγορίας Level 3 με βάση την STANAG 4569 του ΝΑΤΟ.
  • Το ανθεκτικό σε εκρήξεις σκάφος και το δάπεδο της καμπίνας λειτουργούν ως διπλός μηχανισμός απορρόφησης ενέργειας και παρέχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά ασφαλείας για τους επιβάτες του οχήματος.
  •  
  • Τα ειδικά αιωρούμενα καθίσματα αντιναρκικής προστασίας με ζώνες ασφαλείας 5 σημείων παρέχονται ως στάνταρ εξοπλισμός.

Από πλευράς οπλισμού, το όχημα δύναται να εφοδιαστεί με Τηλεχειριζόμενο Σταθεροποιημένο Σταθμό Οπλισμού (RCWS) που μπορεί να φιλοξενήσει βαρύ πολυβόλο M2ΗΒ των 12,7 mm. Το συνολικό βάρος του συστήματος είναι 250 κιλά, διαθέτει σταθεροποίηση σε δύο άξονες, σκοπευτικό ημέρας νύκτας και απόθεμα πυρομαχικών 500 φυσίγγια. Εναλλακτικά, στη θέση του πολυβόλου Μ2ΗΒ μπορεί να τοποθετηθεί πολυβόλο βομβίδων 40 mm ή πολυβόλο 7,62 mm/ 5,56 mm.

Επιπλέον, στην οροφή του οχήματος φέρονται 2 τετραπλοί εκτοξευτές καπνογόνων βομβίδων των 76 mm.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
Ο ΟΠΛΙΤΗΣ μπορεί να προσφερθεί στις παρακάτω στρατιωτικές εκδόσεις για την κάλυψη διαφορετικών αναγκών: 

• Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Προσωπικού.
• Φορέας Οπλικών Συστημάτων.
• Τεθωρακισμένο Όχημα Αναγνώρισης.
• Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Αισθητήρων Ανίχνευσης (ραντάρ, κάμερες, δέκτης ESM, Tactical UAV).
• Μεταφοράς Προωθημένου Παρατηρητή Πυροβολικού.
• Κέντρο Διευθύνσεως Πυρών πυροβολικού Μάχης και Α/Α.
• Φορέας συστημάτων Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικού Πολέμου.
• Ασθενοφόρο.
• Τεθωρακισμένο Όχημα Διοικήσεως.
• Μεταφοράς ομάδας Μηχανικού Μάχης.
• Όχημα ΑΡΒΧ Πολέμου (ανίχνευσης, άμεσης επέμβασης).


 
Ως προς το φάσμα αποστολών εσωτερικής ασφαλείας, ο ΟΠΛΙΤΗΣ μπορεί να καλύψει τις παρακάτω εφαρμογές: 

• Επιτήρησης συνόρων.
• Μεταφοράς Προσωπικού.
• Σταθμός Διοικήσεως.
• Καταστολής ταραχών.
• Όχημα επέμβασης σε περιπτώσεις αεροπειρατείας, τρομοκρατίας, ομηρίας, στάσης εντός φυλακών κ.λπ.
• Προστασίας αεροδρομίων, στόχων υψηλής σημασίας, προσώπων VIP.
• Φορέας Αισθητήρων.
• Ασθενοφόρο.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος είναι τα εξής: 

  • Κινητήρας 5.7L Turbo Diesel.
  • Ισχύς 300hp/221kW.
  • Ροπή 1.100Nm @1.200-1.800rpm.
  • Κιβώτιο Ταχυτήτων Πλήρως Αυτόματο 6 σχέσεων.
  • Μέγιστη Ταχύτητα 120 χ.α.ώ.
  • Αυτονομία 700 χλμ.
  • Ακτίνα στροφής 16,5 μ.
  • Ανωφέρεια 60%.
  • Πλευρική Κλίση 35%.
  • Κιβώτιο μετάδοσης 2 σχέσεων (αργό-γρήγορο) με ενσωματωμένο Χειρόφρενο.
  • Σύστημα διεύθυνσης Υδραυλικό.
  • Ηλεκτρικό σύστημα 24V-360Amp με φώτα συσκότισης.
  • Σύστημα Πέδησης Υδραυλικό με δίσκους εμπρος-πίσω και σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS).
  • Άξονες Ανεξάρτητοι εμπρος και πίσω με 100% μπλοκάρισμα διαφορικών.
  • Αναρτήσεις με ελικοειδή ελατήρια, υδραυλικούς αποσβεστήρες κραδασμών και ράβδους Σταθεροποίησης.

Μέχρι σήμερα, η EODH έχει ολοκληρώσει την φάση της σχεδίασης και ανάπτυξης και προχώρησε στην κατασκευή ενός πρωτότυπου για τις απαραίτητες δοκιμές και την πιστοποίηση με βάση τα Ευρωπαϊκά και ΝΑΤΟϊκά πρότυπα. Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή ενός δεύτερου πρωτοτύπου στην Ελλάδα, το οποίο θα έχει και την τελική διαμόρφωση η οποία θα έχει υποδειχθεί και συμφωνηθεί σε συνεργασία με τον χρήστη και θα ενσωματώνει σε μέγιστο βαθμό επιλεγμένα και πιστοποιημένα Ελληνικής κατασκευής υποσυστήματα. Θα ακολουθήσει η εκτέλεση σειράς δοκιμών και πιστοποιήσεων από πλευράς χρήστη, η αποκατάσταση τυχόν παρατηρήσεων και στην συνέχεια το όχημα θα είναι έτοιμο για παραγωγή σε σειρά.


 
Η σχεδίαση δύναται να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις και ανάγκες του χρήστη, ενώ διασφαλίζεται η άριστη εκπαίδευση του προσωπικού, η αδιάλειπτη τεχνική υποστήριξη του υλικού και η συνεχής επάρκεια ανταλλακτικών.
 

Ελλάδα Φταίει και η κυβέρνηση για το ξέσπασμα του κορονοϊού; Οι εμπειρογνώμονες απαντούν Μέλη της επιστημονικής επιτροπής για την Covid-19 υποδεικνύουν, μιλώντας στην «Καθημερινή της Κυριακής» και τις ευθύνες του κρατικού μηχανισμού για την ανησυχητική έξαρση της επιδημίας στη χώρα Protagon Team Protagon Team 23 Αυγούστου 2020, 12:01 facebook twitter email Ευθύνες και στην κυβέρνηση για το νέο ξέσπασμα του κορονοϊού στη χώρα, καθώς καταγράφονται επί ημέρες περισσότερα από 200 επιβεβαιωμένα κρούσματα καθημερινά, ρίχνουν επιστήμονες της επιτροπής εμπειρογνωμόνων οι οποίοι μίλησαν στην «Καθημερινή της Κυριακής», εκφράζοντας παράλληλα την αγωνία τους για το δεύτερο κύμα του κορονοϊού. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι εμπειρογνώμονες δεν μασούν τα λόγια τους. Εμφανίζονται να μην αποδέχονται το αφήγημα περί σχεδόν αποκλειστικής ευθύνης των νέων —που όντως παραβίασαν μαζικά τους κανόνες προστασίας— για το νέο ξέσπασμα της επιδυκνείες και υποδεικνύουν ευθύνες σε συγκεκριμένους τομείς της κυβερνητικής λειτουργίας κατά τις εβδομάδες που μεσολάβησαν από τον εφησυχασμό της επιτυχημένης αντιμετώπισης του πρώτου κύματος της Covid-19 μέχρι τώρα που σήμανε ξανά συναγερμός από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Η μάσκα στα σχολεία και οι «μανούλες του Facebook» Πατήστε εδώ Στο πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της «Καθημερινής» είναι εμφανής ο προβληματισμός για το λάθος μήνυμα που εστάλη στον κόσμο και οι εμπειρογνώμονες σε αυτό στέκονται. Αναφέρουν πχ. ως λάθος την αναίρεση της χρήσης μάσκας στα εμπορικά κέντρα, υποστηρίζοντας μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «εμείς δεν ρωτηθήκαμε σχετικά». Αυτή η απόφαση, που ελήφθη στις 8 Ιουλίου (εδώ) είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης, δηλαδή του Αδωνι Γεωργιάδη και του Νίκου Παπαθανάση, ο οποίος ως γνωστόν αναβαθμίστηκε σε αναπληρωτή υπουργό στις τελευταίες αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα. Ένα άλλο σημείο τριβής, είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπου όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της «Καθημερινής της Κυριακής», με τις απόψεις των εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, το μοντέλο «αστόχησε». Αυτό δεν είναι κάτι νέο βέβαια. Ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας στις αρχές Αυγούστου, είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα κρυφτεί πίσω από το δάχτυλό του και είχε αποδεχτεί μέρος της ευθύνης λέγοντας ότι έγινε λάθος υπολογισμός στο θέμα των αδειών των εργαζομένων με αποτέλεσμα να αραιώσουν τα δρομολόγια και να δημιουργηθεί συνωστισμός (εδώ). Τρίτο σημείο, ο ΕΟΔΥ, στον οποίο επίσης οι εμπειρογνώμονες ρίχνουν ευθύνες. Η εφημερίδα γράφει ότι η γραμμή επικοινωνίας με τον ΕΟΔΥ είχε «παράσιτα». Εδώ είναι ένα θέμα που θα πρέπει να απαντήσει ο πρόεδρος του Οργανισμού Παναγιώτης Αρκουμανέας και ο πολιτικός προϊστάμενος, υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας. Είναι χαρακτηριστικά τα λεγόμενου ενός εκ των μελών της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων: «Εγώ δεν θα ρίξω το φταίξιμο στους πολίτες, χωρίς να αρνηθώ ότι έχουν μερίδιο ευθύνης όσοι δεν τηρούν τα μέτρα. Ας είμαστε ειλικρινείς: η πολιτεία φταίει που δεν μπόρεσε να τους πείσει. Υπήρξαν όμως κι άλλες δυσλειτουργίες του κρατικού μηχανισμού. Ο ΕΟΔΥ έπρεπε να κάνει περισσότερους ελέγχους ώστε να γνωρίζουμε ποια είναι η ακριβής επίπτωση της COVID-19, σε κάθε νομό, σε κάθε πόλη… Και κάτι άλλο: δεν ξέραμε τι συμβαίνει κάθε καλοκαίρι στη Μύκονο και στην Πάρο;» Πηγή: Protagon.gr
| ΙΝΤΙΜΕΝEWS Ελλάδα Φταίει και η κυβέρνηση για το ξέσπασμα του κορονοϊού; Οι εμπειρογνώμονες απαντούν Μέλη της επιστημονικής επιτροπής για την Covid-19 υποδεικνύουν, μιλώντας στην «Καθημερινή της Κυριακής» και τις ευθύνες του κρατικού μηχανισμού για την ανησυχητική έξαρση της επιδημίας στη χώρα Protagon Team Protagon Team 23 Αυγούστου 2020, 12:01 facebook twitter email Ευθύνες και στην κυβέρνηση για το νέο ξέσπασμα του κορονοϊού στη χώρα, καθώς καταγράφονται επί ημέρες περισσότερα από 200 επιβεβαιωμένα κρούσματα καθημερινά, ρίχνουν επιστήμονες της επιτροπής εμπειρογνωμόνων οι οποίοι μίλησαν στην «Καθημερινή της Κυριακής», εκφράζοντας παράλληλα την αγωνία τους για το δεύτερο κύμα του κορονοϊού. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι εμπειρογνώμονες δεν μασούν τα λόγια τους. Εμφανίζονται να μην αποδέχονται το αφήγημα περί σχεδόν αποκλειστικής ευθύνης των νέων —που όντως παραβίασαν μαζικά τους κανόνες προστασίας— για το νέο ξέσπασμα της επιδυκνείες και υποδεικνύουν ευθύνες σε συγκεκριμένους τομείς της κυβερνητικής λειτουργίας κατά τις εβδομάδες που μεσολάβησαν από τον εφησυχασμό της επιτυχημένης αντιμετώπισης του πρώτου κύματος της Covid-19 μέχρι τώρα που σήμανε ξανά συναγερμός από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Η μάσκα στα σχολεία και οι «μανούλες του Facebook» Πατήστε εδώ Στο πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της «Καθημερινής» είναι εμφανής ο προβληματισμός για το λάθος μήνυμα που εστάλη στον κόσμο και οι εμπειρογνώμονες σε αυτό στέκονται. Αναφέρουν πχ. ως λάθος την αναίρεση της χρήσης μάσκας στα εμπορικά κέντρα, υποστηρίζοντας μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «εμείς δεν ρωτηθήκαμε σχετικά». Αυτή η απόφαση, που ελήφθη στις 8 Ιουλίου (εδώ) είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης, δηλαδή του Αδωνι Γεωργιάδη και του Νίκου Παπαθανάση, ο οποίος ως γνωστόν αναβαθμίστηκε σε αναπληρωτή υπουργό στις τελευταίες αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα. Ένα άλλο σημείο τριβής, είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπου όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της «Καθημερινής της Κυριακής», με τις απόψεις των εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, το μοντέλο «αστόχησε». Αυτό δεν είναι κάτι νέο βέβαια. Ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας στις αρχές Αυγούστου, είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα κρυφτεί πίσω από το δάχτυλό του και είχε αποδεχτεί μέρος της ευθύνης λέγοντας ότι έγινε λάθος υπολογισμός στο θέμα των αδειών των εργαζομένων με αποτέλεσμα να αραιώσουν τα δρομολόγια και να δημιουργηθεί συνωστισμός (εδώ). Τρίτο σημείο, ο ΕΟΔΥ, στον οποίο επίσης οι εμπειρογνώμονες ρίχνουν ευθύνες. Η εφημερίδα γράφει ότι η γραμμή επικοινωνίας με τον ΕΟΔΥ είχε «παράσιτα». Εδώ είναι ένα θέμα που θα πρέπει να απαντήσει ο πρόεδρος του Οργανισμού Παναγιώτης Αρκουμανέας και ο πολιτικός προϊστάμενος, υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας. Είναι χαρακτηριστικά τα λεγόμενου ενός εκ των μελών της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων: «Εγώ δεν θα ρίξω το φταίξιμο στους πολίτες, χωρίς να αρνηθώ ότι έχουν μερίδιο ευθύνης όσοι δεν τηρούν τα μέτρα. Ας είμαστε ειλικρινείς: η πολιτεία φταίει που δεν μπόρεσε να τους πείσει. Υπήρξαν όμως κι άλλες δυσλειτουργίες του κρατικού μηχανισμού. Ο ΕΟΔΥ έπρεπε να κάνει περισσότερους ελέγχους ώστε να γνωρίζουμε ποια είναι η ακριβής επίπτωση της COVID-19, σε κάθε νομό, σε κάθε πόλη… Και κάτι άλλο: δεν ξέραμε τι συμβαίνει κάθε καλοκαίρι στη Μύκονο και στην Πάρο;» Πηγή: Protagon.gr
| ΙΝΤΙΜΕΝEWS Ελλάδα Φταίει και η κυβέρνηση για το ξέσπασμα του κορονοϊού; Οι εμπειρογνώμονες απαντούν Μέλη της επιστημονικής επιτροπής για την Covid-19 υποδεικνύουν, μιλώντας στην «Καθημερινή της Κυριακής» και τις ευθύνες του κρατικού μηχανισμού για την ανησυχητική έξαρση της επιδημίας στη χώρα Protagon Team Protagon Team 23 Αυγούστου 2020, 12:01 facebook twitter email Ευθύνες και στην κυβέρνηση για το νέο ξέσπασμα του κορονοϊού στη χώρα, καθώς καταγράφονται επί ημέρες περισσότερα από 200 επιβεβαιωμένα κρούσματα καθημερινά, ρίχνουν επιστήμονες της επιτροπής εμπειρογνωμόνων οι οποίοι μίλησαν στην «Καθημερινή της Κυριακής», εκφράζοντας παράλληλα την αγωνία τους για το δεύτερο κύμα του κορονοϊού. Το ενδιαφέρον είναι ότι οι εμπειρογνώμονες δεν μασούν τα λόγια τους. Εμφανίζονται να μην αποδέχονται το αφήγημα περί σχεδόν αποκλειστικής ευθύνης των νέων —που όντως παραβίασαν μαζικά τους κανόνες προστασίας— για το νέο ξέσπασμα της επιδυκνείες και υποδεικνύουν ευθύνες σε συγκεκριμένους τομείς της κυβερνητικής λειτουργίας κατά τις εβδομάδες που μεσολάβησαν από τον εφησυχασμό της επιτυχημένης αντιμετώπισης του πρώτου κύματος της Covid-19 μέχρι τώρα που σήμανε ξανά συναγερμός από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Η μάσκα στα σχολεία και οι «μανούλες του Facebook» Πατήστε εδώ Στο πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της «Καθημερινής» είναι εμφανής ο προβληματισμός για το λάθος μήνυμα που εστάλη στον κόσμο και οι εμπειρογνώμονες σε αυτό στέκονται. Αναφέρουν πχ. ως λάθος την αναίρεση της χρήσης μάσκας στα εμπορικά κέντρα, υποστηρίζοντας μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «εμείς δεν ρωτηθήκαμε σχετικά». Αυτή η απόφαση, που ελήφθη στις 8 Ιουλίου (εδώ) είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης, δηλαδή του Αδωνι Γεωργιάδη και του Νίκου Παπαθανάση, ο οποίος ως γνωστόν αναβαθμίστηκε σε αναπληρωτή υπουργό στις τελευταίες αλλαγές στο κυβερνητικό σχήμα. Ένα άλλο σημείο τριβής, είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπου όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της «Καθημερινής της Κυριακής», με τις απόψεις των εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, το μοντέλο «αστόχησε». Αυτό δεν είναι κάτι νέο βέβαια. Ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, μιλώντας στις αρχές Αυγούστου, είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα κρυφτεί πίσω από το δάχτυλό του και είχε αποδεχτεί μέρος της ευθύνης λέγοντας ότι έγινε λάθος υπολογισμός στο θέμα των αδειών των εργαζομένων με αποτέλεσμα να αραιώσουν τα δρομολόγια και να δημιουργηθεί συνωστισμός (εδώ). Τρίτο σημείο, ο ΕΟΔΥ, στον οποίο επίσης οι εμπειρογνώμονες ρίχνουν ευθύνες. Η εφημερίδα γράφει ότι η γραμμή επικοινωνίας με τον ΕΟΔΥ είχε «παράσιτα». Εδώ είναι ένα θέμα που θα πρέπει να απαντήσει ο πρόεδρος του Οργανισμού Παναγιώτης Αρκουμανέας και ο πολιτικός προϊστάμενος, υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας. Είναι χαρακτηριστικά τα λεγόμενου ενός εκ των μελών της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων: «Εγώ δεν θα ρίξω το φταίξιμο στους πολίτες, χωρίς να αρνηθώ ότι έχουν μερίδιο ευθύνης όσοι δεν τηρούν τα μέτρα. Ας είμαστε ειλικρινείς: η πολιτεία φταίει που δεν μπόρεσε να τους πείσει. Υπήρξαν όμως κι άλλες δυσλειτουργίες του κρατικού μηχανισμού. Ο ΕΟΔΥ έπρεπε να κάνει περισσότερους ελέγχους ώστε να γνωρίζουμε ποια είναι η ακριβής επίπτωση της COVID-19, σε κάθε νομό, σε κάθε πόλη… Και κάτι άλλο: δεν ξέραμε τι συμβαίνει κάθε καλοκαίρι στη Μύκονο και στην Πάρο;» Πηγή: Protagon.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Οι Ρώσοι εξέδωσαν χάρτη στόχων στην Ευρώπη για τον διηπειρωτικό RS-26 Oreshnik – Σε πόσο χρόνο θα έφτανε Αλεξανδρούπολη Παραδέχονται ότι είναι διηπειρωτικός με ακτίνα δράσης 5.500 χλμ. 22.11.2024 | 21:28

  Newsroom  |  email: info@pronews.gr H Mόσχα εξέδωσε χάρτη που κοινοποιεί την ταχύτητα του διηπειρωτικού βλήματος RS-26 Oreshnik και τους χ...