Σάββατο 4 Αυγούστου 2018

Η Τουρκία έλαβε πιστωτική γραμμή στήριξης από Πεκίνο -Ερντογάν: «Είμαστε η χώρα της Δυτικής Ευρασίας

Η Τουρκία έλαβε πιστωτική γραμμή στήριξης από Πεκίνο -Ερντογάν: «Είμαστε η χώρα της Δυτικής Ευρασίας»


Του Ειδικού Συνεργάτη

Σε μια πανηγυρική επιβεβαιώση των όσων έγραφε το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ ανά διαστήματα προχώρησε ο Ερντογάν ο οποίος ανακοίνωσε πως η χώρα του στράφηκε ήδη στην Κίνα για μακροπρόθεσμη οικονομική συνεργάσια μετατρέποντας την Τουρκία σε κεντρικό κόμβο στο σχέδιο «One Belt-One Road» της Κίνας. Κοσμογονικές αλλαγές. Διμερές εμπόριο Λίρας και Γουάν, πετάξτε αμερικανικά δολάρια και ευρώ η εντολή του Ερντογάν, είμαστε η χώρα της Δυτικής Ευρασίας. Το τελευταίο τα λέει όλα.
Τελικά, δεν ήταν τυχαία η ρήση του Ρ.Τ.Ερντογάν, ο οποίος πριν τις εκλογές άσκησε κριτική στην ανάμειξη Σόρος στην τουρκική οικονομία ενώ είχε τονίσει το εξής:
«Αλλάχ θέλοντος θα διεξάγουμε επιχείρηση εναντίον της Moody’s μετά τις 24 Ιουνίου»…. 
Και τώρα ιδού τι εννοούσε ο Ρ.Τ.Ερντογάν:

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρ.Τ. Ερντογάν ανακοίνωσε τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησής του για τις πρώτες 100 μέρες της νέας θητείας.
Αναφερόμενος σε αναλύσεις και δημοσιεύματα από δυτικά μέσα που αποκαλύπτουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η τουρκική λίρα, ο Ερντογάν επανέλαβε πως η χώρα του «είναι αντιμέτωπη με έναν σφοδρό οικονομικό πόλεμο, αλλά θα τον νικήσουμε».
Ως μέρος της στρατηγικής του για νίκη στον φερόμενο οικονομικό πόλεμο που έχει εξαπολύσει η Δύση κατά των νομισματικών πολιτικών και του υπαρκτού αναπτυξιακού μοντέλου της Τουρκίας, ο Ερντογάν ανακοίνωσε πως για πρώτη φορά η Άγκυρα άρχισε να εκδίδει ομόλογα στην κινεζική Yuan Renminbi και ότι η χώρα ανοίγει πιστωτική γραμμή με την Κίνα, ως μία πιο σταθερή και αξιόπιστη εναλλακτική πηγή δανεισμού, έναντι Ευρωπαϊκών και Αμερικανικών ινστιτούτων.
Ο Ερντογάν, μιλώντας για την «νέα τουρκική εποχή» ,  δήλωσε ότι, στο μέλλον οι σημαντικότερες εξαγωγικές συνεργασίες της Τουρκίας θα είναι με την Κίνα, τη Ρωσία, το Μεξικό και την Ινδία.
Ο Τούρκος Πρόεδρος δήλωσε επίσης ότι η χώρα σχεδιάζει να δημιουργήσει ειδικά εμπορικά κέντρα σε 35 μεγάλες πόλεις ανά τον κόσμο.
Ο Ερντογάν συνέχισε να καλεί τους απλούς Τούρκους αποταμιευτές να πουλήσουν τα αμερικανικά δολάρια και τα ευρώ, ενώ τώρα σε κυρίαρχο επίπεδο, η κυβέρνηση περιστρέφει τη δική της νομισματική πολιτική προς έναν εργαζόμενο που συνεργάζεται περισσότερο με τη Σαγκάη παρά με τη Wall Street, το Λονδίνο ή τη Φρανκφούρτη.
Ο Τούρκος Πρόεδρος ήταν από τους πρώτους και πιο ενθουσιώδεις υποστηρικτές της κινεζικής πρωτοβουλίας One Belt-One Road, η οποία είχε αρχικά εισαχθεί το 2013.
Έκτοτε, ο οικονομικός διάδρομος Κίνας-Πακιστάν (CPEC) γνώρισε άνθηση ως μια σύγχρονη λεωφόρος που συνδέει απρόσκοπτα την ακτή του Ειρηνικού της Κίνας με την περιοχή Αφρο-Ινδικού Ωκεανού μέσω του λιμένα Gwadar της Αραβικής Θάλασσας.
Ταυτόχρονα, η Κίνα και η Ρωσία εργάζονται σε νέους διαδρόμους εμπορίου μεταξύ των γειτονικών υπερδυνάμεων, ενώ η προοπτική μιας ειρηνικής κορεατικής χερσονήσου ανοίγει τη δυνατότητα μιας άλλης διαδρομής βορειοανατολικής Ασίας στην κεντρική και δυτική Ευρασία.
Δεδομένου ότι η Τουρκία είναι η χώρα στη δυτική Ευρασία που βρίσκεται στα όρια της βορειοδυτικής και νοτιοδυτικής Ευρασίας, η Άγκυρα διαδραματίζει σαφή ρόλο στο μοντέλο win-win ως παγκόσμια διασταύρωση όπου τα κινεζικά αγαθά και τα προϊόντα από άλλα οι συμμετέχοντες στο ανατολικό τμήμα One Belt-One Road μπορούν να συναντηθούν με εισερχόμενα αγαθά από την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου που κατευθύνεται προς τη νότια Ασία και την ανατολική Ασία.
Η ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία της Τουρκίας είναι επίσης ένα σημαντικό σημείο ενδιαφέροντος για τους κινέζους επενδυτές που αναζητούν αναπτυσσόμενες, νέες και δυναμικές αγορές στη δυτική Ευρασία.
Μια πρόσφατη έκθεση από την Daily Sabah της Τουρκίας αναφέρει λεπτομερώς πώς πάνω από 1.000 κινεζικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται τώρα στην Τουρκία σε διάφορους τομείς.
Σύμφωνα με την έκθεση:
«Οι κινεζικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς της εφοδιαστικής, της ηλεκτρονικής, της ενέργειας, του τουρισμού, της χρηματοδότησης και της ακίνητης περιουσίας της Τουρκίας διευρύνουν τις επιχειρήσεις τους στη χώρα. Με την είσοδο της Τράπεζας της Κίνας και της Βιομηχανικής Εμπορικής Τράπεζας της Κίνας (ICBC), η ροή κινεζικών εταιρειών στην Τουρκία επιταχύνθηκε και επίσης επεκτάθηκε στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά την τρέχουσα περίοδο.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος έμπορος στον κόσμο, η Κίνα επενδύει 120 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε διάφορες χώρες του κόσμου και η Τουρκία απολαμβάνει τις υπερπόντιες επενδύσεις της Κίνας την τελευταία δεκαετία.
Ως εκ τούτου, ο αριθμός των κινεζικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Τουρκία είχε πλησιάσει τις 1.000 τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Οικονομίας.
Δίνοντας έμφαση στον μείζον ρόλο της Τουρκίας στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Belt and Road Initiative» (BRI), ένα σχέδιο ανάπτυξης υποδομών που σχεδιάστηκε και ξεκίνησε από τον Πρόεδρο της Κίνας Xi Jinping το 2013 και καλύπτει πάνω από 65 χώρες, το Συμβούλιο Εξωτερικών Οικονομικών Σχέσεων (DEİK) Ο πρόεδρος του Συμβουλίου, Μουράτ Κομμπάσι, τόνισε ότι η είσοδος δύο κινεζικών τραπεζών στον τουρκικό χρηματοπιστωτικό τομέα και η απόκτηση λιμένος από κινέζους επενδυτές δείχνουν ότι η χώρα θα επεκτείνει τις επενδύσεις και τις επιχειρηματικές δραστηριότητές της στην Τουρκία και σε άλλους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας, της εφοδιαστικής , τον τουρισμό, τις μεταφορές, την υποδομή και το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η μοναδική θέση της Τουρκίας στην BRI καθιστά τη χώρα μια πύλη προς την Ευρώπη και την Αφρική για τις εμπορικές επιχειρήσεις της Κίνας στη διαδρομή του έργου. Ως εκ τούτου, ο κ. Kolbaşı τόνισε ότι η Τουρκία θα γίνει φυσικά κόμβος εφοδιαστικής για τις εμπορικές συναλλαγές στις τρεις ηπείρους.
Με στόχο την επέκταση της συνεργασίας Τουρκίας-Κινέζων στον τομέα της εφοδιαστικής, ο Τουρκικός αερομεταφορέας της Τουρκίας (THY) ανακοίνωσε ότι θα δημιουργήσει εταιρεία logistics στο Χονγκ Κονγκ σε συνεργασία με την ZTO Express της Κίνας και την PAL Air του Χονγκ Κονγκ.
Οι εταίροι αποσκοπούν να καταστήσουν τη νέα κοινοπραξία έναν από τους μεγαλύτερους ολοκληρωτές παγκοσμίως και να δημιουργήσουν έσοδα ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τα πρώτα πέντε έτη λειτουργίας της. Αναμένουν αύξηση της απόδοσης σε σχέση με την αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η νέα κοινοπραξία και η Κωνσταντινούπολη ως μέγα συγκοινωνιακός κόμβος αναμένεται να επιτρέψει στην THY να παραδώσει στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο με άριστη ποιότητα υπηρεσιών ».
Η έκθεση περιγράφει περαιτέρω τις κινεζικές επενδύσεις στους τομείς της ναυτιλίας και των σιδηροδρόμων της Τουρκίας, ενώ η Κίνα και η Τουρκία συνεργάζονται επίσης στον ενεργειακό τομέα.
Τα ακόλουθα μεγάλα κινεζικά έργα στην Τουρκία θα βοηθήσουν στην ανύψωση της εσωτερικής οικονομικής συνδεσιμότητας της Τουρκίας και της ενεργειακής ανεξαρτησίας, ενώ προετοιμάζουν τη δύναμη της δυτικής Ευρασίας να διαδραματίσει ζωτικό ρόλο ως κεντρικός κόμβος στο One Belt-One Road:
-Μεγάλη ταχύτητα της Άγκυρας προς την Κωνσταντινούπολη
-Ένας τρίτος πυρηνικός σταθμός παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος
-Το εκσυγχρονισμό του λιμένα εμπορευματοκιβωτίων Kumport της Τουρκίας, το οποίο λειτουργεί τώρα από την κινεζική εταιρεία Cosco Pacific
-Συνεργαζόμενη συνεργασία για την επέκταση της τουρκικής πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Trendyo, η οποία μόλις έλαβε μια επένδυση από τον κινέζο παγκόσμιο ηγέτη ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba.
Επιπλέον, η Κίνα και η Τουρκία σχεδιάζουν να διεξάγουν διμερές εμπόριο σε συνδυασμό της Λίρας και του Γιουάν σε μια κίνηση που τελικά θα καταστήσει το αυξανόμενο εμπόριο μεταξύ των δύο εθνών ανεξάρτητο από το δολάριο και ως εκ τούτου «απρόσιτο» από τυχόν κυρώσεις.
Το 2017, η Κίνα πώλησε εμπορεύματα αξίας 23 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Τουρκία, ενώ η Κίνα εισήγαγε προϊόντα αξίας 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Τουρκία. Αξιωματούχοι και των δύο χωρών εξέφρασαν την επιθυμία τους να αυξήσουν γρήγορα αυτούς τους αριθμούς.
Επιπλέον, ενώ οι Ρώσοι εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μία από τις μεγαλύτερες εθνικές ομάδες που επισκέπτονται την Τουρκία ως τουρίστες, η Άγκυρα και το Πεκίνο εργάζονται για να επεκτείνουν τον αριθμό κινέζων τουριστών στη χώρα, οι οποίοι πέρυσι αύξησαν τις δαπάνες τους στις τουρκικές επιχειρήσεις κατά 166%.
Οι τουρκικές αρχές έχουν ήδη αρχίσει να εργάζονται για να κάνουν τη χώρα όλο και περισσότερο ελκυστική τόσο για τους Κινέζους επισκέπτες όσο και για τους επενδυτές.
Πέρυσι, η Άγκυρα διέταξε την κατάσχεση σε προκλητικά κινηματογραφικά μέσα ενημέρωσης της Σινοφοβίας που επιδιώκουν να προκαλέσουν περιττές εντάσεις στην επαρχία Xinjiang της Κίνας.
Με τον Ερντογάν να δηλώνει ότι οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι ο οικονομικός κινητήρας της τουρκικής οικονομίας, αυτό βοηθά να δείξει ότι δεν θα υπάρξουν άμεσα σχέδια για ταχείες αυξήσεις στα εγχώρια επιτόκια.
Αντ ‘αυτού, η Τουρκία επιλέγει να συνεχίσει τις υπάρχουσες πολιτικές που στοχεύουν στην οικονομική ανάπτυξη, ενθαρρύνοντας παράλληλα τις ξένες επενδύσεις συμπεριλαμβανομένων και κυρίως από την Κίνα, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις πληθωριστικές σπείρες που προκαλούνται από έναν συνδυασμό φυσιολογικών ισχυρών τάσεων, έναντι σε ένα εκπληκτικά ισχυρό αμερικανικό δολάριο και, με κερδοσκόποι που θέλουν να αποδυναμώσουν τη την τουρκική λίρα.
Η Τουρκία έχει τώρα στη διάθεσή της ένα καλά σχεδιασμένο μοντέλο ανάπτυξης που θα προσελκύσει τη χώρα πιο κοντά στην Κίνα από οποιαδήποτε στιγμή στη σύγχρονη ιστορία.
Για τις άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν παρόμοια ψυχρή σχέση με τα δυτικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένου του Πακιστάν, η πορεία της Τουρκίας αποτελεί ένα κρίσιμο παράδειγμα για το άνοιγμα νέων πιστωτικών ορίων, σε συνδυασμό με τη δημιουργία μακροπρόθεσμων βιώσιμων οικονομικών εταιρικών σχέσεων, χωρίς να χρειαστεί να βασίζονται σε δυτικούς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς. pentapostagma.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Εκτός Ουκρανίας αλλά και εκτός Ελλάδας η εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων F-16 από Έλληνες

  «Η Αθήνα υπέγραψε διμερή συμφωνία ασφαλείας με το Κίεβο και ανακοίνωσε ότι θα επιταχύνει την εκπαίδευση των F-16 για Ουκρανούς πιλότους κα...