Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

Κόμματα και εργαζόμενοι κατά του κυβερνητικού σχεδίου για τα ΕΛ.ΤΑ.

 Κόμματα και εργαζόμενοι κατά του κυβερνητικού σχεδίου για τα ΕΛ.ΤΑ.

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ



Σωρεία έντονων αντιδράσεων έχει προκαλέσει το σχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο, η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει –με χρήματα των φορολογουμένων– σε εθελουσία έξοδο για 2.000 από τους 5.500 υπαλλήλους, για να ακολουθήσουν ανεξέλεγκτες προσλήψεις εκτός δημοσιότηταςαδιαφανείς προμήθειες και στο τέλος πώληση σε στρατηγικό επενδυτή.

Η σχετική τροπολογία ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή εν μέσω επικρίσεων και ενστάσεων από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Την ίδια στιγμή, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ), τονίζοντας ότι «τα ΕΛ.ΤΑ μπαίνουν στο στόχαστρο», καθώς και ότι «επιχειρούν να διαλύσουν τον αρχαιότερο δημόσιο Οργανισμό». 
 
Η ΠΟΣΤ δηλώνει ότι συναινεί στη χρηματοδότηση του Οργανισμού (με σωστή, όμως, διαχείριση των χρημάτων προς την κατεύθυνση της αναδιοργάνωσης των ΕΛΤΑ), στη εθελουσία (αρκεί οι όροι να είναι ξεκάθαροι) και στις προσλήψεις προσωπικού (που θα γίνουν πάντως με διαδικασίες ΑΣΕΠ).

Την ίδια στιγμή δηλώνει την αντίθεσή της στη «βάρβαρη κινητικότητα» των εργαζομένων, στο διαχωρισμό και τη δημιουργία εργαζομένων δύο ταχυτήτων, όπως και στο κλείσιμο ταχυδρομικών γραφείων και στην περαιτέρω συρρίκνωση του δικτύου ΕΛ.ΤΑ. «Αυτά μας βρίσκουν αντίθετους και δεν θα περάσουν», προειδοποιούν.

Οι αντιδράσεις των κομμάτων

Την κάθετη διαφωνία τους με την τροπολογία για τον μετασχηματισμό των ΕΛ.ΤΑ, εξέφρασαν σήμερα από την Ολομέλεια τα κόμματα της αντιπολίτευσης στη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών για την πάταξη της λαθρεμπορίας. Τόνισαν ότι θα την καταψηφίσουν και καταλόγισαν στην κυβέρνηση ότι μοναδικός της στόχος είναι η «παράδοσή των ΕΛ.ΤΑ. σε ιδιώτη επιχειρηματία».

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Τρύφων Αλεξιάδης καταλόγισε κατάρρευση του επιτελικού κράτους της κυβέρνησης με τον τρόπο που ήρθε η τροπολογία για τα ΕΛΤΑ. Υπογράμμισε ότι τα ΕΛΤΑ «πρέπει να στηριχθούν και με πλήρη πολιτική επάρκεια» και χαρακτήρισε την τροπολογία «μίνι νομοσχέδιο», σημειώνοντας ότι «ο χρόνος δεν επαρκούσε όχι για επεξεργασία της αλλά ούτε καν για την ανάγνωσή της». Σημείωσε με νόημα ότι «δεν μπορεί να λειτουργεί με αυτό τον τρόπο η Βουλή. Αυτή δεν είναι ορθή νομοθέτηση. Αυτό δεν είναι επιτελικό κράτος».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης Μάριος Κάτσης μίλησε για μια «νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ, απαξίωση και στο βάθος ιδιωτικοποίηση» και δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα την καταψηφίσει. Η τροπολογία είπε «μετατρέπει άμεσα τα ΕΛΤΑ σε ιδιωτικό μαγαζί» και η «πολιτικά διορισμένη διοίκηση του θα μπορεί να παρακάμπτει την νομοθεσία του Δημοσίου και του ΑΣΕΠ και θα κάνει ό,τι θέλει». Σχετικά με το προγράμματα εθελουσίας εξόδου εκτίμησε ότι αυτό θα υλοποιηθοεί σε ένα εκβιαστικό πλαίσιο. Έθεσε ως "κόκκινη γραμμή" να μην κλείσει κανένα κατάστημα των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα, να παραμείνει η καθολική ταχυδρομική υπηρεσία σε προσιτές τιμές, να συνεχίσουν να εξυπηρετούνται οι πολίτες που παίρνουν από τον ταχυδρόμο τη σύνταξη, τους λογαριασμούς, τις επιστολές.

Ο εισηγητής του Κινήματος Αλλαγής Βασίλης Κεγκέρογλου γνωστοποίησε ότι λόγω της αιφνιδιαστικής κατάθεσης της τροπολογίας για τα ΕΛΤΑ το κόμμα του δεν θα ψηφίσει θετικά επί της αρχής στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την πάταξη της λαθρεμπορίας καθώς «η λαθροχειρία αυτή, νοθεύει το νομοσχέδιο». Υποστήριξε ότι με την τροπολογία αυτή «προετοιμάζεται η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ» και όχι να «λυθούν τα προβλήματα της εταιρείας». Θέλετε είπε να δημιουργήσετε «καλύτερους όρους για τον ιδιώτη επενδυτή σε βάρος των εργαζομένων και των εξυπηρετούμενων πολιτών».

Ζήτησε από την κυβέρνηση να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη βιώσιμη ανάπτυξη των ΕΛΤΑ, που θα εξασφαλίσει το ανθρώπινο δυναμικό αξιοπρεπείς όρους εργασίας, με συλλογικές συμβάσεις, αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών, σεβασμό στο ΑΣΕΠ και σε κάθε διαφανή διαδικασία.

Σημειώνεται ότι νωρίτερα η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με μια μονοκονδυλιά καταργεί το σύνολο των δικαιωμάτων των εργαζομένων στα ΕΛ.ΤΑ. και στρώνει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, με δαπάνες του δημοσίου. «Για μια ακόμη φορά η ΝΔ σε ρόλο dealer συμφερόντων», είπε η επικεφαλής του ΚΙΝ.ΑΛΛ.

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα επέκρινε την κυβέρνηση ότι έφερε την τροπολογία για τα ΕΛΤΑ «εν κρυπτώ» χωρίς τη δυνατότητα διαβούλευσης, ουσιαστικής συζήτησης και χωρίς να λάβει υπόψη της τις αντιδράσεις των εργαζομένων. Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αξιοποιεί την πανδημία για να περάσει μια σειρά αντεργατικά μέτρα. «Αν θέλετε πραγματικά να κάνετε τέτοιου είδους αλλαγές, να τις φέρετε ως νομοσχέδιο. Ο στόχος σας όμως είναι να μετασχηματιστούν τα ΕΛΤΑ σε επιχείρηση με μοναδικό κριτήριο το κέρδος τους και όχι για να εξασφαλιστεί η επικοινωνία του λαού ακόμα και στο πιο απομακρυσμένο σημείο της χώρας» τόνισε η κ. Κομνηνάκα.

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Χήτας ανέφερε πως «φυσικά και θέλουμε την εξυγίανση των ΕΛΤΑ, να λειτουργούν εύρυθμα και ο ελληνικός λαός να μην πληρώνει 4,5 εκατομμύρια τον μήνα που μπαίνουν σήμερα μέσα τα ΕΛΤΑ» και αναρωτήθηκε «ποιος στα αλήθεια είναι αυτός που ευθύνεται για αυτή την κατάντια τους, ειδικά σε μία εποχή που το courier, οι ταχυμεταφορές, το πακέτο ανθεί». Διαφώνησε με τις διατάξεις της τροπολογίας λέγοντας ότι «σήμερα ερχόσαστε και παίρνετε κεφάλια, θέλετε 2.000 εργαζόμενους να τους βγάλουμε σε αναστολή, να πετσοκόψουμε τους μισθούς - για να σωθούν τα ΕΛΤΑ, που εσείς καταστρέψατε». «Δεν πρέπει τα ΕΛΤΑ να έχουν τη μοίρα του ΟΣΕ και της Ολυμπιακής» είπε χαρακτηριστικά.

Για «ν-τροπολογία» αποψίλωσης και ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ με το πρόσχημα περί ανταγωνιστικότητας και των κανόνων της αγοράς έκανε λόγο και ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ25 Γιώργος Λογιάδης. «Είμαστε μπροστά όχι μόνο σε μια "κακονομία" αλλά και "δόλου"» είπε και υποστήριξε ότι στόχος είναι το «ξεπούλημα» και όχι «η αναβάθμισή τους».

Κυβέρνηση: «Αναγκαιότητα» το σχέδιο 

Από την πλευρά της, η κυβέρνηση επιχειρεί να πείσει για την «αναγκαιότητα» του σχεδίου της, κατηγορώντας παράλληλα τον ΣΥΡΙΖΑ για το σημείο που βρίσκονται σήμερα τα ΕΛ.ΤΑ. 

Τα 11 άρθρα της τροπολογίας για τον μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ είναι απόλυτα αναγκαία και ουσιαστικά προκειμένου να μπορέσουν, την επόμενη ημέρα, με τη διαφύλαξη των εργαζομένων τους, αλλά και με ποιοτικές και άμεσες υπηρεσίες για τους πολίτες, να παραμείνουν καθολικός ταχυδρομικός πάροχος και να παρέχονται ποιοτικές υπηρεσίες σε όλη την επικράτεια, υποστήριξε σήμερα από τη Βουλή ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς και αναφέρθηκε στις ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης και στην αναγκαιότητα της αλλαγής: 

«Με ευθύνες πολλών και για πολλά χρόνια, αλλά κυρίως με τις τραγικές ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης, τα ΕΛΤΑ, η αρχαιότερη εταιρεία του ελληνικού Δημοσίου που δημιουργήθηκε από τον Ιωάννη Καποδίστρια το 1828, απαξιώθηκε και έφτασε στο σημείο να παρακρατεί τα χρήματα που πλήρωναν οι συνδρομητές της ΔΕΗ για τους λογαριασμούς τους, προκειμένου να μπορεί να καλύψει τα λειτουργικά της έξοδα... Τα ΕΛΤΑ, έφτασαν στα 7 εκατ. ευρώ μηνιαίο έλλειμμα και επί κυβέρνησης, η διοίκηση των ΕΛΤΑ μπορεί να το έχει περιορίσει στα 4 εκατ. ευρώ, αλλά αυτό από μόνο του δεν επαρκεί», προσθέτοντας ότι καμία εταιρεία «δεν μπορεί να κρατηθεί στην ζωή εάν το 70% των εσόδων της απαιτούνται για την κάλυψη του μισθολογικού της κόστους».

Απαντώντας στις πληροφορίες περί ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, δήλωσε ότι «ο τελικός και δεσμευτικός στόχος μας είναι τα ΕΛΤΑ να παραμείνουν με κρατική εποπτεία, ως προς την καθολική ταχυδρομική της υπηρεσία όπως έχουν διαμορφωθεί με τις παρεμβάσεις που υπήρξαν, του 2018».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Ισραήλ – Χεζμπολάχ: Τι περιλαμβάνει η κυοφορούμενη συμφωνία εκεχειρίας

  2' 6" χρόνος ανάγνωσης Ακούστε το άρθρο REUTERS/Ayal Margolin Newsroom 26.11.2024 • 10:20 Κοινοποίηση 0 Σχόλια Σχόλια Το συμβούλι...