Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022

Η Αττική Οδός «καρφώνει» Θεοδωρικάκο και Στυλιανίδη

 

ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI
 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 



Η εταιρεία αντεπιτίθεται δίνοντας τη δική της άποψη για όσα προηγήθηκαν πριν έρθει η «Ελπίδα» ● Η κοινοπραξία μέσω της θυγατρικής της «Αττικές Διαδρομές» υποστηρίζει ότι, όπως φαίνεται και στα πρακτικά, είχε ζητήσει απαγόρευση των φορτηγών-βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής, αλλά ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας τοποθετήθηκε σαφώς λέγοντας ότι πρέπει να διασφαλιστεί η οικονομική-εφοδιαστική αλυσίδα, υπογραμμίζοντας «ότι το κράτος δεν μπορεί να κλείνει δρόμους προληπτικά» ● Τα 8 σημεία που καταρρίπτουν το αφήγημα του επιτελικού κράτους

Συνολική απάντηση στις κατηγορίες που εκτοξεύει εναντίον της η κυβέρνηση από την περασμένη Δευτέρα, ημέρα του μεγάλου εγκλωβισμού, αποφάσισε να δώσει με μακροσκελή ανακοίνωση η Αττική Οδός, καρφώνοντας πρωτίστως τα υπουργεία Πολιτικής Προστασίας και Προστασίας του Πολίτη για τους χειρισμούς τους.

Παρακάμπτοντας παντελώς την κυβερνητική «ατζέντα» για το ποσό των 2.000 ευρώ και το πώς θα δοθεί αυτό σε κάθε εγκλωβισθέν όχημα –θέμα για το οποίο η Αττική Οδός είχε κληθεί χθες μεσημέρι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών–, η κοινοπραξία μέσω της θυγατρικής της «Αττικές Διαδρομές» παραθέτει τη δική της άποψη για το τι προηγήθηκε λίγες ώρες πριν ενσκήψει η «Ελπίδα».

Στην εξιστόρησή της αναφέρει μεταξύ άλλων ότι:

 Μέσω των εκπροσώπων της που παρέστησαν στις συντονιστικές συσκέψεις της 21ης και 23ης Ιανουαρίου υπό τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας Χρ. Στυλιανίδη, «όπως αναγράφεται και στα πρακτικά», «έθεσε εξαρχής ρητώς αιτήματα προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών - βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου, όπως είχε αποφασισθεί σε αντίστοιχες συγκυρίες στο παρελθόν». Οι εκπρόσωποι επισήμαναν εκεί ότι «παρά την ετοιμότητα της εταιρείας με 35 εκχιονιστικά οχήματα σε 70 χιλιόμετρα, η αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε συνδυασμό με τα αναμενόμενα ακραία καιρικά φαινόμενα μπορεί να δημιουργήσει κινδύνους τόσο για την ασφάλεια των οδηγών όσο και για την ομαλή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου».

 Τελική απόφαση δεν ελήφθη στις 21 Ιανουαρίου και παραπέμφθηκε για τις 23/1. Στη δεύτερη σύσκεψη «επανέλαβε την ανάγκη για μείωση των κυκλοφορούντων οχημάτων από την προηγούμενη κιόλας μέρα, δεδομένου ότι η κακοκαιρία αναμενόταν, όπως μας ενημέρωσαν οι αρμόδιοι φορείς, για τη Δευτέρα το μεσημέρι. Συγκεκριμένα, ανέφερε την ανάγκη για κλείσιμο των σχολικών μονάδων, απαγόρευση των φορτηγών από την Κυριακή το βράδυ –όπως είχε γίνει και στην κακοκαιρία “Μήδεια” (13-17 Φεβρουαρίου του 2021)– και την επίσημη επικοινωνία από πλευράς Πολιτείας για την ελαχιστοποίηση των μετακινήσεων στην Αθήνα, όπως είχε ήδη πραγματοποιήσει η “Αττικές Διαδρομές Α.Ε.” μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της στο Twitter». Σημειώνει επίσης ότι «όλοι οι εκπρόσωποι αυτοκινητοδρόμων συμφώνησαν στην προληπτική απαγόρευση των φορτηγών καθώς και στην παρουσία της Αστυνομίας στα Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και στην ενισχυμένη παρουσία τροχονόμων στις εισόδους και στα διόδια για την επιβολή ή την εφαρμογή των όποιων αναγκαίων κυκλοφοριακών περιορισμών».

 Ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας, όμως, τοποθετήθηκε σαφώς λέγοντας ότι πρέπει να διασφαλιστεί η οικονομική-εφοδιαστική αλυσίδα, υπογράμμισε «ότι το κράτος δεν μπορεί να κλείνει δρόμους προληπτικά και πρότεινε να υπάρχει στενή συνεργασία Τροχαίας και παραχωρησιούχων με σύσταση η Τροχαία να παρεμβαίνει όπου απαιτείται είτε με ακινητοποίηση των φορτηγών ή να διοχετεύονται πίσω από αλατιέρες για να μπορούν να κινηθούν». Είχαν προηγηθεί και παρεμβάσεις περιφερειαρχών από όλη την Ελλάδα κατά της απαγόρευσης κυκλοφορίας των φορτηγών.

 «Στην πρόταση αυτή συμφώνησε και η Αστυνομία, προσθέτοντας ότι ανάλογα με τα φαινόμενα θα προχωράει σε σχετικές απαγορεύσεις όπου χρειάζεται μέσω ανακοινώσεων». Εδώ η «Αττικές Διαδρομές» υπενθυμίζει ότι δεν έχει την εξουσία να απαγορεύει την κυκλοφορία, αλλά να προτείνει μέτρα περιορισμού για λόγους ασφάλειας. Αρμόδιος φορέας για τη διακοπή κυκλοφορίας ήταν η Τροχαία Αττικής Οδού, η συντονιστική ομάδα της οποίας «επιχειρούσε διά ζώσης από τις πρωινές ώρες της Δευτέρας 24 Ιανουαρίου στο κέντρο επιχειρήσεων, έχοντας πλήρη εικόνα της κατάστασης και των προβλημάτων που επέφερε η ακαριαία συγκέντρωση των βαρέων οχημάτων».

 Η Τροχαία επέβαλε την απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών στην Αττική Οδό με σχετική απόφαση στις 14.00. «Η απαγόρευση ήρθε πολύ αργά, με το φαινόμενο σε πλήρη εξέλιξη και αφού είχαν ήδη προκύψει μεγάλα κυκλοφοριακά ζητήματα». Εδώ σημειώνει ότι είχαν κλείσει Νέα Οδός και Εθνική Οδός με συνέπεια μέσα στη χιονοκαταιγίδα «να έχουμε μια πρωτοφανή κίνηση 38.557 οχημάτων και 3.772 φορτηγών τα οποία μέχρι τις 14.00 έφτασαν τα 68.000 οχήματα, 5.700 φορτηγά και 35 εκχιονιστικά ανάμεσά τους που προσπαθούσαν να επιχειρήσουν». «Και όλα τα παραπάνω χωρίς καμία απαγόρευση κυκλοφορίας ή σύσταση μη κυκλοφορίας στους δρόμους από την Πολιτεία την προηγούμενη μέρα», επαναλαμβάνει.

 Η ανακοίνωση δεν επισημαίνει απλώς ότι άλλοι δρόμοι έκλεισαν και η Αττική Οδός έμεινε ανοιχτή, αλλά σημειώνει: «Σε αντίθεση με άλλους αυτοκινητόδρομους, η Αττική Οδός, με 50 εισόδους, απαιτεί έγκαιρη απόφαση κλεισίματος, έτσι ώστε να διασφαλιστεί από πλευράς Τροχαίας ότι θα έχει έγκαιρα όλες τις επιπλέον απαραίτητες δυνάμεις σε κάθε είσοδο για να απαγορεύει την έλευση κάθε βαρέως οχήματος. Οταν έντονα καιρικά φαινόμενα βρίσκονται σε εξέλιξη, είναι αδύνατη η ταυτόχρονη απαγόρευση εισόδου βαρέων οχημάτων σε όλες τις εισόδους της Αττικής Οδού και αυτό γιατί δεν είναι πρακτικά εφικτό για την Τροχαία να εξασφαλίσει και να διαθέσει το απαιτούμενο προσωπικό ώστε να εφαρμοστεί πλήρως και έγκαιρα η απαγόρευση».

 «Η απαγόρευση κυκλοφορίας από την προηγούμενη μέρα δεν αποτελούσε μόνο θέμα διασφάλισης της ροής της Αττικής Οδού ή οποιουδήποτε άλλου οδικού άξονα, αλλά κυρίως θέμα προστασίας και ασφάλειας των χρηστών του αυτοκινητόδρομου. Αυτό και μόνο θα έπρεπε να είναι το κίνητρο εξαρχής για την απαγόρευση κυκλοφορίας και όχι αν θα μπορούσαν ή όχι να ανταποκριθούν οι παραχωρησιούχοι στη διαχείριση της “ΕΛΠΙΣ”».

 Η κοινοπραξία επιφυλάσσει καλά λόγια για τους «προκατόχους» των Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκου λέγοντας ότι πέρυσι στη «Μήδεια», οι Μιχ. Χρυσοχοΐδης και Ν. Χαρδαλιάς είχαν δώσει εντολή απαγόρευσης κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων από την προηγούμενη μέρα, ανταποκρινόμενοι στο αίτημα της Αττικής Οδού, ενώ ίσχυσε το ίδιο επιχειρησιακό σχέδιο αλλά εν μέσω λοκντάουν και με ελάχιστη κυκλοφορία.

Κλείνοντας, η εταιρεία υπενθυμίζει ότι στα 20 και πλέον χρόνια λειτουργίας της «ουδέποτε κατέστη απροσπέλαστη, καθώς σε όλα τα αντίστοιχα περιστατικά η Τροχαία λάμβανε τα κατάλληλα μέτρα πριν την εκδήλωση ακραίων καιρικών φαινομένων» και ότι «αποτελεί υπόδειγμα αυτοκινητοδρόμου». Δεν παραλείπει να εκφράσει θερμές ευχαριστίες στον Ελληνικό Στρατό, την Πυροσβεστική αλλά και την Ελληνική Αστυνομία για την πολύτιμη συνδρομή τους, εν μέσω ακραίων καιρικών φαινομένων, στην επιχείρηση απεγκλωβισμού πολιτών και οχημάτων τις προηγούμενες μέρες.

Διάψευση από τον Χρήστο Στυλιανίδη

Αργά το βράδυ, ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας εξέδωσε ανακοίνωση διαψεύδοντας ότι οι «Αττικές Διαδρομές» ζήτησαν προληπτική απαγόρευση κυκλοφορίας και ότι σε αυτό συμφώνησαν όλοι οι εκπρόσωποι αυτοκινητοδρόμων. Υποστηρίζει ότι αποφασίστηκε να ληφθεί απόφαση το πρωί της Δευτέρας, ενώ οι εταιρείες διαχείρισης εγγυήθηκαν ότι μπορούν να κρατήσουν ανοιχτούς τους δρόμους. Επαναλαμβάνει επίσης ότι η απόφαση της σύσκεψης υλοποιήθηκε στην περίπτωση της Νέας Οδού με την «επιτυχημένη διαχείριση», ενώ στην Αττική Οδό ήταν «χείριστη». Υποστηρίζει, τέλος, ότι η εταιρεία προσπαθεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της ενόψει πιθανών νομικών διεκδικήσεων και επιβολής διοικητικών κυρώσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Οι Ρώσοι εξέδωσαν χάρτη στόχων στην Ευρώπη για τον διηπειρωτικό RS-26 Oreshnik – Σε πόσο χρόνο θα έφτανε Αλεξανδρούπολη Παραδέχονται ότι είναι διηπειρωτικός με ακτίνα δράσης 5.500 χλμ. 22.11.2024 | 21:28

  Newsroom  |  email: info@pronews.gr H Mόσχα εξέδωσε χάρτη που κοινοποιεί την ταχύτητα του διηπειρωτικού βλήματος RS-26 Oreshnik και τους χ...