ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Διπλωματική» ή πραγματική ασθένεια κράτησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη μακριά από την προγραμματισμένη επίσκεψή του στο Αγιον Ορος; Η απάντηση στο ερώτημα δεν αλλάζει το αποτέλεσμα, επιπροσθέτως, όπως όλα δείχνουν, αν την είχε πραγματοποιήσει, δεν θα άλλαζε και τίποτα επί της ουσίας.
Τη στήριξη δηλαδή που δίνουν συγκεκριμένες μονές στο κόμμα «Νίκη». Ενδεικτικό του κλίματος και αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι παραμονές της επίσκεψης Μητσοτάκη, η Ιερά Κοινότητα, η Ιερά Επιστασία και το σύνολο των μονών στον Αθω έλαβαν δεκάδες ηλεκτρονικά μηνύματα πολιτών που καλούσαν την κοινότητα των μοναχών να μην τον δεχθεί στο «Περιβόλι της Παναγιάς».
Οσοι γνωρίζουν καλά το αγιορείτικο τυπικό σημείωναν πως παρότι η επίσκεψη Μητσοτάκη, συνοδεία μάλιστα του γιου του, Κωνσταντίνου, είχε ανακοινωθεί ότι θα πραγματοποιηθεί, μέχρι και την περασμένη Παρασκευή που αναβλήθηκε καμία ειδοποίηση και άρα προεργασία δεν είχε υπάρξει στην ίδια την κοινότητα. Φαίνεται πάντως να ισχύει ότι η επίσκεψη θα γινόταν στη Σιμωνόπετρα όπου είχαν γίνει και οι σχετικές προετοιμασίες.
Αν τα πράγματα είναι έτσι, τότε, με εξαίρεση τη συγκεκριμένη μονή, δεν είχε προγραμματιστεί άλλη επίσκεψη, οπότε εξαρθρώνεται πλήρως το όποιο σχέδιο του Κυριάκου Μητσοτάκη να πραγματοποιήσει την επίσκεψη σε μια ύστατη προσπάθεια να ανακόψει το ρεύμα προς το κόμμα «Νίκη».
Μοναχοί που μίλησαν στην «Εφ.Συν.» σημείωναν μάλιστα ότι διάβαζαν όσα γράφονταν τις προηγούμενες μέρες στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο περί χρηματοδοτήσεων σε μονές που άγγιζαν τα 50 εκατομμύρια ευρώ και έλεγαν ότι «το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε έργα που είναι ήδη υπολογισμένα και εγκεκριμένα εδώ και δύο χρόνια». Επιπλέον, παρατηρούσαν πως ίσως είχε βαθύτερο νόημα η επίσκεψη ειδικά στη Σιμωνόπετρα και ότι η συγκεκριμένη μονή δεν είχε επιλεγεί τυχαία -είναι καλός γνώστης των υποθέσεων, λένε, ο Παναγιώτης Πικραμμένος- αλλά οι λόγοι μένει να αποκαλυφθούν προσεχώς και οπωσδήποτε μετά τις εκλογές.
Ικανοποίηση
Η ματαίωση της επίσκεψης προκάλεσε πάντως κατάσταση ιλαρότητας στους Αγιορείτες, «γελάσαμε με την ψυχή μας», όπως είπαν χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας μάλιστα πως «καλύτερα που δεν ήρθε τη συγκεκριμένη στιγμή, έτσι έμειναν ικανοποιημένοι όλοι: και οι φανατικοί που στηρίζουν τη “Νίκη” και όλοι οι υπόλοιποι που παρακολουθούμε τα γενόμενα με βαθύ προβληματισμό και ανησυχία».
Αλλοι, προσεκτικότεροι στις διατυπώσεις, παρατηρούσαν πως «σε κάθε περίπτωση, και αν η ασθένειά του είναι πραγματική και όχι εικονική, αποδείχθηκε βολική, γλίτωσε πολλές κακοτοπιές στα ρουμάνια μας». Και γιατί αυτό; «Διότι, αν ερχόμενος στη Σιμωνόπετρα προσδοκούσε μια παρέμβαση από τη μονή στα άλλα μοναστήρια, τα φιλικά στη “Νίκη”, μάλλον είχε υπερτιμήσει την καπατσοσύνη μας. Η Σιμωνόπετρα δεν έχει κανέναν λόγο να τα “σπάσει” με άλλους μοναχούς, δίνοντας χαρακτήρα διαμάχης μεταξύ των μονών».
Υπάρχουν, τέλος, και αυτοί που δεν κρύβουν τον εκνευρισμό τους από τον συνολικό χειρισμό της υπόθεσης καθώς, όπως λένε, «τα τελευταία χρόνια πλήθυναν οι επισκέψεις αβροφροσύνης λίγο πριν από τις εκλογές στο Ορος και θα πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους ότι η Αθωνική Πολιτεία δεν είναι το “χωριό των ξωτικών” που εθιμικά μία φορά τον χρόνο πηγαίνουν οι πολιτικοί να διασκεδάσουν ή περιμένουν ότι θα δρέψουν κοσμικά οφέλη από τη βόλτα τους».
Εν ολίγοις, σήμερα φαίνεται να υπάρχει στο Ορος η συμβιβαστική εκείνη ατμόσφαιρα που προτάσσει την ηρεμία στην Πολιτεία και αυτή η μορφή συμβιβασμού αποκαθιστά τρόπον τινά την «κανονικότητα» του καθημερινού βίου. Πάει να πει ότι όσοι στηρίζουν τη «Νίκη» συνεχίζουν να το κάνουν «σιωπηλά» και «υπογείως», αφαιρώντας κάθε ίχνος άμεσης παρέμβασης. Σε αυτό το επίπεδο βέβαια οι ζηλωτές φαίνεται να βγαίνουν αν όχι «νικητές», σίγουρα πάντως κερδισμένοι. Εξάλλου, καμία στιγμή, ακόμη και όταν τα σχετικά δημοσιεύματα μιλούσαν ευθέως για σχέσεις με ρωσικές χρηματοδοτήσεις, δεν υπέστειλαν τον αγώνα και αρκέστηκαν σε διπλωματικές διαψεύσεις.
Τα μηνύματα
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ είχε ανακοινωθεί η επίσκεψη Μητσοτάκη, η Ιερά Κοινότητα, η Ιερά Επιστασία και το σύνολο των μονών στον Αθω «βομβαρδίστηκαν» από ηλεκτρονικά μηνύματα διαμαρτυρίας που απροσχημάτιστα κινούνταν, με μικροδιαφορές στη διατύπωση, στην ίδια λογική. Η ομοιότητα στο «στήσιμο» της επιχειρηματολογίας τους έκανε πολλούς να πιστεύουν ότι εκπορεύτηκαν από ένα ενιαίο κέντρο.
Στα μηνύματα αυτά -πολλά είναι σε γνώση της «Εφ.Συν.»- πολίτες α) εγκαλούσαν την Επιστασία ότι βοηθά έμμεσα ή άμεσα τον κ. Μητσοτάκη στον προεκλογικό του αγώνα, β) ζητούσαν να βγει ανακοίνωση ότι το Ορος δεν τον στηρίζει ή συναινεί με τις πολιτικές του, και γ) υπήρχε η κοινή επισήμανση ότι «το ράσο δεν πρέπει να χρωματίζεται πολιτικά». Υπήρχαν και τα πολύ επιθετικά -κυρίως είχαν βάση την αντίθεση με τον εμβολιασμό και τις πολιτικές τα χρόνια της πανδημίας- με χαρακτηρισμούς όπως «αντίχριστος», «ανθέλληνας», «δικτάτορας» και υπογράμμιση ότι «το “μπόλιασμα” είναι το “χάραγμα”, πρόδρομος του Αντίχριστου». Δεν λείπουν αναφορές στις «(διαβολο)ανεμογεννήτριες», τον γάμο ομοφύλων και την υιοθεσία παιδιών από αυτούς.
Σαν «κερασάκι» στα προαναφερόμενα προστέθηκε η επιστολή του μητροπολίτη Αμβρόσιου πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας με την οποία υπενθύμιζε στους Αγιορείτες ότι ο ίδιος είχε αφορίσει τον κ. Μητσοτάκη, ότι ο αφορισμός του δεν έχει ανακληθεί και άρα δεν έπρεπε να τον δεχθούν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου