Ουρά σε βενζινάδικο στην Ισπανία
Διαβάστε το ria.ru στο
Ο δυτικός Τύπος απαριθμεί με ενθουσιασμό τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν κατά της Ρωσίας, προβλέποντας εξαιρετικά δύσκολες στιγμές για την οικονομία μας και ορισμένα δημοσιεύματα γενικά συμφώνησαν ότι η χώρα μας περιμένει εγγυημένη χρεοκοπία. Βυθίζοντας όλο και πιο βαθιά στα δικά τους όνειρα για την κατάρρευση της Ρωσίας, οι ξένες δημοσιεύσεις για κάποιο λόγο δεν μπαίνουν στον κόπο να αναλύσουν στοχαστικά την κατάσταση του δικού τους χρηματοπιστωτικού και βιομηχανικού συστήματος. Και υπάρχει κάτι να δεις εκεί.
Την περασμένη Πέμπτη, το γερμανικό χαλυβουργείο Lech-Stahlwerk στο Meitingen ανακοίνωσε την πλήρη διακοπή της παραγωγής , όπως και το ισπανικό εργοστάσιο τσιμέντου Portland Valderrivas Cementos . Περισσότεροι από χίλιοι εργαζόμενοι του μοναδικού εργοστασίου χάλυβα σε όλη τη Βαυαρία και οι ισπανοί ομολόγοι τους από διάφορα εργοστάσια τσιμέντου έχουν αποσταλεί σε άδεια αορίστου χρόνου. Η διοίκηση των εταιρειών ενημέρωσε επίσημα τις αρχές ότι τα εργοστάσια δεν θα μπορέσουν να ξαναρχίσουν την παραγωγή έως ότου το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας για τους βιομηχανικούς καταναλωτές πέσει κάτω από τα διακόσια ευρώ ανά μεγαβάτ.
Τα νέα της ημέρας δεν σταμάτησαν εκεί, γιατί ειδοποιήθηκε και η γερμανική χαρτοποιία Delkeskamp Packagingwerke για την αδυναμία συνέχισης των εργασιών. Οι ιδιοκτήτες έστειλαν επιστολή στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση ζητώντας τους να επαναλάβουν την κανονική παροχή ηλεκτρικής ενέργειας το συντομότερο δυνατό και να αναθεωρήσουν την τιμολογιακή πολιτική για τους βιομηχανικούς καταναλωτές.
Λίγες μέρες νωρίτερα , η νορβηγική εταιρεία Yara, ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός γεωργικών λιπασμάτων στον κόσμο, βγήκε με δήλωση ότι λόγω των υψηλών τιμών ρεκόρ του φυσικού αερίου, που σε όλη την αλυσίδα οδηγεί σε εξίσου ρεκόρ τιμές ηλεκτρικής ενέργειας, δύο από τις βασικές επιχειρήσεις της στην Ιταλία και τη Γαλλία μειώνουν την παραγωγή κατά έως και 40 τοις εκατό. Τα εργοστάσια που βρίσκονται στην ιταλική πόλη Ferrara και στη Χάβρη της Γαλλίας παράγουν ετησίως περισσότερους από ένα εκατομμύριο τόνους αμμωνίας και περίπου εννιακόσιες χιλιάδες τόνους καρβαμιδίου, τα οποία χρησιμοποιούνται ως λιπάσματα στον αγροτοβιομηχανικό τομέα. Για να κατανοήσετε το βάθος του προβλήματος, πρέπει να θυμάστε ότι το ίδιο Yara στο γύρισμα Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου πέρυσι μείωσε ήδη τον ρυθμό και την κλίμακα παραγωγής, επίσης κατά σαράντα τοις εκατό, αλλά και λόγω των αφόρητων τιμών της ενέργειας. Στην πραγματικότητα, τώρα μιλάμε για την πιθανότητα πλήρους διακοπής της παραγωγής,
Την περασμένη εβδομάδα, η ιταλική ένωση φορτηγών Trasportounito ανακοίνωσε απεργία επ' αόριστον των φορτηγών. Ο λόγος, όπως μπορείτε να μαντέψετε, σχετίζεται επίσης άμεσα με τον πόλεμο κυρώσεων που εξαπολύθηκε κατά της Ρωσίας. Το κόστος της βενζίνης και του ντίζελ ειδικά στην Ιταλία έχει ήδη ξεπεράσει τα δύο ευρώ ανά λίτρο, γεγονός που θέτει την κερδοφορία των οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε πολύ μεγάλο ερώτημα. Οι ιδιοκτήτες μεταφορικών εταιρειών αντιμετωπίζουν μια απλή επιλογή: είτε να εργαστούν με ζημία είτε να αυξήσουν απότομα τις τιμές για τη μεταφορά εμπορευμάτων, γεγονός που θα οδηγήσει αμέσως σε μείωση του αριθμού των παραγγελιών. Αδιέξοδο.
Μια πραγματική καταιγίδα πλησιάζει τις ευρωπαϊκές χώρες που μόλις έχουν ξεφύγει από το πρώτο κύμα της ενεργειακής κρίσης που προκάλεσε η πανδημία, την οποία δεν μπορούν όλοι να επιβιώσουν. Δεν πρόκειται για σχήμα λόγου ή υπερβολή.
Στις 9 Μαρτίου, μια συλλογική επιστολή υπογεγραμμένη από εκπροσώπους όλων των βασικών τομέων της ευρωπαϊκής βιομηχανίας εστάλη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή . Ευρωπαϊκή Ένωση Χάλυβα (EUROFER), Ευρωπαϊκή Ένωση Τσιμέντου (CEMBUREAU), Ευρωπαϊκή Ένωση Βιομηχανίας Κεραμικών (Cerame-Unie), Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Σιδηροκραμάτων (EUROALLIAGES), Ένωση Ευρωπαίων παραγωγών μη σιδηρούχων μετάλλων (EUROMETAUX), Ευρωπαϊκό μέταλλο και Ο Σύνδεσμος Ορυκτών Ορυκτών (EUROMINES), ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Διογκωμένου Πηλίου (EXCA) και η Ευρωπαϊκή Συμμαχία Γυαλιού (Glass Alliance Europe) απαιτούν από τις Βρυξέλλες να λάβουν επείγοντα μέτρα για τη σταθεροποίηση της ενεργειακής αγοράς.
Οι βιομήχανοι προειδοποιούν ότι εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν σταματήσει την άνοδο των τιμών της ενέργειας και της ηλεκτρικής ενέργειας, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πλήρη κατάρρευση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και, ως αποτέλεσμα, οικονομική κατάρρευση. Αξιοσημείωτο είναι ότι η επιστολή αναφέρει συγκεκριμένα εναλλακτικές πηγές. Εκπρόσωποι μεγάλων επιχειρήσεων, σε αντίθεση με ενθουσιώδεις δυτικούς δημοσιογράφους και περιβαλλοντολόγους, δεν θεωρούν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αξιόπιστες πηγές ενέργειας και ζητούν από την κυβέρνηση να παράσχει εξαντλητική εξήγηση για το πώς και σε ποιο βαθμό θα αγοράζονται φυσικό αέριο, πετρέλαιο και άνθρακας, συμπεριλαμβανομένων των προμηθειών από Ρωσία.
Επαναλαμβάνουμε για άλλη μια φορά, δεν υπάρχει ούτε ένα γράμμα από τις φαντασιώσεις μας εδώ, μόνο ξηροί αριθμοί στατιστικών.
Ο βρετανικός Τύπος αναφέρει ότι το κόστος των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης για την προμήθεια πετρελαίου για τον Απρίλιο αυξήθηκε είκοσι φορές σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Από την έναρξη της ειδικής επιχείρησης στο έδαφος της Ουκρανίας και τον πόλεμο κυρώσεων που ακολούθησε κατά της Ρωσίας, η τιμή του φυσικού αερίου στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια έχει εκτοξευθεί κατά 79%. Ένα βαρέλι πετρελαίου Brent διαπραγματεύεται στα 140 δολάρια, δηλαδή σε μόλις δύο εβδομάδες το βαρέλι αυξήθηκε κατά δέκα τοις εκατό, πλησιάζοντας το ιστορικό ρεκόρ του 2008, όταν το βαρέλι δόθηκε 147 δολάρια. Είναι λογικό ότι εάν οι πρωτογενείς πηγές ακριβαίνουν, τότε ούτε η τιμή του ρεύματος μπορεί να παραμείνει ίδια. Στη Βρετανία την περασμένη εβδομάδα το κόστος μιας μεγαβατώρας έφτασε τις 345 και στη Γερμανίαξεπέρασε τα 220 ευρώ.
Στο πλαίσιο των τιμών που εκτοξεύονται στο ζενίθ, οι ευρωπαίοι ηγέτες μείωσαν απότομα τον βαθμό της αντιρωσικής ρητορικής. Για παράδειγμα, ο Όλαφ Σολτς είπε ότι η Ευρώπη είχε εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες για να επιβάλει νέες κυρώσεις στη Μόσχα και ο Μπόρις Τζόνσον παραδέχτηκε μάλιστα ότι κανείς δεν αμφισβήτησε ποτέ το μεγαλείο της Ρωσίας και του λαού της.
Παρεμπιπτόντως, σε σχέση με τη Βρετανία υπάρχει ένα πιο ενδιαφέρον γεγονός.
Σύμφωνα με τη βρετανική Daily Mail , ακριβώς ένα μήνα πριν από την έναρξη της ουκρανικής ειδικής επιχείρησης , το Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσε ένα είδος ιστορικού ρεκόρ ξοδεύοντας 2,6 δισ. λίρες για την αγορά ρωσικής ενέργειας. Αγοράστηκαν 911,5 εκατομμύρια £ για μεγάλους όγκους βενζίνης και ντίζελ, άλλα 32 εκατομμύρια £ χρησιμοποιήθηκαν για την αγορά θερμικού άνθρακα, μεταλλουργικού οπτάνθρακα και μπρικέτες άνθρακα, £590,4 εκατομμύρια για αργό πετρέλαιο και £289,1 εκατομμύρια για ρωσικό φυσικό αέριο.
Δεν γνωρίζουμε αν η Βρετανία έχει τις δικές της πηγές πληροφοριών στο ρωσικό τμήμα άμυνας, αλλά οι έκτακτες και ρεκόρ αγορές ενεργειακών πόρων από τη Ρωσία, απέναντι στην οποία το Λονδίνο έχει λάβει μια εξαιρετικά εχθρική θέση αιώνων, φαίνονται κάπως πολύ ύποπτες. . Ωστόσο, όπως μπορούμε να δούμε, η δημιουργία ενός μαξιλαριού πόρων ασφαλείας δεν βοήθησε ούτε τη Βρετανία ούτε τις χώρες της Ε.Ε. Σε μια προσπάθεια να τιμωρήσει τη Ρωσία, η συμμαχία των δυτικών χωρών, αν δεν χτύπησε τη βιομηχανία και την οικονομία της, τότε τις έστειλε σε βαθύ νοκ ντάουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου