Σάββατο 23 Απριλίου 2022

Επενδυτές-πρότυπο με ζεστό κρατικό χρήμα

 

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 


  • A-
  • A+

«Ε'εις μυαλό; Φκιάσι τρένου». H φράση μάς έρχεται από τα χωριά του Πηλίου στις αρχές του περασμένου αιώνα, όταν το τρενάκι της περιοχής έφερνε νέα πνοή στα χωριά και τους κατοίκους τους, και σημαίνει «Έχεις μυαλό; Φτιάξε τρένο». Προφανώς ο υπουργός Μεταφορών δεν την έχει ακούσει ποτέ, αλλά και να τη γνώριζε, μάλλον επιδεικτικά θα την αγνοούσε.

Όχι μόνο γιατί είναι στον πυρήνα της ιδεολογικής αντίληψης της κυβέρνησης η απαξία του δημόσιου τομέα και το ξεπούλημα των «ασημικών του κράτους» στους ιδιώτες. Αλλά ακόμα και τη νεοφιλελεύθερη ιδεολογία την εφαρμόζει με τρόπο αδιαφανή, χωρίς διαγωνισμούς και κοστολόγηση, χωρίς λογοδοσία και πίσω από κλειστές πόρτες.

Πρόκειται για πατέντα «ιδιωτικοποιήσεων με λεφτά του Δημοσίου», όπου οι ιδιώτες κερδοφορούν, χωρίς κίνδυνο και με τη... γενναία επιδότηση από τα χρήματα ενός χειμαζόμενου λαού.

Η αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψε εν κρυπτώ η κυβέρνηση με τους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ χαρακτηρίστηκε από τους Ιταλούς «συμφωνία-πρότυπο για το μέλλον» και μάλλον είναι το πρελούδιο και για άλλες τέτοιες συμφωνίες στο μέλλον.

Η κυβέρνηση όχι μόνο προικίζει τους Ιταλούς με 750 εκατομμύρια ευρώ για να κάνουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια επί 15ετία, αλλά τους δίνει και το ελεύθερο για προμήθειες και έργα χωρίς δημόσιους διαγωνισμούς.

Κατά σύμπτωση, 750 ήταν και τα εκατομμύρια που εκβιαστικά απαιτούσε το 2016 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την Ελλάδα ως... παράνομες κρατικές ενισχύσεις, εάν δεν προχωρούσε στην υπεσχημένη από το 2013 (κυβέρνηση Σαμαρά) ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων. Έτσι πουλήθηκε μια κρίσιμη δημόσια υποδομή έναντι μόλις 45 εκατ. ευρώ, για να μπορεί πλέον ακώλυτα να προικοδοτείται ο ιδιώτης, δηλαδή ο κρατικός ιταλικός ΟΣΕ!

Η σπουδή της κυβέρνησης Μητσοτάκη να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της εταιρείας αποτυπώνεται πλήρως στον όρο της σύμβασης ο οποίος δεσμεύει ακόμα και μελλοντικές κυβερνήσεις που θα σκέφτονταν να τη λήξουν πρόωρα.

Πόσο σκανδαλώδης είναι η σύμβαση υπογραμμίζεται από το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται για σειρά επενδύσεων που θα έπρεπε να βαρύνουν την ίδια, αλλά και για να εκτελεί δρομολόγια της «άγονης γραμμής». Ποια είναι αυτά; ¨ολο το μεταφορικό έργο. Ακόμη και το βασικό δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη ή το δρομολόγιο Αθήνα-Αεροδρόμιο του προαστιακού!

Φυσικά, καμία Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρόκειται να ενοχληθεί από αυτές τις κρατικές ενισχύσεις στον ιδιώτη. Καλό και ανέφελο Πάσχα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ. ΤΩΡΑ.GR

Οι Ρώσοι εξέδωσαν χάρτη στόχων στην Ευρώπη για τον διηπειρωτικό RS-26 Oreshnik – Σε πόσο χρόνο θα έφτανε Αλεξανδρούπολη Παραδέχονται ότι είναι διηπειρωτικός με ακτίνα δράσης 5.500 χλμ. 22.11.2024 | 21:28

  Newsroom  |  email: info@pronews.gr H Mόσχα εξέδωσε χάρτη που κοινοποιεί την ταχύτητα του διηπειρωτικού βλήματος RS-26 Oreshnik και τους χ...